Volgens mij wel. Mijn schoonvader is een iel mannetje met gigantische kuiten. Hij loopt maratons en 1 keer per week 30 kilometer. Naar mijn mening worden je kuiten er gespierder van,maar het zal ook wel met aanleg te maken hebben.
Het hangt helemaal van je bouw af. Ik heb jaren hardgelopen en mijn kuiten zijn nog altijd van het formaat spillepoot. Het zal er denk ik nooit aankomen, ik ben gewoon in alles een beetje pezig gebouwd..... Sommige mensen hebben juist de aanleg om meer rondere spieren te vormen, die krijgen wel bollere kuiten door het hardlopen.
Ja, ik heb mijn laarzen een week geleden moeten laten oprekken, omdat ik er echt niet meer inkwam. Ik kreeg krampen in mijn been omdat mijn kuitspier klemlag, echt niet fijn rijden.
Ik heb het op een lager pitje gezet en kies gewoon vaker de fiets, omdat mijn laarzen zeer duur waren en ik nou eenmaal geen nieuwe kan kopen!
Het ligt heel erg aan je eigen model. Als ik ga hardlopen val ik zomaar 10 kg af maar pas niet meer in m'n laarzen omdat ik geen vet op m'n kuiten heb maar wel spieren krijg. Vriendin van me krijgt juist dunnere kuiten van het hardlopen.
Qua hardlopen durf ik het niet te zeggen, maar ik ben aan het oefenen voor de wandelvierdaagse in Nijmegen. Lopen nu iedere week 30-40 km en ik kan je vertellen dat mn laarzen een stukkie strakker zitten!
Ik heb wel iets dikkere kuiten gekregen. Ben nu zo'n 6 weken aan het hardlopen en ben nog aan het opbouwen. Op dit moment loop ik ongeveer een halfuur en leg dan zo'n 5 km af. Maar mijn kuiten zijn eigenlijk niet veel dikker geworden, mijn benen zijn sowieso al dun. Ze zijn trouwens wel steviger
Ik loop al zo'n 21 jaar fanatiek hard en heb niet bepaald dikke kuiten, hoor. Maar ik ben sowieso een tenger typje........ Van fietsen kreeg ik stevigere kuiten, maar echt geen dikke.
Toen ik fanatiek aan het hardlopen was, kreeg ik idd op een gegeven moment moeite om fatsoenlijk uit m'n leren laarzen te komen Dus ik kreeg wel degelijk gespierdere kuiten