Grote blaar!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Grote blaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 17:06

Ik heb sinds vandaag een grote blaar!
Eerst was hij klein, maarja ik was natuurlijk te eigenwijs om er iets aan te doen en nu is ie best groot!
Hij zit op mijn hak, erg pijnlijk dus als ik gewone schoenen aan heb. Ik heb er zo'n blarenpleister opgeplakt, maar als ik mijn schoenen aandoe doet het nog steeds extreem pijn!

Heb geen zin om de pleister er nu af te trekken, dus ik ga straks even met m'n voet in bad en dan hopelijk weekt ie vanzelf een keer los.

Alleen..hoe moet je zo'n ding in vredesnaam doorprikken? Er zit geen bloed onder, alleen vocht.

Danique07

Re: Grote blaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 17:09

Gewoon een naaldje in steken, doekje eronder en goed schoonmaken. ook de naald even goed ontsmetten. Of je moet gewoon even goed op je hak gaan staan en tanden op elkaar (en dan natuurlijk wel zonder schoen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 17:10

En dan loopt het vocht er vanzelf uit?
Krijg ik dan niet zo'n dikke plek die nog zeerder doet?

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 17:35

Als het er niet uit wil moet je dan nog iets erop drukken, dan komt het er uit. Als het goed is voel je dan vandaag nog even dat je er een blaar had en er in hebt zitten prikken maar morgen is het weg. (Zo doe ik dat altijd gewoon, ook op de plekken van de teugels enz, maar er zijn mensen die zeggen dat ze het maar idioot vinden dat ik dat allemaal maar wegprik of weg knip, dus of het wel de goede oplossing is durf ik je niet zeker te zeggen!)

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 17:36

En trouwens, probeer het een beetje aan de zijkant van de blaar te doen, dan kun je het vocht er een beetje uitschuiven als je snapt wat ik bedoel.

nikki160287

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 17:37

Ik pak gewoon een schaar en hup knip Haha! Haha dan loopt het vocht eruit en heb je er veel minder last van!

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 17:37

ik heb geregeld een blaar.
als ze pijn doen, dan prik ik ze door en druk het vocht eruit. het velletje laten zitten, want als ja dat eraf haalt doet het gegarandeerd nog meer zeer!!! schone pleister erop, en lopen maar weer.

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 17:39

Mijn ervaring met blaren is, dat ze vreselijk pijn doen als je ze open maakt. Ik laat ze altijd zitten en dan drogen ze na een paar dagen. Vervolgens haal ik alsnog het stuk vel eraf, maar omdat alles al droog is, voel ik er niks meer van.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 18:11

Inderdaad, blaren gewoon laten zitten tenzij ze echt zeer gaan doen omdat er teveel druk op staat.

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 19:27

Helma_Amber schreef:
Mijn ervaring met blaren is, dat ze vreselijk pijn doen als je ze open maakt. Ik laat ze altijd zitten en dan drogen ze na een paar dagen. Vervolgens haal ik alsnog het stuk vel eraf, maar omdat alles al droog is, voel ik er niks meer van.

Ja indd... Ik kreeg vorige week een blaar op mijn voet met een doorsnee van zo'n 4 cm... Deze heb ik opengeprikt met als gevolg dat ik al zo'n week loop als een oude oma Huilen van het lachen

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 19:40

gewoon open prikken, vel er af, pleister er op en klaar !!

Eowyn3003

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 21:52

Ik heb een héél dringende vraag: ik heb een reuze blaar op mijn hiel. Van een week in zo'n kartonnen, houten beenspalk ivm operatie. Hij zit er nu al twee weken en heb geprobeerd met eosine: droogt uit en compeedplakkers maar niks helpt! Er komt alleen maar meer vocht in. Wat moet ik nu doen? Alvast bedankt Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 22:30

amigootje schreef:

Vel dr af?? is niet nodig, gaat dr vanzelf af en doet alleen maar onnodig pijn.
Net wat eerder in dit topic wordt gezegt gewoon inprikken met een gesterriliseerde naald,
je kan hem ook gewoon laten voor wat het is doet hij nóg minder pijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 22:44

Nou ik heb hem er dus per ongeluk het vel er ook bij afgescheurd, maar het doet nu in ieder geval niet meer zo pijn als eerst.

Hopelijk komt er geen viezigheid in!

Hij was echt groot, wel twee twee euro muntstukken naast elkaar (ik overdrijf niet!).

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 22:59

Wow als die echt 2 euro muntstukken naast elkaar was, was die wel echt heel groot. je moet er met een plijster over heen doen he, dan komt er haast geen vuil in en gewoon even goed schoonmaken anders regelmatig..

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 23:00

Doorprikken is niet handig hoor.
Voor je het weet loop je een ontsteking op en dat doet nog veel meer pijn Knipoog

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 14:22

Daarom ook alles goed ontsmetten en schoonmaken het wondje elke keer, lijkt mij. Nou in iedergeval je hebt het gedaan, als het goed is gebeurd er niets hoor en misschien dat het ontstoken raakt, maar mij lijkt die kans erg klein.

Sjuulie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 17:30

Natasja91 schreef:
Doorprikken is niet handig hoor.
Voor je het weet loop je een ontsteking op en dat doet nog veel meer pijn Knipoog

die van mij is gaan ontsteken zonder dat ik m door had geprikt, deed nog 100x zeerder Knipoog maarja dat was vast een uitzondering ofzo

heb ook giga blaren gehad van mn nieuwe schoentjes, had hem doorgeprikt en door een slechte pleister te plakken en die er af te halen is ook het vel meegegaan, heb een week op teenslippers moeten lopen ( met dit weer niet zo erg ) omdat ik echt geen enkele schoen of iets aan kon. dus ik zou zeggen, doorprikken maar dan wel een goede! pleister erop

Eowyn3003

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 17:35

Ik heb echt een monsterblaar Clown
Na twee weken was ie nog niet weg, en heb er dan maar een compeedplakker op gedaan. Toen had de blaar nog de vorm van een donut, zo met een stukje vel zonder vocht in het midden Tong uitsteken

Toen hij erafviel, was de blaar veel groter en dikker, en was nu helemaal opgevuld.

Uit pure wanhoop doorgeprikt, en een pleister erop. Na een hele dag op teenslippen doe ik thuis de plakker eraf, zit die blaar er weer :S En ik had al het vocht eruit geduwd!

Wie kan me helpen?

Sjuulie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 17:40

gaatje aan de onderkant van de blaar prikken zodat door de zwaartekracht het vocht er ook al uit loopt.

Eowyn3003

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 17:49

Ja heb ik al gedaan maar wat kan je doen tegen het terugkomen? Want dat heb ik nog nooit meegemaakt, een blaar die terugkomt Clown Ik heb trouwens ook geen schoen aangehad, dus geen reden om dat er weer een blaar komt :S

Sjuulie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 17:51

dat terugkomen is gewoon het zich opnieuw vullen met vocht, als de blaar open is loopt at vocht weg maar dat kan ook weer dicht gaan zitten en het vocht zich dus weer ophoop. misschien een iets groter gaatje maken?

Eowyn3003

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 17:52

Ohja zal ik zometeen doen, maar als mijn moeder thuiskomt want ik durf er zelf niet in te porren Clown

Mleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 18:02

amigootje schreef:

Vel der niet afhalen juist! De huid onder een blaar is nog wat weker en zachter, en dit is mega gevoelig als je de vel van je blaar eraf trekt!

Gewoon blaar lekker laten zitten en niks aan doen. Ik heb zelf ook meer last van een kapotte dan een hele blaar.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 18:08

amigootje schreef:

hahaha.. ik ben net als jou Haha!.

Mensen wat doen we allemaal moeilijk? Gaatje erin of een 'knip' erin, vocht eruit laten lopen. Het is de kunst de 'blaar', wat dus geen blaar meer is, op te laten drogen en dan heb je er geen last meer van. Dus in de nacht gewoon de pleister eraf halen en alleen een pleister als je weggaat.

Waarom wachten mensen uberhaupt met een blaar doorprikken? Dan heb je er alleen maar langer last van Haha!. Zie je een blaar, dan gewoon doorprikken (wordt hij ook niet groter Knipoog). Daarbij als je het gewoon goed doet dan voel je er echt niks van hoor!