pijn van mijn beugel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

annika_s

pijn van mijn beugel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-08 16:34

hoi allemaal,

Gister heb ik een slotjesbeugel gekregen en heb nu behoorlijk wat pijn kan bijna niks eten en niet kauwen.

iemand tips wat je er tegen kan doen en hoelang het duurt? en kan je straks wel gewoon alles eten ?

Anoniem

Re: pijn van mijn beugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 16:50

Je kunt er niks tegen doen. Je went er vanzelf wel aan. Later kun je gewoon weer eten. Hoelang het duurt, dat kan ik niet zeggen. Bij mij iig minder dan een week. Toen kon ik weer gewoon eten en alles.

'Mijn eerste dagen' prakte ik mijn eten altijd. Dat is een stuk makkelijker!

Gewoon even doorbijten, straks heb je een heel mooi gebit hoor! Knipoog

Oliebollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 16:52

reken maar op een weekje, dan gaat het eten weer een beetje, maar zodra ze strakker gezet worden begin je weer opnieuw Knipoog
veel dingen mag je ook niet eten en drinken..
denk aan koolzuur, appels ( alleen als je ze in stukjes eet) lollies waren bij mij vaak de boosdoener.. hard stokbrood.. eigenlijk alles wat zuur en hard is...

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 16:52

Idd, dat is algemeen bekend met slotjes Lachen Eerste paar dagen last, maar went idd. Zou als ik jouw was idd mn eten prakken enzo, dat scheelt een boel. En brood zonder korst, dat soort dingen Lachen

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 16:54

Gewoon letterlijk even doorbijten. Haha!

Ik heb er amper een dag last van gehad, gewoon voorzichtig eten, als het echt niet gaat yoghurt e.d en dan is het een kwestie van wennen. Lachen

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-08 16:54

dat was mij idd wel verteld wat ik niet mocht! hihi een totale ramp voor mij Haha! hihi maar bedankt voor de Reacties hihi moet dus gewoon even ''doorbijten'' Clown

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 16:56

Ik mag overigens alles eten en drinken. Koolzuur e.d maak niet uit, je beugel gaat er namelijk niet kapot van (mits je niet teveel ervan drinkt), eten mag ik ook alles (dus ook appels, en andere dingen die je moet 'kluiven' - niet dat dat makkelijk gaat). Voorwaarde was dat er geen slotjes afbraken, en als er een keertje een af zou breken dan wist ik dus dat ik dat maar beter niet meer kon eten. Clown
Zo erg is het dus echt niet.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 16:57

Ik weet ook nog goed dat het bij mij de eerste dagen echt pijn deed, na ongeveer een week werd was het wel weg.
In het begin at ik echt niks wat niet mocht, na een tijdje wel weer alles Bloos

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 13:26

Danoontjes en paracetamol werkt perfect Haha!

Ing

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 13:32

Ik heb er veel last van gehad, maar idd even doorbijten en vloeibaar eten nemen. Binnen een week is het weg. Ik wil je niet ontmoedigen, maar het pijnlijke gevoel zal steeds terug komen als je beugel wordt aangedraaid - maar dan zal het gevoel wel na een wegtrekken. tenminste, dat was bij mij het geval. succes en weet waar je het voor doet! Pling

laurien_u

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 13:35

Je kunt er idd nu niks aan doen, wat bij mij altijd wel hielp als het weer flink was veranderd in mijn mond, is warme dranken drinken, dus bijvoorbeeld thee of soep. Daarvan wordt de pijn weer even wat minder Knipoog

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-08 13:42

mzz die warme dranken drinken ga ik eens proberen! kan nog steeds niet kauwen vooral mijn hoektanden doen echt zeer :S maarja ik weet idd waar ik het voor doe Lachen

bedankt weer in elk geval allemaal!

Animal_ABC

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 13:44

Ik had altijd pap- en soepregime als mijn beugel weer eens strakker gezet was... En lekker vertroeteld worden thuis Haha! Kreeg er soms zelfs koorts van!