Bikinie wassen ofniet?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

C_hristel

Bikinie wassen ofniet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-08 12:12

Hallo,
Ik was mijn bikinies altijd gewoon in de wasmachine. Nu zei me zus dat je je bikinie met de hand moest wassen. Dus ik ging kijken in de labeltjes, en de bikinies van de h&m mag je wel op 40 graden wassen en die van O'neill niet.
Nu is mijn O'neill bikinie wit, en aangezien ik die soms een hele dag aan heb incl met bbq'en enz. moet hij toch echt wel eens in de wasmachine. Maar ik zou dus niet weten waarom dat niet mag?
Iemand enig idee? vind het best zonde om een bikinie van 60 euro te 'verwassen', maar om hem nou nooit in de wasmachine te doen, zie ik ook niet zitten.

KristieJarig

Re: Bikinie wassen ofniet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 12:22

Ik denk dat het chloor in het zwembad slechter voor je bikinie is, dan een wasbeurtje op 30 graden Knipoog.

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-08 12:24

Haha ja dat dacht ik dus ook. Maar geen idee waarom het dan in het wasvoorschrift staat?

alette

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 12:27

Nouja, toen ik mijn bikini ging kopen (met felle kleurtjes) zeiden ze in de winkel ook dat ik niet in de zon mocht komen, omdat dan de kleuren fletser zouden worden.
Dus dat wordt een hele zomer binnen zitten Clown
Maarreh, ik was mijn bikinis altijd met de hand.

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 12:29

alette schreef:
Nouja, toen ik mijn bikini ging kopen (met felle kleurtjes) zeiden ze in de winkel ook dat ik niet in de zon mocht komen, omdat dan de kleuren fletser zouden worden.Dus dat wordt een hele zomer binnen zitten Clown

ROFL ROFL ROFL
als je je bikini wast op 30 graden kan je er weinig aan misprutsen volgens mij Ja

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-08 12:57

Ja ik was ze altijd met de bh's mee. Terwijl je die officeel niet mag wassen. En mijn moeder heeft een bikinie van marlies dekkers en volgens dat wasvoorschrift mag je die wel wassen. Dus ik snap niet waarom alleen de O'neill bikinies niet gewassen mogen worden

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 12:59

Ik was alle handwas altijd op 30 graden, tot nu toe nog nooit problemen gehad.

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 14:34

Ik doe ze gewoon in een waszakje en dan op 30 graden wassen! Gaat altijd goed hoor en ik heb er een heeeeeele hoop! Maar inderdaad het staat er altijd in dat het niet mag, maar ik doe het al jaren, gaat prima! Alleen met bkinis met kraaltjes, studs, pailletjes en schelpjes moet je het niet doen!

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-08 18:30

Nou mijn bikinie van vorig jaar had ook pailletjes en daar deet ik het dus ook mee, maar die zitten er gewoon nog op.

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 18:49

Ik was mijn bikini met de hand en een enkele keer gaat die de wasmachine in.
Het lijkt mij dat je binkini sneller slijt als je hem elke keer in de wasmachine doet.

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 18:51

Ik heb ook bikini van O'neill nu en die was in de wasmachine geweest helaas, net nieuw, tante had in wasmachine gedaan en in USA is het water vrij vies dus doen ze er bleek bij e.d. niet echt goed voor bikini want de stof gaat een beetje lelijk worden alsof je er schuurpapier over gehaald hebt, en de print op het broekje word ook niet mooier...

En als je, je witte bikini mooi wit wil houden moet je even in emmer doen met warm water en steradent blokje erbij doen, die blokjes die opa's en oma's altijd samen met hun kunstgebit in een glas wegzetten.

Bikini blijft wit en is niet slecht voor stof o.i.d. en verder kun je gewoon op handwas doen.
Laatst bijgewerkt door SONY op 14-05-08 18:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 18:53

is toch kleine moeite om na zwemmen even in emmer te gooien met warm water en uit te spoelen
ook sneller klaar dan met de wasmachine

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 19:12

alette schreef:
Nouja, toen ik mijn bikini ging kopen (met felle kleurtjes) zeiden ze in de winkel ook dat ik niet in de zon mocht komen, omdat dan de kleuren fletser zouden worden.
Dus dat wordt een hele zomer binnen zitten Clown

Ik had mooi gezegt dat ik hem niet hoefde Nagelbijten / Gniffelen wat heb je nou aan een bikini waarbij je niet in de zon kan zitten.
Vet dom Bloos!

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 19:21

ik heb een knopje handwas op de wasmachine (mss jullie ook Knipoog ) en anders gewoon na het dragen gelijk in een sopje neerzetten. Even uitspoelen en klaar Knipoog

manonetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 20:08

Ik heb nooit in die labeltjes gekeken maar mijn o'neill bikini wordt gewoon in de wasmachine gewassen. volgens mij op 40 graden.. Maar het kan ook zijn dat mijn moeder ze bij de handdoeken stopt en soms wordt ie dus op 60 graden gewassen. En er is niets mee gebeurd Clown

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 13:43

Ik duw 'm altijd gewoon in de wasmachine Ja

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 16:39

Hier gaan bikini's gewoon in de wasmachine hoor, geen uitzonderingen. Haha!

PollyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 16:40

Mijn bikini was knal geel en is oker geel uit de was machine gekomen...

Seventje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 17:40

Ik was mijn gewone bikini's (ook met felle kleurtjes) gewoon in zo'n speciaal waszakje (waar overigens ook mijn bh's in gaan) gewoon mee met de was in de wasmachine.. En die zijn nog even mooi als toen ik ze kocht in de winkel Haha!

Nou heb ik ook een bikini met kraaltjes en palletjes en die gaat na een dagje zonnen lekker in een sopje van warm water in de gootsteen ff uitspoelen te drogen hangen en dan is ie weer klaar voor gebruik.. Cool Met deze bikini ben ik dan wat voorzichtiger vanwege de kraaltjes en palletjes.. Vind t zo'n mooie bikini dat ik t zonde zou vinden als ze eraf zouden vallen als ik de bikini wel zou wassen in de wasmachine Bloos

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 14:49

Als ik op vakantie of in een hele warme week, niet mijn bikini( 's ) kan wassen, gooi ik ze s'avonds even in een sopje van warm water en een beetje waspoeder. Dit doe ik rond zeven uur, en om 11 uur haal ik ze eruit, laat drogen en ik kan ze de volgende dag weer aan Haha!. Nog nooit problemen met wassen gehad overigens. Ik was mijn O'neill-bikini ook gewoon hoor Lachen .

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-08 16:50

Mm veel mensen die hem dus ook gewoon wassen. Gelukkig maar.
Het is ook niet dat ik te lui ben om hem met de hand te wassen, maar ik heb altijd het idee dat hij schooner wordt in de wasmachine.

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 14:23

Je kan het wel wassen Ja
ik heb zo'n wasvoorschrift van Livera;
- Spoel het na gebruik zo snel mogelijk uit met lauw water
- was je badkleding met een vloeibaar wasmiddel
- droog je badkleding niet bij de droogtrommel/andere warmtebron
- voorkom vlekken van zonnebrancremes en shampoo
- berg badkleding droog op om aantasting van het materiaal te voorkomen

Haha!

xLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 16:40

Mijn bikini wordt altijd gewassen als ik hem heb aangehad, ook als ik er niet mee gezwommen heb maar gewoon mee in de zon gezeten heb.

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-08 17:36

Ja die van mijn dus ook DramaQueen_. Normaal niets mee aan de hand, maar opeens viel het me dat waslabel op. Ik dacht nu ik een nieuwe bikinie heb, toch maar even navragen. (misschien is er wel iets veranderd in het materiaal waardoor het niet zou mogen ofzo)