dieetist

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

denice

dieetist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-08 16:57

Morgen heb ik mijn eerste afspraak bij de dieetist.

Hoe gaat dit in zijn werk?

Wie is er eerder geweest en is er nu nog vaste klant?

Wat was de reden van je bezoek?

Wat zijn je behaalde resultaten? Zijn die gebleven?

Ik moet erheen wegens een eetstoornis welke mij al tijden achtervolgd.. graag wil ik wat mensen horen die er ervaring mee hebben en er met zijn allen over kletsen Lachen

Groetjes!

llittlellady

Re: dieetist

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 17:46

ik studeer voor dietist... waarschijnlijk zal je morgen eerste een intake hebben waarin ze vragen stelt over je problemen en je hulpvraag en wat algemene gegevens over jezelf en je hobby's enzo. Mogelijk zal ze ook al je voeding navragen of zal je een dagboekje bij moeten houden met daarin een paar dagen je voeding en misschien ook wel de emoties en gevoelens daarbij. Maargoed ik weet natuurlijk niet hoe ofdat zij het aanpakt.
Op grond daarvan zal ze een behandeling opstellen, maar die is heel persoonlijk natuurlijk dus das per persoon verschillend.
Veel succes in ieder geval, en bedenk: je bereikt alleen wat als je eerlijk bent tegen haar Lachen

wennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 18:58

Ik sta onder behandeling wegens voedelsallergie.
Ik heb een hele aardige dietiste en het dieet is zwaar maar helpt wel Lachen

_Denies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 19:05

Ik loop bij een dietiste juist om aan te komen, mijn eetpatroon was gewoon goed dus heb daar niets aan hoeven veranderen maar tis vooral dat zij in de gate houd dat ik niets afval Lachen Tis een onwijs leuk & aardig vrouwtje en voel me erg op mijn gemak bij haar Lachen

Eerste gesprek ging gewoon over wat ik at op een dag, wat ik deed, waarom ik dacht dat ik bij haar moest komen (was door gestuurd door huisarts) verder werd ik opgemeten & gewogen (vrij logisch Clown)

Reden dat ik ben doorgestuurd is omdat ik vrij veel problemen heb met mijn gewrichten en hierdoor ook niet meer normaal kon/kan functioneren zoals de meeste van mijn leeftijd, mijn dokter was van mening dat ondergewicht hiervan de schuldige was maar tot nu toe heeft dat nog geen resultaat gegeven. In de tijd dat ik nu bij haar loop ben ik ong 4/5 kg aangekomen geloof ik Lachen

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 19:07

Ik loop ook bij een dietist (om aan te komen) en ze is geweldig. Heb er de afgelopen tijd al een aantal gezien maar de "klik" moet er zeker zijn. Ik heb bijna dagelijks ook e-mail contact met haar.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-08 21:46

Ok, ik ben benieuw..

Ik hoop dat ik gelijk aan de slag kan bij haar, en niet eerst nog een week alles bij moet gaan houden..

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 22:35

Ik loop nu ook bij een dietist (om af te vallen) Ben 1 keer geweest, was een intake. Daarbij vroeg ze wat ik nu al deed enzo, en toen heb ik foldertje gekregen van het voedingscentrum over wat je per dag allemaal mag. Scheen dat ik al te streng was, maar meer krijg ik echt niet op.
Donderdag moet ik weer, even afwachten wat er dan gaat gebeuren, ik ben er ook nog nieuw mee.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-08 18:36

Ik ben geweest en mocht gelijk aan de slag. Ik ben nu twee dagen bezig, en heb wel zin om te eten maar niet echt honger!

Misschien kunnen we elkaar een beetje steunen rockwitch?

Ik denk dat mijn trekgevoel met de loop der tijd wel verdwijnt..

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 19:16

Wat voor eetstoornis heb je als ik vragen mag Denice? Als je het liever niet wilt zeggen snap ik dat natuurlijk. In ieder geval, hartstikke goed van je dat je ermee aan de slag gaat en fijn dat je meteen kon beginnen. Succes ermee! Lachen

denice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-08 16:36

Ik heb een middelmatige vorm van boulimia.. geen echte vreetbuien, wel de andere dingen..

Erover praten gaat al beter en zorgt ervoor dat ik sterker wordt.. dus ik probeer er gewoon open over te zijn, al zal ik het nooit uit mezelf zeggen..

Ik probeer eerst dit, maar het zal waarschijnlijk in combinatie met een psychooog gaan..

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 21:47

denice schreef:
Erover praten gaat al beter en zorgt ervoor dat ik sterker wordt.. dus ik probeer er gewoon open over te zijn, al zal ik het nooit uit mezelf zeggen..

Knap van je! Ja Nogmaals succes, en sterkte!

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 19:01

ook loop ik bi een dietste wegens en eetprobleem ( Ik weeg te weinig) ik heb hier helaas nog niet veel profeit van. maar ik wordt doorgestuurd naar dietiste in combinate met ziekenhuis.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-08 15:53

ammy; weiger je meer te eten of krijg je het gewoon niet op?

sterkte ermee iig!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 15:59

ik loop al een tijdje bij een diëtiste. Ik wil/moet afvallen.
Het eerste gesprek was best heel uitgebreid. Ze wilde van alles weten over mijn eetgewoontes, nu en in het verleden.
Ze deed ook een meting met een apparaat waarmee ze vet/vocht etc percentages kon meten.
Met die gegevens is ze aan de slag gegaan, en bij de tweede afspraak (2 weken later) kreeg ik een behandelplan. In mijn geval een voedingsvoorschrift van een bepaald aantal caloriën waardoor ik gewicht zou moeten gaan verliezen. Niet echt heel schokkend, ik had het zelf ook wel kunnen verzinnen, maar nu het zo op papier staat is het toch ook wel makkelijk om me er aan te houden.
Ik ben inmiddels 5 kilo kwijt, het gaat niet snel, maar hopenlijk wel blijvend.

succes!

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 20:39

Denice- mijn probleem is eigenlijk dat ik min of meer weiger voldoende te eten. en ik kan nog zo mijn best doen dan nog voel ik me er niet goed bij en baal ik ervan. daarom loop ik bij een dietiste, ik moet morgen weer maar helaas heb ik nog weinig aan de dietiste Boos!

denice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-08 21:26

ik snap wat je bedoelt. ik neem het ook nog niet zo serieus allemaal..

llittlellady

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 10:14

een dietist is er ook alleen voor de voeding hè... ze kan je helpen een voor jou zo goed mogelijk voedingspatroon samen te stellen, wat gezond is en waar jij je goed bij voelt, maar die knop in je hoofd die kan ze niet voor je omzetten. Daarnaast kan ze je proberen te helpen, wanneer je zelf zegt dat je weer wil gaan eten, dat zodanig op te bouwen dat je lichaam het kan verwerken. Je kan niet wanneer je jaren op heel weinig geleeft hebt in eens bergen voeding verteren. Dat moet rustig aan opgebouwd worden.
En je emotie bij het eten... dat is toch iets psychologisch en daar is een dietist niet voor opgeleid. Ze is er voor dat stukje voeding, en kan je wellicht helpen bij het opbouwen van het eten, door bijv. samen met jou na te gaan bij welke voedingsmiddelen je je bijv. wel goed voelt of in ieder geval niet slecht voelt als je het eet.
Maar je zal het uiteindelijk toch echt zelf moeten doen!
Misschien toch ook hulp van een psycholoog vragen als het niet lukt.

Enik zou zeggen bespreek het ook met de dietist als je het niet goed vind gaan, dan kan zij de behandeling mogelijk aanpassen of andere hulpverleners om hulp vragen.
Veel succes, het zal alllemaal niet makkelijk voor je zijn.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 10:20

Ik heb rond mijn twintigste een jaar bij een dietiste gelopen en daarmee 30 kilo afgevallen. Apart mens maar op de een of andere manier werkte het wel.

Nu in oktober vorig jaar naar een dietiste gestapt en dit werkt dus niet. Vind haar veelal wazige adviezen geven, en ik kan er niet zoveel mee. Ik heb een wat lastig eetpatroon omdat ik veel onderweg ben en met adviezen als zorgen dat je thuis bent om te eten kan ik niks.....

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 10:27

Denice, wat knap dat je ermee aan de slag gaat & erover durft te praten als ernaar gevraagd wordt.

Ik ga naar de dieetiste voor het tegenovergestelde.. Bij mij moeten er wat kilo's af.
Mijn eerste gesprek met haar was heel uitgebreid, ze wilde alles weten over mijn eetgewoontes e.d. Ik weet wel allemaal wat ik moet doen om af te vallen & wat ik het beste kan eten. Bij mij is discipline het probleem... Ik vind eten gewoon veel te lekker en kan het in mijn eentje niet opbrengen om drastisch te minderen. Voor mij is het dus belangrijk om een stok achter de deur te hebben. Ik moet nu ALLES opschrijven wat ik eet, hoe laat ik dat eet & hoeveel ik drink. We hebben afgesproken dat ik alleen nog maar eet op momenten dat ik daar bewust mee bezig ben. Ik moet dus echt ervoor gaan zitten en me er bewust van zijn. Voorheen wilde ik nog wel eens met een zak dropjes achter de laptop gaan zitten, dan eet je eigenlijk zonder dat je het zelf in de gaten hebt. Dat mag nu dus niet meer. Voor mij werkt dit opschrijven heel goed. Als ik dan een snoepje wil nemen, denk ik meteen "oohjee, dan ziet de dieetiste dat ik weer een snoepje heb gegeten.. Laat maar eigenlijk..".

Denice, ik wens je heel veel succes. Ik hoop voor je dat je er helemaal bovenop gaat komen! Lachen

Bruintje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 11:40

llittlellady schreef:
een dietist is er ook alleen voor de voeding hè... ze kan je helpen een voor jou zo goed mogelijk voedingspatroon samen te stellen, wat gezond is en waar jij je goed bij voelt, maar die knop in je hoofd die kan ze niet voor je omzetten. Daarnaast kan ze je proberen te helpen, wanneer je zelf zegt dat je weer wil gaan eten, dat zodanig op te bouwen dat je lichaam het kan verwerken. Je kan niet wanneer je jaren op heel weinig geleeft hebt in eens bergen voeding verteren. Dat moet rustig aan opgebouwd worden.
En je emotie bij het eten... dat is toch iets psychologisch en daar is een dietist niet voor opgeleid. Ze is er voor dat stukje voeding, en kan je wellicht helpen bij het opbouwen van het eten, door bijv. samen met jou na te gaan bij welke voedingsmiddelen je je bijv. wel goed voelt of in ieder geval niet slecht voelt als je het eet.
Maar je zal het uiteindelijk toch echt zelf moeten doen!
Misschien toch ook hulp van een psycholoog vragen als het niet lukt.

Enik zou zeggen bespreek het ook met de dietist als je het niet goed vind gaan, dan kan zij de behandeling mogelijk aanpassen of andere hulpverleners om hulp vragen.
Veel succes, het zal alllemaal niet makkelijk voor je zijn.

Met dit verhaal ben ik het echt eens, om van je eetprobleem af te komen, kan niet alleen een dietist je helpen, ik denk dat dat in combinatie moet met eventueel een psycholoog.
Want eetproblemen zijn diepliggende problemen, en daar heb je echt meer hulp bij nodig, maar dan weet ik niet of je die al hebt gehad?
Ben wel heel eerlijk en duidelijk tegenover je dietist, zodat zij je kan helpen rustig aan weer een goed eetschema te krijgen. Verder vind ik wel dat een dietist zeker een goede hulp kan zijn voor weer een gezond eetschema te krijgen bij een eetstoornis.

Ik zelf heb ook een tijdje bij een dietist gelopen, maar bij mij hielp het totaal niks. Maar dat is per persoon denk ik Lachen

denice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-08 15:14

Ik moet ook afvallen hoor, een kilo of tien. dan ben ik gewoon op een normaal gewicht. ik ben nu niet te zwaar, maar ik weet zeker dat ik me dan fijner voel..

het is alweer een aantal keren fout gegaan, maar alles heeft denk ik ook zijn tijd nodig. Wat een verschillende ervaringen!

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 16:55

Ik heb er helemaal niks aan gehad! Ben zelfs aangekomen 15 kg.
Heb me ingeschreven bij de obesitas kliniek en wacht op antwoord dat ik voor een intake kan komen.
Je wordt daar in een groep met mede dikkertjes geplaatst en gaat gezellig samen sporten, langs bij de dieetst, onder controle van de arts en je gaat samen je uiten in de groep bij een psycholoog.
heb er nu al zin in Ja