llittlellady schreef:een dietist is er ook alleen voor de voeding hè... ze kan je helpen een voor jou zo goed mogelijk voedingspatroon samen te stellen, wat gezond is en waar jij je goed bij voelt, maar die knop in je hoofd die kan ze niet voor je omzetten. Daarnaast kan ze je proberen te helpen, wanneer je zelf zegt dat je weer wil gaan eten, dat zodanig op te bouwen dat je lichaam het kan verwerken. Je kan niet wanneer je jaren op heel weinig geleeft hebt in eens bergen voeding verteren. Dat moet rustig aan opgebouwd worden.
En je emotie bij het eten... dat is toch iets psychologisch en daar is een dietist niet voor opgeleid. Ze is er voor dat stukje voeding, en kan je wellicht helpen bij het opbouwen van het eten, door bijv. samen met jou na te gaan bij welke voedingsmiddelen je je bijv. wel goed voelt of in ieder geval niet slecht voelt als je het eet.
Maar je zal het uiteindelijk toch echt zelf moeten doen!
Misschien toch ook hulp van een psycholoog vragen als het niet lukt.
Enik zou zeggen bespreek het ook met de dietist als je het niet goed vind gaan, dan kan zij de behandeling mogelijk aanpassen of andere hulpverleners om hulp vragen.
Veel succes, het zal alllemaal niet makkelijk voor je zijn.
Met dit verhaal ben ik het echt eens, om van je eetprobleem af te komen, kan niet alleen een dietist je helpen, ik denk dat dat in combinatie moet met eventueel een psycholoog.
Want eetproblemen zijn diepliggende problemen, en daar heb je echt meer hulp bij nodig, maar dan weet ik niet of je die al hebt gehad?
Ben wel heel eerlijk en duidelijk tegenover je dietist, zodat zij je kan helpen rustig aan weer een goed eetschema te krijgen. Verder vind ik wel dat een dietist zeker een goede hulp kan zijn voor weer een gezond eetschema te krijgen bij een eetstoornis.
Ik zelf heb ook een tijdje bij een dietist gelopen, maar bij mij hielp het totaal niks. Maar dat is per persoon denk ik