Ik krijg mijn hongergevoel maar niet weg..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LadyElmira

Ik krijg mijn hongergevoel maar niet weg..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-08 12:57

Hallo,

Anderhalf jaar geleden ben ik begonnen met de prikpil. Bijwerkingen hiervan zouden oa zijn: Verlaat of geen gevoel dat je vol zit, dus je hebt constant een hongergevoel. Verder nog wat dingen die er verder even niet toedoen.

Ik ben toen zo'n hongergevoel gaan krijgen dat ik binnen een paar maanden (voornamelijk de eerste vier/vijf) van 65 kilo naar de 73 kilo ben gegaan. Geen probleem zou je zeggen, ik ben niet vreselijk dik..maar echter is dit niet goed geweest. Ik heb overal striemen en deze zomer durf ik niet in een bikini te lopen.

Ik ben na een jaar gestopt met de prikpil en ben er nu bijna anderhalf jaar vanaf. Heb wat dagen gehad waarbij het hongergevoel wat minder was dan normaal, maar echter is het nu al een paar weken tot zeker twee maanden dat dit weet helemaal is terug gekomen. Ik heb honger, vreselijke honger. Geen trek in chocola maar wel in boterhammen met de gekste dingen (nee ik ben niet zwanger Bloos ). Echter zou je denken, eet dan een extra boterham met kaas dat kan niet zoveel kwaad. Maar als ik dan die boterham heb genomen heb ik de vreselijke drang om te beginnen met snoepen. Koekjes, sultana's, chocola en ships..het gaat er allemaal in. Alles in kleine hoeveelheden, maar wel door elkaar wat er dus op neer komt dat ik teveel binnen krijg.

Ik heb geprobeerd te lijnen maar elke keer heb ik wel weer een excuus om ermee te stoppen. Met een verjaardag mag ik een stuk taart, de dag erna ook wel want het is immers een verjaardag geweest. In het weekend is het ook niet erg want ja, het is immers weekend dus mag je wel snoepen. Maandag dan ook wel want dat is net na het weekend, en tja..maandag werk ik heel de dag dus dinsdag mag ik dan ook wel wat. Ik werk overigens zittend dus dit is niet slim wat ik doe.

Hoe kom ik nu van die vreetbuien af? Wie heeft er een methode waarbij ik heus wel wat mag eten e.d, maar waarbij ik geen honger meer krijg. Ik drink genoeg..twee liter water per dag en daarnaast melk en fruitdrankjes. Meer drinken kan ik niet want dan krijg ik een waterbuik..drink namelijk al erg veel, met uitzonderingen daar gelaten.

Goed, nogmaals wat kan ik hieraan doen? Ik wil mij het liefst niet mengen in een hk groep die met zijn allen aan het lijnen is. Het lijnen komt namelijk vanzelf wel, ik heb gewoon die vreselijke drang (verslaving?) om te eten. Wie o wie herkent het en/of weet er iets op?

Toekie

Re: Ik krijg mijn hongergevoel maar niet weg..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 13:17

Heb je al eens chroom geprobeerd? Dat helpt tegen het hongergevoel en lekkere (zoete) trek. Je hebt 't als pillen, capsules maar ook als kauwgom. Lachen

Heleen1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 07:46

dat is zeker een goed idee. En verder zal het toch echt aankomen op je zelfdiscipline.. Als je PERSE af wil vallen zul je er wat voor over moeten hebben. En zoals je zegt is NIET snoepen makkelijker dan 1 snoepje bijvoorbeeld. Ga jezelf niet uithongeren, want dan ga je uiteindelijk alleen maar vreten. Ontbijt echt goed, dus dat je dan echt een vol gevoel hebt. Daarna halverwege de ochtend eet je fruit (zo veel als je wil) 's middags weer goed lunchen (niet gaan bunkeren natuurlijk, maar je kunt ook niet op 2 crackers leven) 's middags een wat gezonder tussendoortje (koffieleutjes (koekjes met maar weinig calorien), een plakje ontbijtkoek enz) Dan moet je wel echt de discipline hebben om er maar 1 te eten. En 's avonds een goede warme maaltijd. Probeer daarna zo weinig mogelijk te eten. Een klein koekje mag nog wel, maar het beste is zo weinig mogelijk en bij honger weer fruit.
succes ermee

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 08:17

chroom kan helpen inderdaad,maar je kunt ook het zogenaamde 2-uren dieet proberen.

daarbij moet je elke 2 uur eten.
dus een boterham of een stuk fruit.,maakt niet uit als het maar gezond is,mager en niet teveel.
wel gewoon 3 hoofdmaaltijden nemen,dus je ontbijt,middageten en je avondeten.daartussen neem je dus om de 2 uren iets wat gezond is.

uiteraard normale hoeveelheden,maar die zul je zelf ook wel weten. Knipoog
3 uren voor je gaat slapen niet meer eten.drink savonds wat magere drinkyoghurt ofzo.
dat is wel zoet en geeft een voldaan gevoel,.is nog gezond ook!

omdat je elke 2 uur wat eet gaat je stofwisseling wat sneller werken.

ga uitzoeken wat er nou achter die eetbuien zit, verveel je je op dat moment?
zit je thuis,heb je niks te doen?
ga er uit,ga een blokje fietsen of ga de auto van de buren wassen, dat werkt!

dan;
kauw elk hapje wat je neemt 20x...als je dat duurt dan krijgen je hersenen op tijd het sein dat je vol zit en houd je dat gevoel ook langer vol.
we eten vaak te snel,normaal duurt het 15 minuten voor je hersenen het sein krijgen dat je lichaam genoeg heeft gehad.
kauw je dus langzamer dan gaat dat allemaal wat beter.

en verder?

kom op!!! je kunt het wel,geef jezelf een schop onder je kont als je de neiging krijgt om lekker te gaan snacken.

doe mij er dan ook meteen een,want ik kan ook soms echt veel te veel eten haha Bloos

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-08 08:31

Bedankt allemaal! Ellepel ik ga dat echt even proberen (start er dus nu mee haha). Heb nu al een grote beker met water (maatbeker Bloos ) Dus dat helpt ook al. Als ik honger krijg en een boterham wil is dat echt uit gewoonte..ik heb natuurlijk al die tijd gegeten (dat is nou ook wel te zien) dus als je daar dan mee stopt heb ik daar grote moeite mee. Snoepen is meer uit verveling of spanning, al die leuke series en films op tv elke avond doen me geen goed.

Om de twee uur eten is dus echt een heel goed idee want daar gaat het bij mij om..blijven eten. Mijn opa zei altijd dat ik moest 'eten met smaak'. Kauwen dus. Vroeger deed ik dat ook altijd..en als ik een uitgebreide boterham maak ook nog wel maar verder schrok ik het naar binnen. Denk als ik mijzelf er toe zet dat het echt moet gaan lukken. Gek dat de meest simpele dingen een uitweg kunnen zijn. Ik ga het proberen..

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 13:25

hier staat ook wel wat info:

http://valtaf.nl/index.php?pxd=.g&pxc=2 ... nfo&id=722

voordeel is dat je dus niet hoeft te hongeren omdat je weet dat je na 2 uren weer mag eten Haha!

en hier staat ook nog info:

http://www.dieetidee.nl/index.html?m_id=226,237

af en toe lekker snacken mag best hoor,maar stap daarna dan wel op de fiets om 10 km te fietsen.
ik heb dat met brood met pindakaas he Bloos

als ik een middag thuis zit achter de computer dan verdwijnen er zo 6 naar binnen toe.
heel gezond hoor die pindakaas,maar wel teveel Tong uitsteken

en elk weekend verjaardag,of barbeque of....pfff maakten ze alles maar wat minder lekker Tong uitsteken Haha!

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-08 13:50

Haha ja waarom is nu juist al die zoetigheid het lekkerst. Kon de mensheid maar alles eten in hoeveelheden naar eigen keuze. Of was dikte maar gezond en normaal postuur ongezond..zou heel stuk makkelijker zijn.

Maar goed, heb me er tot nu toe nog aan gehouden. Heb wel granenkoekjes op maar (daar komt het excuus) die zijn suikervrij haha.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 08:50

ik heb met koekjes juist altijd dat 2 niet lekker zijn.
4 of 6 is veeeeel lekkerder.
dus koop ik geen koekjes,balen voor de visite maar ik kan dat gewoon niet in de kast laten liggen Bloos

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-08 11:03

O mijn vader haalt altijd van die simpele mariakaakjes bij de lidle. Dan neem ik ook niet 1 koekje, want ik sop ze in mijn thee en dan eet ik dus heel zo'n rol voor mijzelf. Altijd als ik koekjes pak heb ik er ook een stuk of vier vijf in mijn hand haha. Gister echter niet. Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 11:04

Chroom hielp bij mij niet. Ik heb ook áltijd honger.
Probeer eens te minderen met suiker. Dat hielp bij mij wel, al is het eerst even heel moeilijk.

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 11:05

LadyElmira schreef:
Hallo,

Anderhalf jaar geleden ben ik begonnen met de prikpil. Bijwerkingen hiervan zouden oa zijn: Verlaat of geen gevoel dat je vol zit, dus je hebt constant een hongergevoel. Verder nog wat dingen die er verder even niet toedoen.

Ik ben toen zo'n hongergevoel gaan krijgen dat ik binnen een paar maanden (voornamelijk de eerste vier/vijf) van 65 kilo naar de 73 kilo ben gegaan. Geen probleem zou je zeggen, ik ben niet vreselijk dik..maar echter is dit niet goed geweest. Ik heb overal striemen en deze zomer durf ik niet in een bikini te lopen.

Ik ben na een jaar gestopt met de prikpil en ben er nu bijna anderhalf jaar vanaf. Heb wat dagen gehad waarbij het hongergevoel wat minder was dan normaal, maar echter is het nu al een paar weken tot zeker twee maanden dat dit weet helemaal is terug gekomen. Ik heb honger, vreselijke honger. Geen trek in chocola maar wel in boterhammen met de gekste dingen (nee ik ben niet zwanger Bloos ). Echter zou je denken, eet dan een extra boterham met kaas dat kan niet zoveel kwaad. Maar als ik dan die boterham heb genomen heb ik de vreselijke drang om te beginnen met snoepen. Koekjes, sultana's, chocola en ships..het gaat er allemaal in. Alles in kleine hoeveelheden, maar wel door elkaar wat er dus op neer komt dat ik teveel binnen krijg.

Ik heb geprobeerd te lijnen maar elke keer heb ik wel weer een excuus om ermee te stoppen. Met een verjaardag mag ik een stuk taart, de dag erna ook wel want het is immers een verjaardag geweest. In het weekend is het ook niet erg want ja, het is immers weekend dus mag je wel snoepen. Maandag dan ook wel want dat is net na het weekend, en tja..maandag werk ik heel de dag dus dinsdag mag ik dan ook wel wat. Ik werk overigens zittend dus dit is niet slim wat ik doe.

Hoe kom ik nu van die vreetbuien af? Wie heeft er een methode waarbij ik heus wel wat mag eten e.d, maar waarbij ik geen honger meer krijg. Ik drink genoeg..twee liter water per dag en daarnaast melk en fruitdrankjes. Meer drinken kan ik niet want dan krijg ik een waterbuik..drink namelijk al erg veel, met uitzonderingen daar gelaten.

Goed, nogmaals wat kan ik hieraan doen? Ik wil mij het liefst niet mengen in een hk groep die met zijn allen aan het lijnen is. Het lijnen komt namelijk vanzelf wel, ik heb gewoon die vreselijke drang (verslaving?) om te eten. Wie o wie herkent het en/of weet er iets op?

Misschien een domme vraag, maar ... waarom stop je dan niet gewoon met de prikpil en neem je een andere pil?
De prikpil is sowieso niet een voorbehoedsmiddel waar je te licht over moet denken, de hormooninhoud is heel anders dan bij een gewone pil. Het hongergevoel komt nu voort uit een verstoord hormonaal evenwicht, je kunt dan wel allerlei kunstgrepen gaan toepassen maar dat zal weinig helpen.

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-08 11:58

HannahFrouk er staat dat ik al een jaar van de prikpil af ben, nu geen enkele pil meer slik en dus nog steeds het hongergevoel heb behouden. Vandaar dit topic.

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 12:13

Oh ... ik dacht dat ik het goed gelezen had.
Niet dus. Sorry.

In dat geval zou ik eens proberen om bij iemand advies te vragen over hoe je je hormoonbalans weer in orde kunt krijgen. B.v. bij iemand die holistische geneeswijzen of natuurgeneeswijzen doet. Er zijn nl wel plantaardige of homeopatische middelen voor om dat weer een beetje in balans e trekken.

DvdKloof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 17:19

je hersenen verwarren je hongergevoel ook wel eens met dorst Lachen

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-08 08:21

DvdKloof schreef:
je hersenen verwarren je hongergevoel ook wel eens met dorst Lachen

Dat heb ik inderdaad ook een tijdje gehad, soms pakte ik ook eten inplaats van drinken uit luiheid. Of de colafles die naast de bank stond. Nu drink ik in ieder geval twee liter water per dag (tijdens mijn werk merk ik toch niet dat ik vol zit) en thuis maak ik een kan citroen siroop. Ik merk wél dat als ik eerst drink voordat ik weer wat eet, het honger gevoel minder is. Maar als ik eenmaal de smaak proef van iets komt het weer terug.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 10:30

Ik heb hetzelfde probleem, maar ik slik wel de pil door (heeft zo zijn redenen). De tips van 2 uur dieet ga ik ook proberen Ja

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 13:10

Bij mij is het probleem dat ik niet verzadigd raak, ik merk bijna nooit dat ik vol zit. Wat kan ik hier tegen doen?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 14:18