Spataderen & hoe heet zo'n masseur?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gucci_girl

Spataderen & hoe heet zo'n masseur?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-08 22:20

Bij ons in de familie komen spataderen voor. De benen van mijn moeder zitten echt he-le-maal onder! Scheve mond Nu heb ik er zelf al 2 bij mijzelf ontdekt en ik vind het echt verschrikkelijk! (ben 21)

Zou er een masseur zijn die op de 1 of andere manier (door het stimuleren van de bloedsomloop ofzo) dit enigzinds zou kunnen beperken?

Zijn er meer mensen die hier last van hebben? En wat doe jij ertegen?

Nikka

Re: Spataderen & hoe heet zo'n masseur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 22:22

Nee. Niet te veel staan geen benen over elkaar slaan bij het zitten , oppassen met hoge hakken, wisselbaden en steunkousen dragen. Zijn wel pillen maar die doen meestal weinig.

gucci_girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-08 22:25

Benen over elkaar slaan probeer ik al niet te doen. Tenzij ik een rokje aan heb waarbij het te charmant is om het niet te doen. Misschien zijn steunkousen een optie. Onder een broek kan het makkelijk

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 22:28

Je hebt panty's maar als je er last van hebt op je onderbenen zijn er ook sportkousjes. Die heb je ook in andere kleuren bruin, blauw, zwart. Mocht je ooit zwanger worden moet je extra uitkijken want dan heb je een veel grotere kans op ontstaan spataderen. Overigens zit er op de Biltstraat een kliniek die ze kan wegspuiten, als je je er te veel aan ergert.

fliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 22:34

Hier nog een! heb op mijn rechter onderbeen een hele lelijke lopen, van ruim 30 cm lang (ik ben 22). Deze was al zichtbaar op mijn 12 jaar.
Tjah, iets eraan doen.... niet te lang achter elkaar staan, geen benen over elkaar en bij klachten weg laten strippen/ spuiten. Behandeling met steunkousen kan ook nuttig zijn.

gucci_girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-08 22:41

Dat wegspuiten helpt niet. Dat heeft me moeder laten doen en dat was geen succes Of ze kwamen terug of ze zaten gewoon een paar mm verderop weer

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 22:43

Bij mij heeft het tot nu toe goed geholpen, maar als er een hoofdader bij betrokken is helpt het niets. Maar daar kijken ze eerst naar. Bij mij is gezegd als je het goed bijhoudt je er minder klachten van krijgt op lange termijn.

gucci_girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-08 22:56

Ooh oke.

Maar ik vind het echt doodeng! Ik ben al geen held met naalden en spuiten en dit schijnt nog pijn te doen ook! Heb er 1 in me knieholte zitten en dat is nog pijnlijker.. Maarja.. wie mooi wil zijn moet pijnleiden! Alleen doe ik dit toch echt niet!

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 23:01

Het zijn maar kleine naaldjes. Ik ben doodsbenauwd voor naalden maar mij viel het 100% mee. Je moet het alleen wel in het najaar/winter doen want je krijgt 2 weken een verband en kousen. Dat is geen feest als het zomer is. 1x gedaan, nooit meer.

gucci_girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-08 23:23

Ja klopt inderdaad. Weet nog wel dat mijn moeder echt superstrakke kousen had. Wordt je niet bepaald vrolijk van Binnenkort maar eens een bezoekje brengen aan de huisarts..

Blijft zo'n naalt er lang in zitten? Of gaat het er langzaam in? Ohh ik ben zo bang voor prikken! Krijg spontaan steken in mijn been :s

Chantal86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 23:29

Ik heb er laatst een paar kleine op me benen ontdekt, en bij mij zit het ook in de familie ben zelf ook 22 en ik schaam me kapot Boos!

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 10:03

Je voelt er echt bijna niks van. Het prikt een beetje en het gaat heel snel.