Wanneer drink je teveel water? Ik drink sowieso altijd al zo'n 2 liter per dag, maar nu met die hitte nog veel meer. Ik werk in een plantenkas, waar het momenteel overdag ruim 30 graden is met een luchtvochtigheid van ruim 90%. Ik drink nu per dag zo'n 6 liter (water, wat frisdrank en limonade). Probleem is, dat ik gewoon ALTIJD dorst heb. Elk moment van de dag. Ik weet wel dat je door roken bv meer dorst krijgt en nu met die hitte raak ik ook veel vocht kwijt op mijn werk, maar het is toch raar dat ik altijd dorst heb? Ga binnenkort maar even een afspraak maken met de dokter, maar vroeg me af of iemand hier soms een idee heeft.
Lijkt mij inderdaad heel veel. Hoop niet dat je last blijkt te hebben van diabetes want één van de symptonen daarvan is ook dat je altijd dorst hebt.
Zweet je ook heel veel? Want als je veel zweet heb je natuurlijk ook meer vocht nodig maar zoveel lijkt mij niet gezond. Dan moeten je nieren wel heel hard werken.
uh jepp hier nog zo een.. hen daarom ook last van teveel zout in mijn lichaam en daar door zit er teveel vocht in mijn handen (of zoiets )
en daarbij heb ik waarschijnlijk iets van het tunnel syndroom en voelt mijn linker pink en ringvinger erg vreemd, als dat over een weekje a twee weekjes nog is ga ik naar de dokter. ik ben dus nog niet naar de dokter geweest.. ik weet niet hoe je er zelf bij voelt maar als je het niet vertrouwd zou ik ook naar de dokter gaan!
6 liter is niet te veel als je de hele dag in de kas werkt, op een normale dag is 2 liter heel normaal. Je moet alleen wel zorgen dat je ook voldoende zout binnenkrijgt, maar dat is voor veel mensen geen probleem. Dat je altijd dorst hebt lijkt me niet echt gezond.
Poeh, hoe krijg je die 6 liter weg! Ik word al weeïg als ik eraan denk Als je lange tijd achter elkaar in zo'n hete kas bent is het opzich wel logisch, maar altijd dorst hebben lijkt me toch niet echt ok.
Ik weet dat als je bv die 6 liter in 1 keer zou drinken, je inderdaad een risico loopt op uitval van je nieren. Door de hoge luchtvochtigheid in de kas, verlies je gewoon heel veel vocht (en ik loop zo'n 9 uur per dag in die kas). Ik eet wel al wat extra zout om dat verlies aan te vullen. Diabetes was ook bij me opgekomen, omdat idd 1 van de eerste symptomen dorst is.
Damn, 6 Liter!? Ik heb al moeite met een halve liter! Maar oke, het lijkt me niet echt goed om per dag 6 liter te drinken, want té veel is inderdaad dodelijk. Goed idee om even langs de dokter te gaan.
Wow die toiletten daar zullen warm zijn hoor Als iedereen zoveel water drinkt en zoveel gaat saan die niet koud :p
Haha klopt, het is altijd spitsuur daar:P. Ik heb wel eens gehoord van een sydroom dat heet iets met hydro nog wat. Soort verslaving aan water . Ik kan ook echt nergens heen, zonder drinken bij me te hebben. Ik word al benauwd bij het idee dat ik een uur niet kan drinken. Misschien kan ik gewoon slecht tegen de hitte of zo. Wel krijg ik trouwens snel hoofdpijn als ik niet genoeg drink (deze dagen dus minimaal 5 liter, soms veel meer). Heb het van de week een dagje bijgehouden. Ik heb zo'n anderhalf literfles bij me, die ik zeker 4 keer vul en daarnaast drink ik nog 3 tot 4 blikjes drinken, en nog los uit de kraan. Zal van de week eens bellen voor een afspraak, want niemand die ik ken drinkt zoveel als ik, ook de mensen op mijn werk niet.
Toen ik een paar jaar terug in Italie was, dronk ik ook weleens 6 liter per dag. Als je veel zweet en regelmatig een flesje bijvult, kom je daar redelijk makkelijk aan. Het lijkt me in uitzonderingsperiodes dus niet ongezond.
Toch denk ik dat je, als je echt altijd dorst heb, misschien inderdaad beter eens langs de huisarts kunt gaan. Waarschijnlijk is er niks aan de hand en komt het gewoon van de warmte, maar het is beter om het voor de zekerheid te laten controleren natuurlijk.
Als je meer dan 4 liter op een dag drinkt worden niet alleen afvalstoffen maar ook de nodige stoffen voor het lichaam afgebroken. Maar op 2/3 liter valt het toch ook wel te doen? Misschien sportdrankjes drinken waar veel suikers in zitten? Ik heb vorig jaar ook in het heetst van het jaar in een kas gewerkt, maar had aan 2 liter wel genoeg, en drink toch wel veel verder. Het ligt er denk ik ook wel aan, grote aantallen in één keer drinken zou misschien dodelijk kunnen zijn, maar als je echt veel zweet in de kas maar je verdeeld het goed, dan ga je er beter mee om. 6 liter blijft veel...
Ik drink in de zomer soms 3 liter per dag (in rust), kan me voorstellen als je in zo'n temperaturen moet werken als jou dat je gemakkelijk aan 6 liter komt!
Als je altijd dorst hebt, ook als je niet in de kassen werkt en in rust, dan is het inderdaad verstandig om langs de dokter te gaan. Vraag ook, als hij dat niet doet, of hij je bloedsuikerspiegel even wilt checken.
Op zich is 6 liter verdeeld over de dag niet heel erg met dit weer en zeker als je bezig bent niet.
Heb zelf bijvoorbeeld gister in 3 uur tijd 2 liter weg gewerkt zonder problemen. Was namelijk wezen paardrijden. Hoewel relaxed was het toch erg warm in de bak en ik zweet dan best snel en veel en moet ook echt zoveel drinken want anders krijg ik hoofdpijn . Dus met dit weer haal ik zeker wel een litertje of 4 als ik bezig ben.
6 liter lijkt veel, maar als jij ruim 12 van flesjes leeg drinkt of van die longdrink glazen leeg lurkt zit je er zo aan hoor. En mijn man werkt ook in de kasen, maar die nemen 2x per dag een opkikker/cup a soep. Dat scheelt ook heel veel. Als je teveel drink word je duizelig of je krijgt hoofdpijn
Het is juist goed zo veel drinken . omdat je in die kas veel vocht verliest, heeft je lichaam weer vocht nodig. dan is het juist goed dat je veel drinkt, en als je niet in de kas werkt en je hebt nog dorst zou ik ook naar de dokter gaan
Ik vind die 6 liter ook niet verontrustend, het altijd dorst hebben wel. Ik moet zeggen dat ik water ook op een manier verslavend vind.. als ik op een dag liters drink heb ik dan juist 's avonds dorst. En hoofdpijn 'groeit mee'.. eerst krijg je het als je 1 liter drinkt omdat dat 'te weinig is', later bij 5. Een retourtje huisarts lijkt me een goed plan. Succes! Laat je even weten hoe het gegaan is?
Bedankt voor alle reacties. Zodra ik iets meer tijd heb ivm werk, ga ik ff naar de huisarts. Flor: wat jij zegt heb ik ook, als ik overdag veel gedronken heb, heb ik s avonds ook meer dorst. Ik denk dat je lichaam went aan de hoeveelheid die je drinkt. Ook heb ik trouwens, hoe meer ik drink, hoe meer honger ik heb.