Het Zit Ook Nooit Eens Mee... Ben Het Zo Zat

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lena01

Het Zit Ook Nooit Eens Mee... Ben Het Zo Zat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-08 19:57

Ja eerlijk waar.
Het komt er vandaag weer eens allemaal uit. Net weer een pittig gesprek gehad, ik moest ook huilen, nou, hoelang dat geleden is... Heel lang... Voelde me net zo'n klein kind. Psychiater komt thuis, die wil ook mijn ouders spreken, en vooral mij niet alleen.

Ik ga het hele verhaal doen, probeerde het half te vertellen, maar zie dat het niet werkt.

Veel gepest op basisschool, zou naar andere basisschool gaan, was niet toegelaten omdat we tv in huis hadden. Trok erg van me aan. Daarna naar een andere school gegaan. Daar heb ik groep 7 en 8 gedaan.
Toen naar middelbaar gegaan, klas 1 en 2, ook opnieuw gepest, niveau was ook te hoog, er stond een te grote druk, mijn moeder was ziek, had leiding over het huishouden, en kon school niet meer aan. Naar andere school gegaan. Daar 3e en 4e jaar gedaan. Ook zo gepest.. Geslaagd en gezegd: "Nooit meer naar school."

Ik ben vroeger eens getest op IQ en daar kwam een IQ uit van 81. Wist mn broertje ook. Wat heeft hij me daar vaak voor uitgemaakt. Dat ik dom was, etc. En als ik wat zei, schudde hij zn hoofd, en zei: "Maar dat weet jij niet, daar ben jij te dom voor."
Ik moest opnieuw gaan testen. Kwam er niet veel beter uit. Maar was een compleet onder zoek.
Ik zou Sociale Angst Fobie hebben, en ook een laag IQ, van 83 dit maal, maar ze zei erbij: "Als je de test met iemand uit omgeving doet, die je kent en vertrouwd, haal je een stuk hoger." En dat is waar, ik durfde geen antwoorden te geven. Dus kom je dommer uit de test. Ik me ouders benadrukt dat thuis niemand dit mocht weten. En ja hoor, mijn moeder versprak zich. Tsja, en nog altijd word ik nageroepen als ik een opmerking geef, wat niet helemaal klopt: "83!"

Na school durfde ik niet naar een andere school. Bang voor mensen, en om opnieuw gepest te worden. Heb half jaar thuis gezeten, ging toen zeker niet goed met me, goed depressief geweest, en uiteindelijk heeft een vriendin me aan de hand gepakt, die toen bij de euroland werkte, en meegenomen naar de euroland, want zij ging weg, en dan kon ik soliciteren. Durfde niet. Heb 10 x voor de winkel gestaan en weer weggelopen. Uiteindelijk heeft ze me bij het handje genomen, en daar gesmeekt of ik aangenomen kon worden. Want ik zou wel goed kunnen werken volgens haar. Heeft geholpen. Ben aangenomen.

In de zomervakantie gingen er 2 collega's op vakantie, stiefmoeder en dochter, en ik kreeg de leiding. Ik werkte samen met 2 weekendhulpen. Normaal werkte ik 24 uur, nu 36, of soms meer. Ik loop al op mijn tenen met 24 uur. Ik heb dit geweten.
Ik heb ruim 4 maanden thuis gezeten, helemaal in elkaar gezakt. Ik kon niet meer. Deed niks meer. Maar na 4 maanden ging ik weer aan de slag, en het ging wel aardig. Maar de plezier zat er niet meer in. In Februari begon ik dus weer. Weer 24. Werd me telkens gevraagd meer te werken. Durfde geen nee te zeggen. Zijn er later niet meer over begonnen
Nu werk ik nog steeds 24 uur, en elke dag met meer tegenzin. Ik krijg al buikpijn vrijdags dat ik woensdag moet werken. Nu moet ik zeggen dat de werksfeer ook niet super ben. Er word 7 x 50 euro vermist uit de kassa's, op 7 verschillende datums, en ook ik word verdacht. Dit loopt al zeker 2,5 maand.
Als je het magazijn ziet, sla je je mond open van verbazing. Helemaal vol. De hele grond. Voor de nooduitgang. Als we artikelen nodig hebben en staat achterin, moeten we gewoon op dozen staan, met het risico dat die in elkaar zakt. En ik ben flink stevig iemand, dus vind dat doodeng. Er word gerookt in het magazijn, heb last van mn longen erdoor. Met ademen etc.
Contact met mijn baas is niet goed, en als je met hem praat, moet het over sex etc gaan, anders kan je niet praten met hem. Mijn andere collega voert geen drol uit, dus alles ligt voor mij klaar.
Nu hou ik het al 1,5 jaar vol. Incl die 4 maanden dat ik afwezig was.
21 mei eindigt mijn contract. Ik heb nog niks gehoort van verlenging. Ik hoop dat ik eruit gegooit word, zodat ik wel wat anders moet gooien. Maar ik ben een harde werker, al zeg ik het zelf, dus ze willen me nooit kwijt. Dus contract word verlengt.
Nu moet ik volgende week 4 dagen werken, omdat collega weekje op vakantie gaat, en ik kan wel huilen. Dat ga ik niet trekken.
Nu kwam dus vanmiddag de psychiater en ik moet van hem ander werk zoeken. En tijd aan mn zelf gaan besteden. Ik zit tegen een burn out aan, volgens hem. Hij zegt: "Als je daar blijft, heb je maximaal in augustus een burn out."
Maar ik heb het lef niet, om te soliciteren.
En nu willen ze me bij 1 of ander iets laten soliciteren waar ook veel gehandicapten werken. Echt, de tranen branden me in mn ogen. Kan ik dan niks anders? Moet ik dan heel mijn leven gaan verpesten door samen met gehandicapten te werken? Ik heb niks tegen hun, vergis je niet, maar ik ben niet gehandicapt, geen syndroom van down, etc, geen autisme, wat je wilt, ik ga toch niet werken bij gehandicapte? Ik hoop niet dat het banketstaaf over komt bij mensen die hier autisme hebben Knipoog, er zijn natuurlijk vleugen van autisme.
Maargoed, ik ben het zo zat. Kan ik dan alleen later gaan schoonmaken? Of gehandicapten werk doen? Jemer...

Ik ben echt gesloopt. Als dit mijn toekomst is, dan ben ik het echt nu al meer dan zat. Dan is het leven zo voorbij voor mij.

Sorry voor het zeurverhaal, maar ik moet er gewoon vanaf. Het zit me zo hoog! Sigaar

_Zsazsa_

Re: Het Zit Ook Nooit Eens Mee... Ben Het Zo Zat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 20:06

jeetje, wat een leven zeg! Heb je geen hobby's waarin je misschien ook je kostwinning in kan vinden? iets wat je echt graag doet en wil doen? wat je plezier en vertrouwen geeft? of misschien dat je wat avondcursussen kunt gaan doen. (weet niet hoe oud je bent) maar op cursussen word echt niet gepest, heb ik nooit gehoord iig. Op elk potje past een dekseltje dus bij jou ook vast.

Kom zelf gewoon even tot rust, doe dingen die je wil doen. En wat je IQ betreft... ik geloof die dingen niet. Je bent slim in de dingen waarin je slim wilt zijn, dat heeft niks te maken met die paar vragen hoor, dus trek je dat niet aan!

probeer van dag tot dag te leven en alles te doen wat je leuk vind, laat andere mensen je niet op je kop zitten. Denk gewoon is even lekker aan jezelf.
Koop een hond of iets waar je lekker mee kan knuffelen. Ik zoek mijn troost ook in mijn dieren. Die lachen je niet uit, worden niet kwaad en blijven net zolang luisteren als je wil. Ideaal toch!

Ook voor jou komt de zon op, dus maak er wat van!

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 20:08

Tjee meid toch wat een verhaal. Het heb je allemaal niet meegezeten. Je moet van je leven maken wat ervan te maken valt, en dat moet je echt zelf doen. Gooi je angsten over boord , neem je zelf onder de arm en ga doen wat jij wil!

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 20:13

Als jij verdacht wordt van het kasverschil dan zou ik er niet zo zeker van zijn dat je kontrakt wordt verlengd.

Maar grofweg gezien heb je 4 opties.
Optie 1) Blijven bij euroland als je kontrakt wordt verlengd maar dat wil je niet want je hebt het daar niet naar je zin.
optie 2) stel dat je wel wordt ontslagen dan ben je werkloos maar dat wil je ook niet de rest van je leven bljiven.
optie 3) Je komt op die sociale werkplaats terecht tussen de gehandicapten. Dat wil je ook niet.

Dus dan blijft optie 4 over. Je over je sollicitatie angst heen zetten en ander werk gaan zoeken. Tja banen komen je namelijk niet vanzelf aanwaaien.

NijnJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 20:22

''gehandicaptenwerk'' is niet alleen maar voor mensen met zware beperkingen hoor, ik zelf heb reuma en vind het lastig om normaal mee te draaien en nee te zeggen als ik eigenlijk iets niet aan kan, ook mensen zoals mij zou je daar dus tegen kunnen komen Lachen
Evenals mensen die in dezelfde situatie als jou zitten, die even wat rustiger aan moeten doen, tijd nodig hebben om alles op een rijtje te krijgen Lachen

Neem eens contact op met het arbeidsbureau (CWI, Werk, weet niet hoe het precies heet) en vraag bij hun eens naar de mogelijkheden. Ik weet zeker dat zij bereid zijn jou te helpen naar iets wat bij jou past Ja

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 20:33

niet echt makkelijk waar je doorheen gaat, laat je vooral niets aanpraten dat je dom bent! iedereen heeft waarde en iedereen is goed in iets. iq is gewoon een suf getalletje

op een sociale werkplaats werken echt niet alleen echt gehandicapten. toevallig werk ik regelmatig met 2 mannen die bij zoiets werken, 1 is zo slechtziend dat hij niet normaal aan een baan zou komen, maar hij werkt nu wel in een gewoon bedrijf, het werk dat hij doet is aangepast aan zijn beperkingen. de ander is misschien vergelijkbaar met jou, hij kan gewoon niet zo snel, niet goed tegen druk en heeft bv moeite met tellen, ook hij werkt gewoon in het bedrijf, heeft vaste taken en krijgt wat extra begeleiding.

zelf ga ik op moment ook waarschijnlijk in die richting zoeken omdat ik nu geen volledige baan aankan. je werkt dus niet perse tussen mensen van de werkplaats, vaak wordt je ook in een bedrijf geplaatst, maar met aanpassingen voor jou om het voor jou werkbaar te maken. Dat is toch fijn?

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 20:45

Sronnie en Trusthim hebben denk ik wel gelijk dat werken via de sociale werkplaats voor jou heel goed kan uitpakken.

Maar ik snap wel dat dit voor jou een hele grote stap is.
Jij bent altijd een buitenbeentje geweest door dat gepest en je zou eindelijk wel eens gewoon normaal binnen een groep willen horen en voor jouw gevoel kan dat niet als je daar werkt.

Toch is een beetje hulp niet verkeerd. Beter dan in allerlei vervelende baantjes blijven hangen waar je ook geen steek mee op schiet. En face it als je door je vriendin die winkel ingesleept moest worden dan wordt solliciteren voor jou heel moeilijk.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 21:17

yep en die 2 heren waar ik het over had werken gewoon als volwaardige mensen binnen een team van "normale" mensen.

ik heb trouwens ff je profiel gespiekt, vind je een hele leuke meid om te zien hoor! je bent alleen heel onzeker over jezelf, maar dat weet je denk ook wel, probeer steeds meer in jezelf te geloven, niet blijven kijken naar wat je niet kan, maar kijk naar wat je wel kan, bv je kan leuke foto's maken, je bent een goede werknemer (van wat ik zo lees werk je heel hard!!!!)

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 22:43

Heb je verhaal gelezen, wat een drama Boos! echt heel veel sterkte, ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen Bloos
Als ik jou was zou ik gewoon proberen iets te zoeken dat je écht leuk vind, en misschien vragen of die lieve vriendin met je mee wilt gaan om te kijken/soliciteren.

succes nog

Lena01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-08 20:44

Hartstikke bedankt voor alle reacties.

Ik heb gepraat op het werk. Mijn 'chef' zag aan mijn gezicht dat er wat was, en heb het uitgelegd, de hele situatie, en dat zo en zo het invallen van het vakantie werk me niet gaat lukken.

Tsja, en dat gaat misschien mijn baan kosten. Wat hebben ze aan mij? DUs uiteindelijk wel bij start. Tsja, ik laat het nog even op me inwerken, en ja, weet het gewoon eventjes niet Sigaar