Ik heb aan de zijkant van de bal van mijn voet een blaar opgelopen. Dit omdat ik gisteren op hakken heb gelopen, en daar waren mijn voeten het achteraf toch niet mee eens. Toen ik op een grasveld in de zon ging zitten deed ik mijn schoen uit, en toen scheurde meteen het velletje eraf. Ik heb het toen laten luchten, ik had ook geen blaren pleisters. Gisteren heb ik hem met een gewone pleister afgeplakt, maar toen ik ging slapen heb ik die er weer afgehaald om hem te laten luchten. Alleen nu is de huid in de blaar rood en pijnlijk. Wat kan ik hier tegen doen? Ik zie namelijk echt op tegen het moment dat ik zometeen moet gaan douchen........
Douchen is juist goed, wordt het schoon van Drogen aan de open lucht is toch wel het beste, dan ben je er het snelste vanaf. Maar als het echt rood en ontstoken wordt misschien toch eerst even een pleistertje met betdine er overheen?
Kan je die ergens kopen? Ik ben wel van plan zo even blarenpleisters te kopen. Als ik er niet aanzit doet het geen pijn, maar als ik er wel aanzit.... Au! Ik zie echt op tegen douchen, maar ik ga het maar wel even doen Dank je wel voor je reactie!
meteen blarenpleisters halen...kruidvat eigen merk is het goedkoopst en je bent meteen van de pijn af...ik heb ze in de zomer altijd op voorraad, ideaal
Jah ik was al van plan ze te kopen, aangezien ik deze zomer naar Parijs ga en veel moet lopen... Maar nu heb ik spijt dat ik ze niet eerder heb gekocht...
Ik heb 3blaren en het liefste wat ik op dit moment doe is douchen! Verschilt blarenpleisters veel van gewone pleisters? Zijn ze dikker ofzo?
Blaarpleisters nemen het vocht op dat uit de blaar komt zodat er een soort kussentje wordt gevormd. Je mag/kan ze er ook pas afhalen als de pleister vanzelf loslaat.
Ik heb héél snel blaren (ook ònder eelt), dus ik heb standaard blaarpleisters in huis...
No_worries
Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)
Blarenpleisters zijn gemaakt van een soort gel, waardoor het als het ware een nieuw stukje huid vormt. Je mag ze er ook niet zelf afhalen maar moet ze net zo lang laten zitten totdat ze vanzelf loslaten. De blaar is dan genezen. Als je ze er wél eerder afpulkt heb je kans dat je een stuk vel/korst van de blaar meetrekt en geloof me dat is geen pretje (ja ik was eens eigenwijs en dacht, ach dat zal wel wat meevallen of niet soms... niet dus ).
Ik heb er inmiddels een blarenpleister op zitten en wacht geduldig tot deze loslaat. Ik kan inmiddels ook weer normaal lopen, dat was gisterochtend ondenkbaar!
Ik loop dit weer inderdaad bijna alleen maar op slippers of open schoenen Heerlijk! De blaar is inmiddels genezen, dus op dit topic mag wat mij betreft een slotje