Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pgent schreef:hallo ik ben de opleiding tot verpleegkundige aan het volgen en loop op dit moment stage in het ziekenhuis. Ik mag nog niet spuiten maar ik heb een vraag:
is 10mg morfine het zelfde als 10ml??
Een patient die start met morfine intra musculair krijgt 20 mg of 20 ml is dit veel?? patient is al bekend met orale morfine drank.
pgent schreef:hallo ik ben de opleiding tot verpleegkundige aan het volgen en loop op dit moment stage in het ziekenhuis. Ik mag nog niet spuiten maar ik heb een vraag:
Een patient die start met morfine intra musculair krijgt 20 mg of 20 ml is dit veel?? patient is al bekend met orale morfine drank.
Klara16 schreef:pgent schreef:hallo ik ben de opleiding tot verpleegkundige aan het volgen en loop op dit moment stage in het ziekenhuis. Ik mag nog niet spuiten maar ik heb een vraag:
Of 10 mg van een medicijn hetzelfde ia als 10 ml hangt helemaal van de verdunning af. Jij zit zeker nog aan het begin van je opleiding?
Je zou dit soort dingen best in het ziekenhuis aan je begeleider vragen als je ze niet begrijpt. Dit moet jou nog eens heel goed uitgelegd worden want het is erg belangrijk dat je dit soort dingen goed kan uitrekenen als verpleegkundige.
Let ook op met beroepsgeheim! Je kan niet zomaar dingen over patienten op een internetforum posten. Ik raad je af om dit ooit nog te doen.
Succes!
pgent schreef:bedankt voor je info. Mijn stagebegeleider vind het op dit moment niet relevant om hier dieper op in te gaan aangezien ik dit op school nog niet heb gehad (dus ook niet in de eerste lessen...).
Klara16 schreef:Let ook op met beroepsgeheim! Je kan niet zomaar dingen over patienten op een internetforum posten. Ik raad je af om dit ooit nog te doen.
Succes!
Klara16 schreef:TS, met deze post gaat niemand weten over welke patient het gaat. Maar je geeft al snel meer info dan je denkt!
Als je wat langer bokt en je gaat je profiel invullen, weten er misschien al veel mensen waar je werkt. En als er mensen die jou in het echte leven en op bokt kennen die posts lezen weten ze al op welke afdeling die patient ligt, em welke medicijnen hij krijgt. En je vertelr dan al snel ook details rond de situatie van die persoon. Dat is al gauw gevaarlijk.
Bovendien zou jouw werkgever dit kunnen lezen en dan krijg je zeker problemen.
Ik raad je echt af om patienten te bespreken op bokt. Je kan er grote problemen mee krijgen.