bedankt dokter!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moyra

bedankt dokter!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-08 02:26

gisteravond (zondag) voelde ik me erg beroert.Vanmorgen werd ik wakker en kon amper lopen van de hoofdpijn. Zelf wist ik al weer hoe laat het was. Mijn holtes zaten weer dicht.

Nu kwam mijn ha met het geweldige idee gebruik zoutoplossing maar zet er wel druk op (je krijgt van mij een spuitje mee ) zodat het je buisjes weer open schiet.

Wat meneer erbij vergat te vermelden was dat je(of altans ik) :

A- geen lucht meer kreeg en echt snakkend naar lucht heb lopen hijgen. (moeders in paniek)
B- Mijn ogen vuurrood werden van de zoutoplossing (en nu dus ontzettend branden)
C- ik behoorlijk over mijn nekje ben gegaan waardoor ik me nog veel beroerder ben gaan voelen.
D- mijn keel ook niet echt meer te doen is.

Kortom voor mij echt geen zout oplossing meer, nu mijn vraag wat kan ik tegen me brandende ogen doen ?

Astorga

Re: bedankt dokter!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 02:48

Hoe zout was je zoutoplossing?
0,9% zou genoeg moeten zijn, en daar word je niet misselijk van.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-08 02:57

volgens mijn ha moest ik een klein laagje water nemen en dan keukenzout er in gooien, zoveel dat er een laagje op de bodem bleef liggen! zijn de woorden van mijn ha.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 08:06

Ogen zou ik spoelen met water om het branderige gevoel weg te laten gaan. Zelf gebruik ik ook zoutoplossing (water met zout, hoe zouter hoe beter) om te spoelen als ik verkouden ben, heb er zelf nog nooit problemen van ondervonden.

Ik snap dat je geschrokken bent, maar allergisch of zelf een foutje maken kan altijd he?! Ik heb een keer peniciline gehad waardoor ik bijna in het ziekenhuis lag, kon mijn HA ook niet weten.

Edit: nog iets toegevoegd
Laatst bijgewerkt door Marieke_K op 06-05-08 08:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 08:11

Ik denk dat je teveel zout hebt gebruikt tov de hoeveelheid water... en dat is zeker niet fijn!!!!
Idd ogen die eruit branden, tranen, zuur kijken, hoofdpijn..

Ik doe zelf altijd een theelepeltje op een kopje warm water, en dat af laten koelen..
Dat is precies goed qua sterkte..

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 08:21

klopt,als het te zout is kan je die klachten krijgen.
in de apotheek hebben we een maximale sterkte van 0,9%
als het veel zouter is,krijg je vaak klachten.

heb je nagespoeld met gewoon water,om het vele zout er een beetje uit te spoelen?

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-08 11:02

Na spoelen heb ik inderdaad gedaan. Het spuitje waar ik de zoutoplossing inhad nagespoeld en die met normaal water met iets minder druk er achteraan gespoten.

Moet zeggen dan nu eindelijk me ogen wel over zijn en ik weer normaal kan kijken. Heb wel tot 6 uur vanmorgen lopen spoelen spoelen spoelen.

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 18:36

en wat kan je HA hier aan doen? er zijn zoveel mensen die zoutoplossingen gebruiken, en het werkt over het algemeen ook goed. Hij kan toch niet zien dat jij er zo op reageert! Knipoog

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 18:51

Bij de Appie kun je ook zoutoplossing halen, die is standaard 0.9%. Zit in kleine flesjes. Dan weet je zeker dat je goed doseert. Lachen