Niet geheel open wondje: heeft betadine zin?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dorientjuh

Niet geheel open wondje: heeft betadine zin?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-08 17:49

Ik heb gisteren les gehad op een grand-prix paard (das heel wat voor een manegeruiter zoals ik Haha! ), met stang en trens. Nu heb ik door die dubbele teugels mijn rechterpink een beetje opengeschuurd, t was heel oppervlakkig, geen bloed en alleen een klein beetje wondvocht en ik dacht dat ontsmetten dan niet hoefde. Nu zit er een korstje op, maar de randjes zijn een klein beetje onstoken. Volgens mij krijg ik de pus (bah, vies woord Knipoog ) er niet helemaal uit. Heeft betadine dan zin? Met een pleister erop natuurlijk. Of kan ik er beter niks aan doen?

Alvast bedankt!

Rebel_Jits

Re: Niet geheel open wondje: heeft betadine zin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 19:09

Even wassen met water en geen pleister gebruiken. Als er een velletje los zit, even wegknippen, want anders blijft er vuil achter zitten.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-08 19:10

Oké, bedankt!

danielle1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 19:12

even weken in de soda werkt ook erg goed, dan wordt het helemaal schoongeweekt en weet je zeker dat er geen vuil meer in zit. ik doe dat zelf ook vaak als m'n vinger ontsteken is door een wondje. En als ik geen soda heb doe ik het gewoon met Witte Reus (waspoeder dus), haha, werkt ook als een trein.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-08 19:19

Hmm, ik heb geen soda en geen waspoeder. Knipoog Morgen maar even langs de winkel. Waar koop je dat eigenlijk, soda? Vork

danielle1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 19:22

gewoon bij de supermarkt. dat zijn gewoon van die schoonmaakmiddeltjes die je dus ook voor andere dingen kunt gebruiken. Echt zo'n ouderwetse tip! haha

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 21:32

Idd, als het ontstoken is ff weken in heet soda water, doet ff knetters pijn en is niet lang achter elkaar vol te houden Clown maar resultaat heb je wel!

En als het wondje niet vies wordt (dus als je slaapt bijvoorbeeld) gewoon aan de lucht laten drogen. Maar bij bijv. de paarden wel ff een pleister erop tegen de viezigheid.
En een beetje ontstoken is geen probleem hoor, dat lost je lichaam zelf prima op Lachen

phaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 09:10

Maak het 2x per dag schoon met Isobetadine en laat het zo veel mogelijk open aan de lucht.
Als je gaat rijden doe je er een pleister over.