Ziek zijn en je werk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Letizia

Ziek zijn en je werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-08 15:23

Tis ook niet te geloven he, ik ben echt zelden ziek, maar helaas vorige week dinsdag kreeg ik het te pakken, spierpijn/gewrichtspijn, gewoon beroerd, kheb dinsdag en woensdag nog gewoon gewerkt, sinds woensdag ook aan de diarree geraakt. Me woensdag avond voor donderdag ziek gemeld. Ik werk in de ouderenzorg btw. Donderdag was er geen hoofd in huis, vrijdag voelde ik me nog flink beroerd, dus heb vrijdag al op tijd gebeld dat ik het weekend ook niet kwam werken, toen was het al van "echt niet, krijg zo moeilijk de diensten opgevuld" Rolleyes nee meld me zo maar ziek, net als elke andere week Rolleyes
Van het weekend flink beroerd geweest, overgeven, diarree, niks kunnen eten sinds donderdag, slap en moe. Dus heb me zondag ziek gemeld voor vandaag.
Nu voel ik me redelijk, nog wel moe en slapjes, maar ben ook ruim 1,5 kg afgevallen en heb sinds donderdag nog maar 2 maaltijden op.
Omdat ik net nog niet was gebeld door m'n werk zelf maar gebeld, wederom geen hoofden in huis, dit keer wel de verpleegkundige, uitgelegd hoe het er mee staat, dat ik op zich van de week wel wil proberen te komen werken, dat ik me nog moe en slap voel, belde ook op na m'n middagdutje, trek een hele dag niks doen nog niet eens Clown
Maar het punt is dat ik dus op sta voor woensdag en en donderdag nachtdienst, dus ik zeg dat ik dat dus niet zie zitten ivm bovengenoemde dingen, krijg ik min of meer te horen dat ik pech heb, want het is vakantie periode, ze krijgen geen diensten opgelost, ik sta die 2 nachten toch met z'n 3en (1 leerling en 1 stagiair) dus hoef dan minder hard te lopen, dus dat kan ik dan wel gewoon doen.
Nu is het zo dat wanneer ik me wel gewoon goed voel al heel veel moeite heb met de nacht, ik kan gewoon heel slecht m'n ritme omdraaien, heb dan vaak last van buikpijn (nee dat heb ik nog niet genoeg gehad van de week...) ben dan erg moe en vaak last van duizelingen, dus laatstaan wanneer ik ze nu ga draaien.
Ben ook best uit m'n slof geschoten, over het feit dat ik me niet zo maar en bijna nooit ziek meld, dat ik vaak genoeg voor m'n werk klaar sta als ze omhoog zitten, dat ik vaak gewoon door blijf werken als ik me niet goed voel en dat ik nu voor me zelf kies.
Nou ja, dat moest ik morgen maar met m'n waarnemendhoofd uit gaan zoeken..

Ik baal hier dus van als een stekker, wilde met de ARBO bellen, maar krijg via hun site meer het idee dat ze voor de werkgever zijn dan voor de werknemer.
Het zit er dus dik in dat ik woensdag gewoon die nachtdienst sta te doen, ik zie er nu al als een berg tegen op Scheve mond

Maar goed, is er nog iets wat ik kan doen?

Wildgirl

Re: Ziek zijn en je werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 15:26

eeeh ja; niet gaan.
jij gaat nu even voor

beterschap

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 15:36

Het is nu maandagmiddag, en we hebben het over de nachtdienst van woensdag op donderdag? Goede kans dat dat te doen is dan toch, als je je vandaag al weer wat beter voelt? Heb je nog ruim 2 dagen om rustig aan te doen.

fliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 15:40

het letizia,
fijne situatie waar je inzit zeg! vreemd dat je met ziekte bijna verplicht bent om te komen werken. ik zou morgen waarnemend hoofd bellen en de situatie uitleggen (ik zou niet wachten tot dat diegene contact met jou opneemt)

@ sonja: als je vermoed dat je de nachtdienst niet kan werken, is het handig als je optijd jezelf ziekmeldt omdat vervanging voor nachtdiensten erg moeilijk te vinden is, zeker op korte termijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 15:42

Ja dat snap ik wel, maar het is maandagmiddag en TS voelt zich al een stuk beter. Eerste dienst is pas over ruim 2 dagen. Dan heb je toch een goede kans dat je weer beter bent?

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 15:46

Ziek = ziek. Kan je helaas weinig aan veranderen. Snap best dat ze hoog zitten maar dit is zo'n situatie waar je gewoon zelf ook niets aan kan doen.
Tuurlijk kan het zijn dat je, je woensdag en donderdag beterder voelt en de dienst best kan draaien maar het kan ook zo zijn dat je, je dan nog steeds zo belabberd voelt. Vind het dan wel netjes dat je het al hebt aangegeven bij je werkgever. Vervaning zoeken voor een nachtdienst is al niet makkelijk en zeker in de vakantietijd niet, dat kunnen ze beter op tijd weten.

Ik zou morgen toch nog even contact opnemen met je werk net als zammetje al zegt en alles nogmaals even uitleggen.

In iedergeval veel beterschap!

fliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 15:47

Sonja schreef:
Ja dat snap ik wel, maar het is maandagmiddag en TS voelt zich al een stuk beter. Eerste dienst is pas over ruim 2 dagen. Dan heb je toch een goede kans dat je weer beter bent?

Beter zijn en een nachtdienst aankunnen vind ik twee verschillende dingen. Zeker als je in de nacht staat met een leerling en stagiaire die je begleiding moet bieden. Daarnaast geeft de TS aan dat zij vaak beroerd (lees: buikklachten en duizelingen) uit de nachtdienst komt. Ik neem aan dat dit al bekend is bij de werkgever. Ikzelf zou er dan voor kiezen om eerst te kijken of een dagdienst weer gaat alvorens ik een nachtdienst zou draaien (mits dit mogelijk is natuurlijk).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 15:51

Ik heb een beetje de indruk dat er 2 problemen door elkaar lopen. Dat het nu ziek zijn niet het hoofdprobleem is Knipoog
Probleem zit volgens mij vooral in de nachtdiensten. En die zijn denk ik een beetje inherent aan het werk...

fliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 15:58

Sonja schreef:
Ik heb een beetje de indruk dat er 2 problemen door elkaar lopen. Dat het nu ziek zijn niet het hoofdprobleem is Knipoog
Probleem zit volgens mij vooral in de nachtdiensten. En die zijn denk ik een beetje inherent aan het werk...

Nee denk ik niet, TS geeft wel aan altijd moeite te hebben met nachtdiensten, maar dat is niet de hoofdreden dat zij zichzelf ziekmeldt.

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 16:01

Ik ga wel een beetje met Sonja mee. Ik vind het trouwens wel echt belachelijk hoe ze reageren hoor. Ziek is ziek!!

Misschien voel je je woensdag een stuk beter en lukt het gewoon. Ik zou aangeven op het werk dat je je voor hen zo op tijd mogelijk ziek hebt gemeld, maar dat je het ook best wil aanzien tot woensdag. Lukt het dan echt niet, dan is dat dus even hun probleem.

rebati

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 16:04

Ik heb een bijbaantje in de zorg en daar gaat het precies zo..
Ze klaagde zelfs dat ze het raar vinden dat weekendhulpen zich ziek melden voor het weekend en wel maandag naar school gaan.
Wij moeten ons vrijdag voormiddag ziek melden voor het weekend,nou in 2 dagen kun je toch gewoon beter zijn.
Je moet maar zo denken,een ander werkt ook niet als ze ziek zijn,jij kan wel half gaar gaan werken maar je collega's zullen dat ook echt niet doen!(sommige misschien)

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-08 16:12

Sonja geen conclussies trekken Knipoog

Nachtdiensten zijn idd niet m'n favo diensten, om de bovengenoemde redenen, de kans is er idd dat ik me woensdag weer topfit voel voor m'n dienst, wat ik betwijfel btw. Maar als het niet gaat is er een probleem, of anders gezegt, heb ik een probleem, want weg kan ik niet, ik kan niet half verwegen m'n dienst zeggen "jongens het gaat niet, ik ga naar huis en naar bed" Wat bv in een dag dienst wel kan.
En ik heb me niet vorige week woensdag ziek gemeld zodat ik nu woensdag de nacht niet hoef te doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 16:30

O maar ik zeg ook niet dat je je daarom ziekmeldt. Maar het je bij voorbaat al druk maken om nachtdienst vanwege reeds genoemde redenen, maakt het niet makkelijker.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-08 17:14

Ik maak me niet druk om de eerder genoemde redenen, het gaat mij er om dat wanneer het niet lukt ik me niet half verwegen ziek kan melden en naar huis kan gaan en daar mee bedoel ik m'n klachten van afgelopen week.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 20:26

Je heb buikloop zal donderdag toch wel weer over zijn? Gewoon een beetje opletten wat je eet en even jezelf goed verzorgen Lachen

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-08 17:10

Vanmiddag m'n waarnemend manager aand e lijn gehad, ze begrepen me helemaal en hebben het al kunnen oplossen, ik draai er twee dag diensten voor terug, mss komt het omdat ik anders nooit wat vraag? Hoe dan ook, ben blij dat het toch zo fijn op de pootjes terecht is gekomen Lachen

xannemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 17:11

Sophie2 schreef:
Ik ga wel een beetje met Sonja mee. Ik vind het trouwens wel echt belachelijk hoe ze reageren hoor. Ziek is ziek!!

Misschien voel je je woensdag een stuk beter en lukt het gewoon. Ik zou aangeven op het werk dat je je voor hen zo op tijd mogelijk ziek hebt gemeld, maar dat je het ook best wil aanzien tot woensdag. Lukt het dan echt niet, dan is dat dus even hun probleem.

ik ben het met je eens!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 17:12

Super! Is toch een rustiger gevoel waarschijnlijk.En dat draagt ook weer bij aan je herstel.
Beetje beter vandaag?

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-08 17:29

Ja op het gemakkie vandaag, rustig aan gedaan, weer eens buiten geweest, doet een mens ook wel goed Lachen