Ai, pijnlijke blaren (handen)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nagini

Ai, pijnlijke blaren (handen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-08 23:41

Heey,

Ik heb even gesearched, maar heb niet echt een antw. kunnen vinden.

Ik heb vandaag lekker paardgereden en normaal rijd ik áltijd met handschoenen aan.
Nou vandaag dus niet en dit is resultaat. 2 heeerlijke blaren op m'n vingers (ringvingers) eentje daar waar je vinger in je hand overgaat en de ander precies in het midden waar je je vinger buigt. (volg je het nog?)

iig, wat doen jullie daar nu tegen? Bij mij worden m'n vingers nogal stijf hiervan en het voelt ook constant branderig en vochtig aan.
Het zijn overigens open blaren. Zit geen velletje meer op/over. Er hangt ook geen velletje meer naast. Gewoon helemaal open.

Had er toestraks een pleister op en dat hielp wel even maar ik vind pleisters zo vervelend. Met zo'n ding krijg je dus nog stijvere vingers. Heb ook altijd gehoor dat er lucht bij moet.

Nou wie o wie helpt mij van mn branderige handjes af?

Groetjes Sanne/Nagini

Liezel1

Re: Ai, pijnlijke blaren (handen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 23:43

gewoon de lucht erbij laten komen... morgen is het een heel eind over...

maar als jij zulke blaren krijgt van het rijden, hoe rijdt jij dan?

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 23:44

Niks op doen, er komt straks een korstje op Lachen

Ik heb ook altijd blaren als ik zonder handschoenen rijd, vorige week nog. Dat heeft niks te maken met hoe je rijdt, maar hoe snel je huid geïrriteerd is en loslaat.

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 23:45

Die teugels... Ik herken het... Knipoog Vooral met springen of als je pony eens flink wil trekken... Morgen is het al weer een stuk beter... Lachen

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 23:45

ik had nooit blaren van het rijden, ik vraag me af hoe je dat voor elkaar krijgt.... daarom vroeg ik het...

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-08 23:47

Nou ik laat de teugels over het algemaan wat te snel los waardoor ze overigens wel wat door mn handen schuren, te weinig spanning erop, waardoor ik dus weer vaker moet terugpakken en opnieuw contact maken.
Daarbij heb je als je een paard terug moet rijden en gewoon contact moet houden toch een aardige druk op je handen staan.
Als je huid dat niet aankan heb je gewoon al snel blaren.

Misschien handig dat ik erbij zet dat het rubberteugels met nopjes waren.

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 12:05

Maakt niet uit wat voor teugels het zijn, hoor. Nou zal je van de ene teugel misschien sneller blaren krijgen dan van de ander, maar voor mij maakt dat in ieder geval niets uit. Rijden zonder handschoenen is voor mij gegarandeerd na een half uur blaren, meestal op de bovenste knokkel van mijn ringvinger, maar nu dus ook een keer op de onderste knokkel van mijn ringvinger. Die zal wel zijn ontstaan nadat ik de teugels anders ging vasthouden, omdat het zo'n pijn deed.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-08 13:09

Ja dat heb ik dus ook Ja
met de blaar op mn onderste knokkel gaat het nu wel.
Maar die andere zit net op dat punt van mn gewricht ofzo? Dat ie naar m'n hand toe gaat.
Nu voelt het net alsof ie wat huid van mn hand heeft gepakt waardoor ik mn vinger niet helemaal kan strekken. Heb er nu maar weer een pleister opgedaan. Zo doet ie niet zo veel zeer, en kan ik alles wat makkelijk met die hand/vinger.

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 13:12

Ja, als je moet werken o.i.d. is een pleister wel handig. Ik had ook de eerste twee dagen er een pleister op gedaan, toen pleister er af en toen had ik er eigenlijk geen last meer van.

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 14:59

Ai ja... Ik ken het.. Ik heb het ook. Gewone springteugel. Al rij ik gewoon een buitenritje met losse teugel, ik kan echt niet zonder handschoenen. Ik zou als je veel met je handen moet doen, wel even een pleister erop doen. Verder gaat het meestal vrij snel weg.

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 15:18

ik had er 3 weken terug ook 6 op mn handen, vooral wat vettig houden helpt erg goed. Ik smeerde een aantal keer per dag met purol handcreme. Echt topspul! Als ik ging rijden/oid dan plakte ik mezelf vol met pleisters. Eentje zit er nog, net op zon rotplek als die van jou. Maar..vooral vet houden dus, hierdoor kun je je vingers gewoon blijven bewegen.

Vrouw2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 15:25

Ik heb hele gevoelige handen maar ik heb nog nooit van me leven blaren gehad door het rijden?!

Lieke_MJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 15:52

Ik heb het ook als ik met die rubberen teugels met nopjes rij. Dan ligt m'n ringvinger gegarandeerd open.. heel vervelend.

Vind die teugels overigen niet goed in de hand liggen ook. Bij mijn rij-instructrice zijn het zulke teugels en soms beginnen die zelfs te kleven tussen je vingers (bah, ik mag er niet aan denken, want dat is toch wel vrij vies - iedereen z'n zweet kleeft dan aan dat rubber).

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-08 16:03

Vind ze op zich wel fijn, ze glijden dan niet gelijk weg.

@ Danielledm, dan heb je misschien toch minder gevoelige handen dan je dacht Knipoog

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 16:08

Wij hebben thuis van dat spul uit Aruba ofzo, (zelf zijn we er helaas nog nooit geweest Verdrietig , we hebben het gekregen van kennissen) Burn Balm heet het & het werkt super! Zelf krijg ik ook altijd blaren als ik zonder handschoentjes rijd en zoals de mensen voor mij al zeiden: Morgen is het al weer beter Haha!