Eerste beetje zon, nu al verbrand, wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ehona

Eerste beetje zon, nu al verbrand, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-08 23:34

Hallo Bokkers,

Nu eindelijk het zonnetje begint te schijnen is het natuurlijk heerlijk om daar van te genieten en dat doe ik dan ook graag door buiten te zijn. Helaas moet ik het vaak al gauw weer binnenshuis in de koelte opzoeken, omdat ik namelijk vreselijk snel verbrand. Ik ben roodharig dus mijn huid kan sowieso weinig hebben en verbrand snel, maar het zit ook nog eens in mijn genen (mijn vader heeft donker (inmiddels grijs) haar en verbrand ook snel). Vandaag heb ik dus maar een klein uurtje in het zonnetje gezeten en ik ben gelijk al flink verbrand. Nou ben ik het wel gewend, dus ik piep niet meer zo hard, maar ik vind het niet leuk Nu ben ik verbrand op mijn hals en bovenarmen en een klein beetje op mijn schenen, maar ik verbrand ook echt heel snel in mijn gezicht en dat vind ik echt rottig. Dan heb ik nog meer het gevoel dat iedereen het ziet..

Vorig jaar toen ik in Italië op vakantie was, was er ook iets mis gegaan. Ik had me heel goed ingesmeerd en was al behoorlijk bruin. Toen had ik even in de zee gedobberd, maar omdat mijn vriendin het water uit wilde, was ik maar meegegaan. Alleen mijn moeder was er met de tas met zonnebrand vandoor gegaan om broodjes te halen. Ik dacht dat ze wel snel terug zou komen, maar het duurde echt lang en daar lag ik dus. Eerst merkte ik er nog niet zoveel van, maar tegen het eind van de middag begon het echt zeer te doen, mijn hele huid werd rood. Ik de hele tijd in de schaduw zitten, mijn moeder was inmiddels terug en wilde me insmeren, maar dat wilde ik niet omdat dat zo'n pijn deed, dus maar terug naar het huisje. Daar was het inmiddels zo erg dat ik blaren op mijn huid had zitten. Ik had echt het gevoel alsof ik in de fik stond, liep te zweten als een gek, kreeg ook hoofdpijn en werd duizelig, dus ik maar even op bed gaan liggen. Ik heb toen ook wat liggen ijlen. Mijn moeder heeft me toen ingespoten met schuim tegen brandwonden, wat heerlijk was dat, zo verkoelend. Ik weet alleen nog maar dat ik ontzettend veel pijn had, maar iedereen heeft in spanning gezeten, omdat ze dachten dat ik een zonnesteek had opgelopen. Er kwam ook geen zinnig woord meer uit mij, zo beroerd voelde ik me. En dat terwijl ik waarschijnlijk maar een uurtje onbeschermd in de zon had gezeten..

Wie verbrand er nog meer zo snel? En wat doen jullie tegen het verbranden (behalve insmeren) en tegen de pijn als je eenmaal verbrandt bent?

Liezel1

Re: Eerste beetje zon, nu al verbrand, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 23:36

na 4 zonnesteken en een "bijna" ziekenhuisopname hierdoor kan ik wel zeggen dat ik ervaringsexpert ben....
probeer Biafine te krijgen, dat verkopen ze in Frankrijk in de apotheken, ik weet niet of het hier ook te krijgen is...
dat gebruiken ze in ziekenhuizen ook voor brandwonden...
werkt heel goed!!!

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-08 23:39

Ja, mijn moeder heeft dus al speciaal zo'n spuitbus met schuim aangeschaft, dat gebruiken ze ook bij brandwonden. Echt heerlijk was dat toen, alsof ik van de hel in de hemel belandde. Dat weet ik nog wel.

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 23:39

Ik ben gisteren tijdens het lesgeven ook een beetje verbrand op m'n schouders, maar dat trekt bij mij gelukkig altijd vrij snel weer weg. Als je het zo erg hebt als jij zou ik je adviseren een shirtje aan te houden. Lijkt me namelijk niet gezond zoals jij op de zon reageert.

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-08 23:41

Ik had vandaag ook gewoon een shirt aan. Ik loop eigenlijk nooit in mijn bikini, alleen op het strand of in het zwembad, en ga er vaak ook niet voor 'liggen' om bruin te worden. Al ging het vorig jaar dus vrij goed, ik was behoorlijk bruin, alleen toen opeens was het raak.

Cindyrella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 23:41

De pijn is niet het ergste van het verbranden, maar denk ook aan de gevolgen op de langere termijn, zoals huidkanker.... Goed smeren dus, een hoge factor nemen!!

Mooi bruin zijn is leuk, maar je gezondheid is ook wel erg belangrijk hoor! Knipoog

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 23:45

Normaal gesproken verbrand ik niet zo snel/erg maar ik ben wel eens behoorlijk verbrand, is totaal niet prettig, het schrijnt zo, kan me voorstellen dat jij je niet prettig hebt gevoeld toen je zo verbrand was! Ik zou toch maar proberen in de schaduw te zitten, in ieder geval niet te lang achter elkaar in de zon.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 23:47

KNIP
Laatst bijgewerkt door BarbaLala op 20-12-23 15:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 23:50

Ja ik. Niet zozeer verbrand, maar ik ben gisteren rond een uurtje of 5 's middags in de zon in slaap gevallen en toen ik zo'n 20 minuten later wakker werd, was wel duidelijk dat de zon in de tussentijd iets met mijn gezicht had gedaan. *LOL*

Inmiddels is het rode bijgetrokken naar lichtbruin. Niets pijnlijks gelukkig, maar het geeft wel aan dat de zon al best sterk is, ook aan het eind van de middag. Als je huid nog niet veel gewend is (en dat is bij veel mensen het geval, vorig jaar hadden we in april al zomer) moet je extra oppassen. Goed smeren en/of niet te lang in de zon!

_Suus_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 23:55

kan ik me helemaal inleven Tong uitsteken ik ben blond licht blond met en supper lichte huid
( moet ik ook net hebben als mijn broer en zus de donkere huid van me moeder heben Tong uitsteken)
ben vandaag ook heel erg verbrand op mijn armen en benen.
Heb ook wel een last van zonnearlegie
Meestal ben ik dan net in een warm land en jaa hoor ik heb dat weer eens ":P
Verbranden doet bij mij geen zeer of wat dan ook meer
maar de kleur vind ik afgrijzelijk!

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 23:57

Cindyrella schreef:
De pijn is niet het ergste van het verbranden, maar denk ook aan de gevolgen op de langere termijn, zoals huidkanker.... Goed smeren dus, een hoge factor nemen!!

Mooi bruin zijn is leuk, maar je gezondheid is ook wel erg belangrijk hoor! Knipoog

jup, iedereen die nu al olie gaat lopen smeren (of helemaal niets) is zo rood als een kreeft, ik heb me ingesmeerd, ben een beetje bijgekleurd maar tenminste niet verbrand!

Eve_lien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 00:00

Smeren, smeren, smeren.
Hoge factor is bij mij niet eens nodig.. Verschilt per persoon wel.
Als je maar genoeg smeert. Niet 1 keer per dag.
In echt felle zon doe ik het om het half uur.
( Oke ik ben een beetje spastisch met de zonnebrandcreme...)

Vandaag 2x ingesmeerd. Zelfs de olie nog uit de kast getrokken.
En helemaal niet verbrand, alleen goed verkleurd.
Nog een weekje en ik lig weer op kleuren-schema Clown
Jammer dat het geen vakantie meer is, hihi.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 00:10

Ik ben ook verbrand, hele dag buiten bij de paardjes geweest in de volle zon en vergeten in te smeren.. Tong uitsteken

krummel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 00:12

Ik meld me ook! Ik ben vandaag de hele dag buiten bij de paarden in de weer geweest en heb nu knalrode armen en gezicht.. Het doet nog niet echt zeer maar jeukt wel Nagelbijten / Gniffelen

Miemserik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 00:23

Aiai ik ben ook verbrand kan nieteens normaal op mijn gat zitten en mijn benen strekken is ook een hel. Alles doet zeer en ik ben op zoek naar een wondermiddel want ik kan niet normaal slapen Nagelbijten / Gniffelen

Violaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 00:37

Ik ben niet verbrand wel een beetje rood op mijn gezicht na een hele dag zonnen op het strand Clown
Ik heb trouwens vandaag gehoord dat de voorjaarszon het sterkste is Vork

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 00:39

't Is net voorjaarsgras idd. Haha!

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 01:19

misschien in de winter langzaam beginnen optebouwen met een paar minuutjes zonnebank (en dat weer uitbouwen?)

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 08:36

Ik meld me ook Haha! Ben van me zelf blond en ook met een erg lichte huid ik kan smeren wat ik kan maar elke keer weer word ik toch wel rood, alsof ze me het mooie bruine kleurtje gewoon weg niet gunnen Haha!
Ik word vooral knal rood op mijn rug-schouders-gezicht-bovenbenen met knieholtes mee uiteraard en dat is helemaal geen pretje, rood zijn in je knie-holtes pfoe!
Ik zou me ook echt niet weten wat wel voor me zou helpen, heb iig heeeel veeeel diverse factoren al gehad zo langzamerhand, en ik heb altijd dus de olie tegen verbrandheid bij me Knipoog

Maar goed in juni gaan vriendlief en ik op een 3-dgn minicruise, en jaja als het die dagen ook zo lekker weer als nu is [uhm wil dan ff niet aan het idee denken oh jee zal wel geen leuk uitje worden Knipoog ]

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 08:38

ik verbrand niet snel, maar ben gister 4 uur in de zon geweest. nu dus wel verbrand, maar t rode begint al weer weg te trekken naar bruin gelukkig Lachen

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 08:39

Jup, hier nog één Doei! Scheve mond
Ben ook van mezelf heel licht, enorm veel sproeten, dus ik verbrand ook gigantisch. Scheelt nu wel een heleboel dat ik de afgelopen paar maanden meer onder de zonnebank geweest ben. Maar m´n hals en schouders zijn wel weer verbrand..

EngeltjeS

Je bent niet de enige Tong uitsteken

ik ben ook ontzettend verbrand!

Sterkte he met de komende (mooie) dagen Lachen

Somebitch

Ik heb gisteren best lang in de zon gezeten maar ben niet verkleurt hoor. Nagelbijten / Gniffelen

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 08:41

Somebitch schreef:
Ik heb gisteren best lang in de zon gezeten maar ben niet verkleurt hoor. Nagelbijten / Gniffelen

Bij mij zie je het echt heel erg.

Rood/bruin, waar het bloot was, en wit waar kleding zat Nagelbijten / Gniffelen

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 08:41

Ik verbrand ook al als ik maar naar de zon kijk... Haha! Ik heb dus weer standaard de factor 40 zonnebrand creme in mijn tas zitten (en ondanks meerdere keren smeren gisteren toch weer een beetje verbrand in de 3 uur die ik op stal buiten bezig was), thuis staat de aloe vera aftersun spray in de koelkast en ook genoeg drinken om je vochthuishouding ook inwendig op peil te houden. Kortom, koop je eigen zonnebrandcreme en verlies die niet uit het oog Knipoog .