Mijn vader heeft in mijn mond gespuugt --> koortslip?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Mijn vader heeft in mijn mond gespuugt --> koortslip?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 23:13

Hallo allemaal,

Mijn vader en ik waren hard aan het fietsen en dan ademen we allebei met open mond omdat we anders geen adem krijgen. Toen vloog er een dikke vlieg o.i.d. in mijn vaders mond en hij spruwde het uit.. Vol in mijn gezicht Clown En aangezien mijn mond een stukje open was.. Vlogen er een paar spetters naar binnen. Laat hem nou net een dikke vette koortslip hebben. Ik heb daar nooit last van dus ik ben als de dood dat ik dat krijg.. Op google staat wel dat je het kan krijgen via directe lipcontact etc. maar zou je het ook hierdoor kunnen krijgen?

Alvast bedankt voor je antwoord Lachen

Violaaa

Re: Mijn vader heeft in mijn mond gespuugt --> koortslip?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 23:15

Ik schrok me dood van je titel Tong uitsteken
Volgens mij kán het wel besmettelijk zijn, gewoon zovirax ( ofzoiets ) in de buurt houden. En zodra je iets anders dan normaal voelt bij je lip beginnen met smeren. Helpt goed bij mij Ja

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 23:17

haha OMG je titel Bloos!
Maar lijkt me heel sterk dat je nu een koortslip op hebt gelopen hoor Knipoog
oke alles kan, maar dit is zo'n kleine kans!

kathyY

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 23:20

Die titel. Huilen van het lachen Tong uitsteken
Lijkt me sterk dat je nu een koortslip op hebt gelopen. Dat kan echt alleen met direct contact. Volgens mij hoef je je er niet druk om te maken. Lachen

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 23:21

Een koortslip is echt hartstikke besmettelijk. Als iemand met een koortslip jouw lippenvet gebruikt, heb je al grote kans dat jij daarna ook met een koortslip loopt. Grote kans dus dat je vader inderdaad het virus over heeft gebracht. Dit betekent overigens niet dat je er ook echt last van krijgt. Je kan het virus ook bij je dragen zonder dat je er last van krijgt of misschien krijg je er maar heel weinig last van. Een vriend van mij heeft ook een koortslip, één keer in het jaar en dan duurt het maximaal een weekje, dus die heeft er geen problemen mee. Je kan overigens ook een koortslip krijgen als je uit je vader zijn glas/rietje drinkt of met het zelfde bestek eet, of van hetzelfde eten een hap neemt. Dat soort dingen gaan sneller dan je denkt.

Ik schrok overigens wel van je titel Tong uitsteken

pasdedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 23:21

Hahaha inderdaad wat een titel, moest gewoon even lezen. Maak je niet druk, je krijgt echt geen koortslip hoor, zeker niet als je die nooit eerder hebt gehad. ROFL

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 23:23

@Ukkiee, via lippenbalsem is de lippenbalsem direct met de koortslip in aanraking geweest, diezelfde lippenbalsem vervolgens op jouw lippen geeft idd overdracht van t virus
Maar via een paar spettertjes speeksel...ik denk dat dat wel meevalt.

Mn ex had supervaak een koortslip, als je dat virus eenmaal hebt speelt het altijd op als je weerstand ff minder is en oke ik zoende hem dus écht niet nog niet bijna als ie een koortslip had maar alle ontelbare keren dat hij uit de fles had gedronken en ik uit dezelfde fles ondanks koortslip heeft me dus nooit een koortslip gegeven gelukkig Lachen

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 23:24

Jeetje zeg, ik dacht echt van.. wie spuugt een ander nu zo in z'n mond..

Ik denk dat het wel meevalt. En ach anders een koortslip.. gaat wel weer over.. mn broer heeft er wel wat vaker last van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 23:24

Oke, bedankt allemaal. Ik ben weer een beetje gerustgesteld.
Ik wist niet hoe ik het had toen het gebeurde, zo goor gewoon en grappig tegelijk.

@ ukkiee: Ik gebruik inderdaad expres nooit zijn lippembalsem of bestek, glas etc. Ben er altijd heel voorzichtig mee omdat ik absoluut niet zo'n groot lelijk ding op mijn lip wil hebben zitten.

Myrano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 23:28

Hahaha hoe grappig Haha!
Zou je er op mikken lukt het je nooit !
Tja die vliegen vliegen ook altijd in je mond of ogen, heb ik ook al gehad Tong uitsteken
Dit was idd een grappige titel Haha!
Maar denk dus ook niet dat dit kwaad kan hoor Clown
Mijn ex had daar soms ook last van en zelf heb ik daar nooit last van gehad..
Dus maak je maar geen zorgen Clown

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 23:38

Renske_ schreef:
@Ukkiee, via lippenbalsem is de lippenbalsem direct met de koortslip in aanraking geweest, diezelfde lippenbalsem vervolgens op jouw lippen geeft idd overdracht van t virus
Maar via een paar spettertjes speeksel...ik denk dat dat wel meevalt.

Oké, nou ja, ik ben sowieso ontzettend voorzichtig met dat soort dingen. Ik heb tegenwoordig wel eens in de zoveel tijd een puistje op de rand van mijn lip en dat wordt dan een hele ontsteking in mijn lip, maar dit is geen koortslip. Als ik 'm dan open maak (prikken/snijden) en uitknijp, ontsmet, is het over. Maar dat vind ik al heel erg vervelend, dus een koortslip, bah, moet er niet aan denken. Helaas kies je er vaak niet voor.

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 01:17

LZP -> MW

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 01:22

Misschien moet je je titel even een klein beetje veranderen, schrok een beetje van je titel en aan de reacties te zien was ik niet de enige Tong uitsteken

eknein

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 09:08

Waarscheinlijk heb je nu wel het virus. Maar dat betekend niet dat je er last van hoeft te krijgen. Je voelt het van zelf wel opkomen, op zo'n moment moet je gewoon veel vitamintjes eten Lachen . Ik heb er altijd vrij veel last van, maar alleen als ik al een beetje ziekjes ben krijg ik het.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 09:27

Toen ik die titel las, schoten me nekharen overeind
Kreeg moord nijgingen
Boos! Lees in verder, ja toen moest ik wel lache
wat een aktie zeg Vork
maar ga vandaag even naar de apotheek die kunnen jou best verder helpen.
Enne, niet beginnen met vader heeft in me mond gespugt!!!! Bloos

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 09:35

Als jij nog nooit een koortsblaar heb gehad, is de kans errug klein dat jij nu een koortsblaar krijgt. Je hebt dat virus gekregen als baby, als je het eenmaal hebt, krijg je regelmatig koortsblaar (bij stress, ziek zijn of als je iemand anders met een koortsblaar kust, zelfde vork/glas die dingen) Als jij nog nooit een koortsblaar hebt gehad heb je waarschijnlijk het virus niet in je en kan je het niet krijgen (of bijna niet krijgen).
Als je het niet hebt, wees blij! Het is afschuwelijk zo'n koortsblaar!!
Haha ik keek wel even raar op van je titel trouwens haha!

xannemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 10:32

Jou titel Tong uitsteken.
Jaa koorts lip is besmettelijk, Als jou vader nog niet zolang
zijn koorts lip heeft is het besmettelijk hoe langer hij hem heeft
word steeds minder besmettelijk.

Nathaliia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 10:36

hahaha je titel Huilen van het lachen ik dacht echt wat is dit dan, maar een koortslip is heel besmettelijk! ik denk dat je maar gewoon even moet kijken, en als er iets op je lip komt wat je nog nooit heb gezien meteen smeren met zovirax idd Knipoog

Soda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 11:08

Het vocht uit de blaasjes van de koortsblaar is besmettelijk. Zodra er nog geen blaasje zijn, of de korstjes zijn ingedroogd, is er geen besmettingsgevaar. Dus het moet al zo zijn dat je vader 'besmettelijk' is (en dat is bij mij altijd maar een dag ofzo) en dan moet er een spettertje spuug langs het open blaasje zijn gekomen, vocht mee hebben genomen en dat moet dan door de lucht meegereist zijn en bij jouw slijmvliezen terecht gekomen zijn. Ergo, het lijkt me wat onwaarschijnlijk allemaal Lachen Maar goed, als je last van een tintelend gevoel krijgt, meteen smeren met koortslipcrème (gebruik alsjeblieft gewoon het eigen merk van je drogist, zit exact hetzelfde in als in Zovirax maar wel 100x goedkoper, je reinste afzetterij!). Een koortslip is niet heel erg hoor, gewoon soms wat lastig.

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 11:58

Als je voor je 9e geen koortslip heb gehad kun je het toch ook niet meer krijgen??
Zo iets heb ik gehoort iig Nagelbijten / Gniffelen wie vertelt me of het waar is Clown

Soda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 12:07

www.huidziekten.nl zegt :
Citaat:
De primaire HSV 1 infectie vindt meestal plaats op de kleuterleeftijd
. Maar er wordt niet gezegd dat het later ook niet zou kunnen.

PingWing

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 12:33

Ik weet wel dat ik wel eens met mijn vriend heb gekust terwijl hij een koortslip had, en dat ik nergens last van heb gehad Vork

Lucky me of heeft Moisra gelijk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 12:54

Als je voor je 7e levensjaar niet besmet bent met het virus is de kans klein dat je het nog op latere leeftijd krijgt, dus zou me geen zorgen maken als je het nog nooit heb gehad.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 14:47

nou voor mijn 7de heb ik het ook nooit gehad maar op latere leeftijd wel, kan er de klok op gelijk zetten wanneer de koortslip weer komt..
maar denk niet dat de ts bang hoeft te zijn voor een besmetting Lachen

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 17:04

Chiqa schreef:
Als je voor je 7e levensjaar niet besmet bent met het virus is de kans klein dat je het nog op latere leeftijd krijgt, dus zou me geen zorgen maken als je het nog nooit heb gehad.

Hier heb ik echt nog nooit van gehoord hoor Vork.
Als je een slechte weerstand hebt, en je zoent met iemand die een koortslip heeft, dan is de kans redelijk dat je ook een koortslip krijgt. Zo heeft mijn vriendjes-figuur er een van mij gekregen Bloos