vreetbuien. vooral..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

plutolover

vreetbuien. vooral..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-08 16:11

Ik heb wel eens last van vreetbuien. Ik ben niet dik maar er mogen wel wat kilotjes kwijt. Ik ben een student. Zit helaas alleen op kamers (1 is uit kamer gegaan en de ander heeft stage, en die is die periode thuis)

Dus ik heb dan wel eens last van vreetbuien. Ik probeer dan niks te kopen maar als ik de volgende dag wat koop, koop ik dubbel. Ook heb ik vaak ergens trek in maar waar in weet ik dan niet?

Vooral als de maandelijkse feest er weer aankomt heb ik er last van. Het lukt me dan niet om iets gezonds te maken. Gelukkig hoef ik niet te koken dus opzich eet ik savonds wel gezond.

Wie heeft hier ook wel eens last van. ik wil zo graag dat me benen minder worden en me buikje ook iets minder wordt. Maar ik ben echt een zoetkauwer.

Ik heb 60 gewogen (ben zelf maar 1.50) en nu weeg ik ongeveer 57 kilo. Graag zou ik 3 of 4 kilo kwijt willen. Ook zit ik met het probleem dat op kamers echt niks te doen is. Mijn school begint pas weer in september. En ik zit nu op kamers omdat me paard daar in de buurt staat. Ook heb ik geen internet daar.

Anoniem

Re: vreetbuien. vooral..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 16:14

Ik zou zeggen begin aan de Sonja, heb je een weekej trek in snoep daarna taal je dr niet meer na en je valt nog verantwoord af ook. En anders de zoekfunctie gebruiken zijn genoeg topics over.
Succes!

Jurjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 16:34

Mijn vreetbuien gaan ook de hele dag door. Ontzettend vervelend en ook niet echt goedkoop. Het enige bij mij is dat er bij mij niet kilo's vanaf mogen, maar er juist wel wat kilootjes bij mogen.

Tip: Ga op internet op zoek naar wat hartige/gezonde lekkere hapjes. Dit zal in eerste instantie je niet van je vreetkick afhelpen, maar je zult wel gezonder eten Lachen

llittlellady

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 17:48

Ik denk dat sonja in jou geval niet zo veel zin heeft aangezien vreetbuien toch iets psychisch is.
Zoizo is Sonja Bakker NIET verantwoord afvallen. Je zal er wel mee afvallen maar zeker wanneer je last van vreetbuien hebt wil ik het je echt afraden. Als het namelijk een tijdje goed gaat met Sonja bakkeren en je daarna toch weer een periode van vreetbuien krijg kom je echt 3 DUBBEL zo hard aan en word je zwaarder dan ooit te voren. Met sonja bakker krijg je namelijk echt te weinig binnen en zo gauw je weer meer gaat eten na een periode van sonja bakkeren kom je onnoemelijk hard aan.
Echt meid als je last van vreetbuien hebt begin niet aan sonja bakker of een ander crash dieet.

De tips voor gezondere tussendoortjes lijkt me beter. Groente kan je veel eten, dus als je een vreetbui krijgt grijp naar de groente. Al is dat makkelijker gezegt dan gedaan.
Tis toch een reactie op iets zo'n vreetbui en denk dat je er toch achter moet komen waar het een reactie op is. Pas als je dit weet kan je kijken naar andere oplossingen in plaast van eten. Ga bijvoorbeeld sporten, stuk wandelen of hardlopen als je een vreetbui aan voelt komen.
Als je flink hardgelopen hebt ofzo en terug komt heb je waarschijnlijk ook weer minder trek in 'slechte' dingen en miss meer zin in iets gezonds Lachen

Veel succes in ieder geval !!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 17:56

Voor hardlopen: [HK] Start to run Knipoog

Verder maar als ik last krijg van 'lekkere trek' ga ik meestal aan de crackers met kaas Clown De reden hiervan is dat er hier niet altijd wat lekkers thuis te vinden is. Maar wel crackers. Opzich nog redelijk gezond en je komt er ook niet vanaan. En als je een vreetkick krijgt kun je je beter op iets anders concentreren door dingen te gaan doen. Pak een boek, ga naar buiten wat dan ook.

Succes!

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 18:04

Wanneer heb je die vreetbuien dan? Weet je of het uit verveling is? Misschien in dat geval s'avonds iets gaan doen bv naar een sportschool ofzo.
En als je zo'n bui krijgt, ga ff wat anders doen, douche, iets in het huishouden, ect ect..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 18:16

llittlellady schreef:
Ik denk dat sonja in jou geval niet zo veel zin heeft aangezien vreetbuien toch iets psychisch is.
Zoizo is Sonja Bakker NIET verantwoord afvallen. Je zal er wel mee afvallen maar zeker wanneer je last van vreetbuien hebt wil ik het je echt afraden.

Nou ben het NIET met je eens Knipoog Als er iemand last van vreetbuien had was ik het wel...Ik werd helemaal niet lekker als ik niet kon snoepen en snaaien, na het eten, van smorgens vroeg tot diep in de nacht, het werd steeds erger.

Sonja is een leefstijl he Knipoog Kan je ontzettend veel van leren en het later meenemen en tijdens het dieet eet je ook koek, chips en pizza, dus is het wel degelijk vol te houden.
Zie het meer om een excuus om het dieet niet aan te durven Ja

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-08 18:17

ik heb meestal zo vreetbui als ik me verveel. Vaak ga ik dan extra naar me paard. Maar vind zo moeilijk. MIss ga ik me aanmelden bij de sportschool.Maar goed kost weer zo veel geld.En aangezien ik gene baan kan krijgen.

ben vaak te oud voor kassawerk of vakkenvuller (ben 20)

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 18:19

ik heb dat ook vreetbuien .
mij helpt een potje youghurt met fruit 0 percent Lachen
word ik zo "vol " van

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 18:21

Meestal kost het niet zo veel een sport school. Ik betaal 44 E per maand, maar dat is onbeperkt. Als je voor 1 of 2 x per week doet, valt het volgens mijn nog mee. En er bestaat, (iig bij onze sportschool) een studentekorting, dat scheelt echt enorm..
Je kan iig even gaan informeren, kun je gelijk kijken wat je allemaal daar kunt doen.
Of je ouders eens lief aan kijken.. Knipoog

Cavaliere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 19:30

ik had ook altijd vreetbuien, dan nam ik een blik knakworsten of een stopbrood kruidenboter, en zodra die op was had ik al zin in wat anders. dan kwam de chips en chocola te voorschijn,

tegenwoordig eet ik alleen nog appels, peren en druiven tussendoor, en soms ook heel veel, maar het is makkelijk te doen.

llittlellady

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 19:56

Chiqa schreef:
llittlellady schreef:
Zoizo is Sonja Bakker NIET verantwoord afvallen. Je zal er wel mee afvallen maar zeker wanneer je last van vreetbuien hebt wil ik het je echt afraden.

Nou ben het NIET met je eens Knipoog Als er iemand last van vreetbuien had was ik het wel...Ik werd helemaal niet lekker als ik niet kon snoepen en snaaien, na het eten, van smorgens vroeg tot diep in de nacht, het werd steeds erger.

Sonja is een leefstijl he Knipoog Kan je ontzettend veel van leren en het later meenemen en tijdens het dieet eet je ook koek, chips en pizza, dus is het wel degelijk vol te houden.

Ja maar wacht maar af tot dat je een keer stopt met Sonja :S... ik denk dat je beter eerst opzoek kan gaan naar de oorzaak van de vreetbuien.. Vreetbuien kunnen verschillende oorzaken hebben, daarnaast kan het ook te maken hebben met een psychologische 'eter' (emotioneel, lijngericht of externe eter) Hier kom je niet achter door een dieet te volgen zoals sonja bakker, het is iets dat je echt moet aanpakken want je komt er niet zomaar vanaf (net als een eetstoornis)
ik geloof best dat Sonja Bakker vol te houden is maar het is niet gezond om dit langere tijd te doen.
En het is zeker waar dat je bij haar dieet lekkere dinge mag eten, en dat moet ook kunnen in het leven het zou niet goed zijn als dat niet mag. Het probleem alleen bij S.B. dat de meeste mensen het gewoon opvolgen zonder de achterliggende theorie erachter te begrijpen. De dagmenu's zijn al gemaakt.. terwijl dat nou net is wat je moet leren.. je moet zelf die dagmenu's kunnen maken om echt een gezond leefpatroon te krijgen.
Sonja Bakker is echt om snel kilo's kwijt te raken.. en ik zou ook niet durven zeggen dat het niet werkt maar het is gwoon geen verantwoorde manier van afvallen.
En dus vooral niet omdat je te weinig eet, absoluut niet aangepast is aan de behoefte van iemand waardoor het nog gevaarlijk kan zijn ook. Maar wanneer je lange tijd te weinig eet gaat je lichaam op spaarstand en wanneer je meer gaat eten of weer last van vreetbuien krijgt omdat je de oorzaak nog niet aangepakt hebt... dan slaat je lichaam alles op en kom je heel erg aan in gewicht.

Maar tis wel fijn dat het bij jou wel werkt Lachen .. want dat is het belangrijkste. Als je iets hebt, al is het dan sonja bakker, waar je in gelooft, aanvast kan houden en wat je 'steun' geeft dan kan je dat je er wel doorheen slepen.

Lorenz1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 21:12

Tips:
- maak een boodschappenlijstje voordat je gaat winkelen, en hou je daaraan, dan koop je nooit teveel
- geen boodschappen doen als je honger hebt
- ongezonde dingen als chocola achterwege laten, maar vervangen door gezondere dingen, als yoghurt, fruit (is ook zoet, en veel gezonder), peperkoek.
- ga niet ineens drastisch minder eten, want dat werkt niet, dan eet je de volgende dag juist weer meer, en komen de vreetbuien terug. Probeer gewoon wat te minderen, maar wel te zorgen dat je nooit extreem veel honger krijgt, want dan ga je juist extra veel eten. Dus meerdere kleine dingen op een dag, bijvoorbeeld tussendoor een stuk fruit, een cracker, ed.
- ga op de momenten dat je die vreetbuien hebt wat wandelen, joggen, fietsen, iig naar buiten, dan ben je afgeleid. Afleiding is altijd de beste remedie.

Nou dat was het wel, misschien heb je er wat aan, bij mij werkt het in ieder geval wel, vooral gewoon niets ongezonds in huis halen, dan kan ik er ook niet naar grijpen in zwakke momenten Lachen.

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 01:49

LZP -> MW

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 02:07

Ik denk dat jou probleem niet zozeer is dat je moet gaan dieeten, maar dat je wat meer gaat doen.
Je zegt dat je weinig te doen hebt, maar probeer gewoon wat meer te ondernemen. Met vriendinnen afspreken, eventueel op een sportclub gaan. Bijbaantje zoeken, je zegt dat je te oud bent voor kassawerk of vakkenvuller, maar er is zoveel meer.
Bij een boekenwinkel oid willen ze juist geen 15 jarigen en geloof me er zijn meer dan voldoende baantjes te vinden als student.
Geef jezelf een schop onder je kont en maak wat van je leven, zorg dat je niet op die kamer blijft zitten en ga wat leuks doen.
Als je lekker bezig bent krijg je niet zo snel last van vreetbuien en zul je dus ook gaan afvallen, zeker als je ook nog meer gaat sporten.

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 02:40

Hier nog een, vooral snachts vette happen gaan er gerust in. Nu ik niet meer in Haarlem woon, maar in Wassenaar is het al een heel stuk minder, maar mijn ritme is ook beter geworden (oke vanavond moest ik later doorwerken Vork ) dus eet ook miinder snachts.

Op VT loopt een HK topic, misschien daar even kijken en steun zoeken Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 02:48

Zucht, weer ken ik dit van.. Heb net een broodje uit de oven gehaald. Nagelbijten / Gniffelen Ik slikte wel eens van die Dr kneipp pillen oid, die gaven je een vol gevoel. Werkte na een tijdje alleen niet meer. Clown

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 04:37

Pff ik ken het, en net nu de bikini tijd er aan komt zit ik me steeds vol te eten met allerlei zoete dingen! Nieeet handig..
Ik probeer wel steeds fruit te eten ipv een zoete hap als een brok chocola of een zak popcorn maar toch.. Blijf honger houden de héle dag!

Denk dat het voor jou een goed plan is je aan te melden bij een sportschool en een bijbaantje gaat zoeken (er zijn genoeg andere dingen dan kassa of vakkenvullen) Knipoog

Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 05:49

Chiqa schreef:

Als je het vol kunt houden om op 800-1000 calorien per dag te blijven leven de rest van je leven zou je het een leefstijl kunnen noemen... de structurele tekorten die je oploopt moet je dan maar voor lief nemen Gezondheid gaat wat verder dan je gewicht alleen.

Voor TS: het is al gezegd, zoek wat afleiding, ga sporten, spreek af met vrienden, en probeer in eerste instantie eens naar iets gezonds te grijpen als je weer een vreetbui hebt. Te had denken aan alles wat je niet mag triggert ook juist enorme vreetbuien, dat is een patroon dat je moet te zien doorbreken.

xannemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 10:53

ik heb ook wel eens Vreet buien Tong uitsteken.
maar dan kom ik niet aan ofzo.
als ik jou was zou ik aan sonja bakker beginnen mijn ouders
zijn van haar 15 kilo kwijt !

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 18:19

Hier nog ééntje, ik wordt er zó moedeloos van.. neem me steeds voor om écht gezond te gaan eten, maar steeds komt er zo'n rottige vreetbui op en dan eet ik de hele koelkast leeg.
Ik ben ook echt enorm aangekomen Verdrietig en voel me er steeds rotter door >> en dan ga ik weer eten, en zo is het kringetje weer rond Boos!

annie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 18:27

probeer als je zo een vreetbui krijgt een groot glas water te drinken, zodat je (even) een vol gevoel krijgt, en dat ik ook nog eens gezond! doe ik altijd Haha! .

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 19:25

Ach soms moet je er gewoon aan toegeven maar niet te vaak. Het is vaak als je je verveeld en alleen bent. Maar komt wel weer goed ga lekker sporten ofzo. Succes in ieder geval.

phaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 09:13

Wat eet je tijdens je vreetbuien?

Wanneer komen je vreetbuien voor en hoe voel je je voor die vreetbuien. Eet je door emoties of verveling ofzo ?

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 10:07

Ga op een sportkamp Tong uitsteken Dat is toch iets waarbij ze je echt goed begeleiden etc. en dat topic Start to run lijkt me ook wel goed. Maatje zoeken waarmee je kan gaan sporten..Ga met je paard eens er naast lopen/rennen ipv erop.