Navelpiercing + paardenwerk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Demone

Navelpiercing + paardenwerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-08 19:19

Hoi allemaal,

gister heb ik een navelpiercing laten zetten. Ik heb er amper last van, soms als ik een verkeerde beweging maak voel ik hem maar ik kan gewoon bukken e.d. Heb er geen pijn aan en het is niet rood o.i.d.

Maarrrr... Maandag t/m vrijdag moet ik een week (intern) terug op stage (paardenbedrijf).

Hoe hebben jullie het gedaan met je navelpiercing en de hele dag tussen de paarden werken? Ik wil natuurlijk zo min mogelijk kans op een ontsteking! Dus zou tips enzo wel fijn vinden.

Alvast bedankt. Haha!

Anoniem

Re: Navelpiercing + paardenwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 19:20

elke ochtend + avond goed schoonhouden met water en alchohol?

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 19:20

Ik heb de 1e paar weken een grote pleister opgelpakt Ja tegen het stof enz.

Gr.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 19:22

maroescha schreef:

Geef geen advies als je er helemaal geen fück vanaf weet. Alcohol is verschrikkelijk slecht voor een piercing.

Overigens..
[MW] [Centraal] Piercings
Knipoog

BoktponyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 19:23

je shirt in je broek doen Haha! zo kan er iig al minder stof en vuil bijwaaien en savonds gewoon goed wassen/schoonmaken

pleister er op plakken zou ik niet aanraden. mijn piercer zegt dat dan je piercing juist sneller gaat ontsteken en minder snel geneest...

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 19:25

Idd goed schoonhouden.. Mag je trouwens paardrijden als je hem net hebt laten zetten?

Demone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-08 19:26

Met alcohol hou ik hem sowiezo niet schoon! Onder de douche maak ik het goed schoon met water ('s avonds) en daarna droog ik het goed af. Als ik opsta en voor ik ga slapen doe ik er spray op wat ik mee heb gekregen.

En over pleisters... Ik hoorde juist dat je dat niet moet doen, omdat er zuurstof bij je piercing moet komen... Plus dat ik blaren krijg van pleisters...

Ben zo bang dat het gaat ontsteken o.i.d.

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 19:28

Ik deed er zo'n grote pleister op, en ik spoelde veel met zout water, ondanks dat ik snel ontstekingen heb is hij super genezen

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 19:28

Gewoon met ontsmetting schoonmaken s'ochtends en s'avonds Knipoog

verder als je net terug komt van je paard kan het ook geen kwaad even beetje ontsmetting erop te doen Lachen!

Pleisters KAN,, maar dan niet te lang Knipoog, dus al ben jij 2 uurtjes met je paard bezig is dat prima, maar niet te lang omdat er geen zuurstof bij kan komen en dit zorgt ervoor dat het minder goed KAN genezen Lachen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 19:47

Anthea schreef:
maroescha schreef:

Geef geen advies als je er helemaal geen fück vanaf weet. Alcohol is verschrikkelijk slecht voor een piercing.

Overigens..
[MW] [Centraal] Piercings
Knipoog

bedoel ook niet op de piercing zelf, piercing eruit en dan je navel met alcohol.
had ik gedaan op aanraden van piercer.
en pleister schijnt juist slecht te zijn omdat er dan weinig zuurstof bij komt.

edit: heb er zelf trouwens ook één, en me navel zag er binnen een week stukken beter uit als daarvoor.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-05-08 19:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 19:49

mijn vriendin moest ook alcohol gebruiken op aanraden van de piercer dus let een beetje op je woorden

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 19:51

Nelleke1 schreef:
mijn vriendin moest ook alcohol gebruiken op aanraden van de piercer dus let een beetje op je woorden

Ik zelf zou kiezen voor sterilon of iets in die richting Knipoog,, prikt een stukje minder Lachen

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 19:56

Gewoon schoonmaken hoe het van jou piercer moet. (Iedereen heeft daar namelijk andere ideeën over, als het dan zou gaan ontsteken kun je weer bij je eigen piercer terecht.)

Verder zou ik het 's ochtends s' avonds gewoon goed schoonmaken en verder t-shirt bij je broek in, en een niet al te hoge paard rijbroek. Lijkt mij namelijk niet echt fijn

Edit: ik zou persoonlijk geen piercing met sliertjes eraan gebruiken. (Wanneer je ze mag wisselen.)
Ben regelmatig met mijn piercing aan m'n rijbroek blijven hangen Scheve mond (Heb mijn piercing helaas niet meer Boos!
Laatst bijgewerkt door kaatje89 op 03-05-08 19:58, in het totaal 1 keer bewerkt

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 19:57

Bijvoorbeeld een hempie die je in je broek kan stoppen met een ander shirt erover heen.
Zie je niets van en het blijft een stuk schoner.
Verder elke ochtend en avond onder de douche voorzichtig schoonmaken en afdrogen.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 19:58

Inderdaad, wat hierboven al gezegd wordt, shirt in je broek en gewoon goed schoonhouden

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 19:58

Inderdaad, wat hierboven al gezegd wordt, shirt in je broek en gewoon goed schoonhouden

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 20:00

En oppassen als je uit het zadel stapt want die van mij heeft ook flink gebloed doordat ik bleef haken (en ja dat deed behoorlijk zeer.. Huilen van het lachen ). Zelf maak ik het iedere dag onder de douche schoon met UniCura, dat werkt heel goed en het is inmiddels niet meer ontstoken. Ik doe zo nu en dan ook al een nieuwe in. Lachen

Demone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-08 20:14

maroescha schreef:
bedoel ook niet op de piercing zelf, piercing eruit en dan je navel met alcohol.

edit: heb er zelf trouwens ook één, en me navel zag er binnen een week stukken beter uit als daarvoor.

Zoals in mijn beginpost staat... Gister heb ik de piercing laten zetten, dus het lijkt me vrij logisch dat ik mijn piercing er nu niet, en de komende maanden ook niet, uit ga halen, tenzij ik het wondje helemaal wil verprutsen.

Dat van mijn shirt in mijn broek zal ik zeker doen! Had ik nog niet aan gedacht!
Laatst bijgewerkt door Demone op 03-05-08 20:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Demone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-08 20:14

Redrumfox schreef:
En oppassen als je uit het zadel stapt want die van mij heeft ook flink gebloed doordat ik bleef haken (en ja dat deed behoorlijk zeer.. Huilen van het lachen ). Zelf maak ik het iedere dag onder de douche schoon met UniCura, dat werkt heel goed en het is inmiddels niet meer ontstoken. Ik doe zo nu en dan ook al een nieuwe in. Lachen

Die tip had ik ook al van mijn zus gekregen hihi, zal er zeker op letten, kan niet zo goed tegen bloed. Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 20:26

Demone schreef:
maroescha schreef:

Zoals in mijn beginpost staat... Gister heb ik de piercing laten zetten, dus het lijkt me vrij logisch dat ik mijn piercing er nu niet, en de komende maanden ook niet, uit ga halen, tenzij ik het wondje helemaal wil verprutsen.

Dat van mijn shirt in mijn broek zal ik zeker doen! Had ik nog niet aan gedacht!

sorry dat had ik niet gezien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 21:05

maroescha schreef:

Piercing eruithalen? Scheve mond

@Nelleke; bij je oor word er vaak zooi als alcohol geadviseerd (of haal ik het nu in de war met sterilon?) maar andere piercings, nee. Alcohol houd de wond open.

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 22:21

Nog een tipje: Niet een te grote piercing indoen. Haha! Dat had ik dus bij mijn stage. Clown Deed pijn met bukken, dus heb heb uiteindelijk maar uit gedaan. Let wel, heb mijn piercing al zo'n 5 jaar. Knipoog

Ranja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 22:11