'volgens mij slaap je al?'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

saskiakefie

'volgens mij slaap je al?'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-08 15:04

Soms vind ik het echt vervelend als mensen zoveel van je verwachten. Gisteravond ook een voorbeeld.
Ik mag voor een maand op proef een bijrijdpony verzorgen, want ik weet nog niet zeker of ik het wil.
De eigenaresse is best aardig, maar zit nu een beetje in een chaos tijd omdat ze aan het verhuizen is. Ik ben 2 keer met haar mee geweest naar de pony, en ze heeft me wat uitgelegd. De pony staat in een pensionstalling. Maar nu belde ze me gisteravond om te vragen of ik vandaag voor die pony wil beginnen te verzorgen. Ze vroeg of ik vandaag het voer wil klaarzetten en de stal uit wil mesten. MAAR ik wist nog helemaal niet hoeveel voer ze krijgt, waar het staat en dat soort dingen. Ik wist niet hoeveel stro ze mocht enz. Zij verteld het me via tel. op een aardig snel tempo. Ik probeer alles zo goed mogelijk te volgen, maar het is wel in een keer erg veel. Dus vraag ik het een paar keer opnieuw, want ik moet wel voorzichtig zijn, omdat de pony een hooiallergie heeft, en eiwitgevoelig is. Tenslotte schrijf ik het maar op. Zegt ze tegen mij: 'Volgens mij slaap je al?' En ik sta te zweten van de inspannig om het maar te snappen... Wat vinden jullie hier nou van? Ben ik de enige die moeite heeft om alles zo snel te onthouden?
of zijn er meer bokkers die graag een duidelijke uitleg willen, en ook het voorzien doen?
gr saskia

Apple

Re: 'volgens mij slaap je al?'

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 15:06

Misschien een idee voor jou de volgende keer: gelijk als je zoiets overkomt aangeven dat je even pen en papier gaat pakken Lachen. Als je iemand iets een paar keer laat herhalen dan wekt dat van twee kanten alleen maar irritatie op.

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 15:07

nee, ik snap je wel.
je bent toch onzeker omdat het allemaal nieuw is en je het graag direct goed wilt doen. ik moet het ook altijd een paar keer horen zodat ik zeker weet dat ik het goed doe.

Anniiekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 15:08

Ik heb ook liever een goede en duidelijke uitleg hoor! Ik doe het liever goed dan dat die pony straks iets oploopt dankzij mij... Dus ik snap je reactie helemaal! Vind het trouwens wel een beetje raar dat jij dan nu opeens vandaag moet beginnen met alles. Want zoals ik het uit je verhaal opmaak, was dat niet afgesproken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 15:11

Denk dat het gewoon een grapje was van die vrouw. Lachen Ze zal het heus niet raar bedoelt hebben.. snap wel dat je onzeker wordt. Weet je het nu allemaal wel van 't voer enzo? Lachen

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-08 15:15

ik hoop dat ik het goed gedaan heb.. heb nog wel het een en ander gevraagd aan die mensen die daar rond liepen, erg aardige mensen trouwens Tong uitsteken Het was ook wel als grapje bedoeld, maar ik vond hem niet grappig.
Anniiek: het was ook niet echt afgesproken.. Maar het is allemaal een beetje vaag en onduidelijk, iets waar ik dus helemaal niet van houd. Ik heb het liefst alles op papier.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-08 15:20

Apple schreef:
Misschien een idee voor jou de volgende keer: gelijk als je zoiets overkomt aangeven dat je even pen en papier gaat pakken Lachen. Als je iemand iets een paar keer laat herhalen dan wekt dat van twee kanten alleen maar irritatie op.

tja, maar ik wist niet wat ze ging zeggen Knipoog

Tjaldur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 15:21

Whaha ja dat heb ik nou ook altijd. Ben ik op stal, vraagt iemand: 'wil je even dit en dit en dit doen en daarna dat en dat en dat'. Jaaa hoor dat wil ik wel. Ben ik klaar met het eerste klusje..uhh wat was het tweede ook alweer? En het derde?? Ik zou het ook echt op moeten schrijven met die zeef daarboven.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-08 15:23

haha, Tong uitsteken je lijkt wel op mij Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 16:02

Ik vergeet ook altijd alles meteen weer hoor. Clown Hopeloos..

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 16:17

bij mij gaat het er het ene oor in, het andere uit..
net als bij namen, ik onthoud die gewoon niet Clown maak ik er ezelbruggetjes van..
( b.v. kim rijmt op slim, dan onthoud ik het meestal veel makkelijker,, mischien een idee bij jou??

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 16:23

ik heb het wel eens, bij de buurwei help ik ook met verzorgen endergelijke (oudere man), nou verwachte hij al zonder enige uitleg ook vanalles, ja ik kan veel, maar zonder te weten hoe en wat houd het ook op. Nagelbijten / Gniffelen

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-08 18:04

jaa inderdaad Equidea Ja
Ik denk dat ze het niet echt in de gaten hebben ofzo..

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 18:11

Ik heb daar last van op m'n werk Nagelbijten / Gniffelen

De planners roepen tussen twee telefoontjes door: morgen met auto 6247 trailer nummer 2498 halen in bergen en dan naar dat adres in die plaats en terugladen in die andere plaats op dat adres en je moet bij poort zoveel zijn...

Dat gaat zo snel dat ik het na 2498 nog maar een keer moet vragen, als ze tenminste nog tijd hebben... Volgende keer neem ik een voicerecorder mee, kan ik het terugluisteren Tong uitsteken

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 18:15

daarom houdt ik zo van smssen! Ookal heb ik al een tijd afgesproken met de eigenaar waarvan ik een paard rijdt, vaak sms ik nog wel even hoelaat ik kom. Kan hij nog even spieken hoelaat ik ook alweer kwam. Veel handiger! Haha!

BoktponyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 18:20

ik snap het ook heel goed Haha! sommige mensen lijken soms wel eens te denken dat als iets compleet nieuw is voor je dat je na 1 keer snelle uitleg met halve woorden genoeg hebt Ach gut
maar ze mag juist blij met je zijn dat je alles zo goed wilt doen en dingen navraagt enzo Pling

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 18:44

Ik heb dat ook soms. Zegt mij baas iets en ik zeg meteen 'ja is goed!' Loop ik weg heb ik zoiets van 'zei die nou..dit?' vaak dan denk ik oh ja het leek daarop dus dat zal het wel zijn Haha! Ik heb het 1 a 2 keer dan mis gehad maar ik heb zo'n hekel aan huh of wat zei je zeggen Bloos

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 18:48

En? Is het allemaal nog gelukt?

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 20:02

Ik kan dat dus ook niet zo snel onthouden. Je bent dan eigenlijk al blij met leuke dingen wat je dan mag doen en dan opeens krijg je ook nog veel info maar op dat moment kun je maar aan 1 ding denken *LOL*. En dan denk je, ohja wat was het ook alweer? Niet alleen als het alleen maar leuke dingen zijn, ook als het gewoon "normale" dingen zijn die je moet weten en het zijn er ineens heel veel, dat vergeet ik ook wel eens. Dan kunnen mensen daarna wel eens denken van ja, hallo, let dan ook op Schijnheilig.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-08 20:43

Apple: ja het is verder wel gelukt. Ik was er vandaag ook geweest, en de eigenaar had vandaag meer tijd, en heeft alles heel duidelijk en rustig uitgelegd. Lachen verder maakt ze nog een blad met belangrijke dingen Knipoog

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 23:09

Dat is altijd fijn, als je een A-4tje hebt met daarop de belangrijkste punten Lachen