Ik lig al de hele nacht wakker

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yucome

Ik lig al de hele nacht wakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-08 06:06

Hallo allemaal,

Ik lig al de hele nacht wakker, ik heb geen minuutje geslapen maar ik weet niet waardoor. Gister viel ik ook pas om half 4 in slaap maar nu ben ik dus nog wakker.
Ik ben nu ook niet overdreven moe, wel af en toe gapen enzo. Maar overdag ben ik wel heel moe en kan ik niet veel meer dan uitrusten en op de bank liggen.
Heeft iemand misschien een idee hoe ik nu in slaap kan komen want het lukt gewoon niet Verdrietig

Groetjes, Emmie

pris87

Re: Ik lig al de hele nacht wakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 06:14

Warm glas melk, ff iets lezen, niet constant eraan denken dat je perse moet slapen. En overdag vooral niet gaan slapen, dan draai je je dag/nacht ritme om. Suc6

Cupcake_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 06:18

He bah, dat heb ik ook vaak, nu ben ik in Mexico, dus daar is het 7 uur vroeger, maar thuis kan ik vaak niet in slaap komen..
's avonds een filmpje kijken voor het slapen, warm glas melk idd, of even lezen helpt vaak ook wel, verder gewoon ogen dicht en nadenken over bijv. paarden, dan duurt het misschien wel lang, maar uiteindelijk val je in slaap..
Want denken: ik moet aan niets denken, dan val ik in slaap Ik moet aan niets denken dan val ik in slaap Ik moet aan niets denken dan val ik in slaap, of alleen een zwart beeld in je hoofd proberen te krijgen, en geen woorden te zien in je hoofd, geeft vaak meer onrust dan gewoon over íets te denken Knipoog
Succes!

Yucome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-08 06:21

Dank jullie wel! Lachen Ik ga denk ik even een glas warme meld drinken beneden. En dan weer mijn bed in. Hopelijk kan ik nog een beetje slapen. Lachen

Wienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 06:23

Ontspannen muziekje op de achtergrond, en lekker aan leuke dingen denken! Als je ergens over denkt iig!
Geniet ervan, want ik moet nu alweer werken Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 11:34

Heb ik ook vaak llich vaak de hele nachten te piekeren over vanalles en nog wat. Vrees dat je er niks aan kunt doen.

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 11:57

Een glas melk met anijshagel of honing kan helpen, en mijn moeder zegt altijd van al je spieren in je lichaam aanspannen en dan loslaten. En misschien een soort van mediteren, dus concentreren op je ademhaling en je hoofd leegmaken. Zelf lees ik altijd bijna een uur voor het slapen gaan, zodat je niet zo makkelijk gaat piekeren. Ook kan poho-olie helpen, ik weet niet hoe het nu heet, maar het zorgt iig ervoor dat je vrij kan ademen, en het ontspant. Ook kan lavendel olie ook helpen gewoon iets op je kussen doen of op een andere plek hangen.
Of deze dingen echt helpen weet ik niet, dat verschilt per persoon, maar ik slaap wel beter met iets lavendelolie of poho-olie op mijn kussen. Ik hoop voor je dat je snel weer beter slaapt..

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 11:58

Minder suiker en zetmeel eten wil ook nog wel eens helpen.
Geen koffie en cola meer na 15.00 uur smiddags, van caffeïne wordt slapen ook lastiger.

Oja, meer (cardio)sport, dat helpt ook als een zonnetje Haha!