Ziek worden van vaccins?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Meisje201

Ziek worden van vaccins?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-08 22:45

Omdat ik in oktober een reis naar Ghana ga maken ben ik nu al druk aan het bedenken met welke vaccins ik wil (sowieso heb je natuurlijk de verplichte vaccins die je sowieso neemt)

Gele koorts is verplicht, en ik wil zelf nog Hepatites A en DTP.
Wil ze eigenlijk a.s.a.p. nemen.
Maar wel even handig plannen met mijn werk, dat mocht ik er ziek van worden ik me niet ziek hoef te melden op mijn werk maar dan toch sowieso vrij ben Ja

Maar wat is de kans dat je ziek wordt van een van deze vaccins? Want als ik sommige dingen op internet lees heb ik zoiets van: Ho! Daar wordt je niet vrolijk van Nagelbijten / Gniffelen

garny95

Re: Ziek worden van vaccins?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 22:51

dat klopt, laat je goed voorlichten bij de instanties die die vaccins geven en je hebt ook nog organisaties als kritisch prikken ( of is dat alleen voor kleine kinderen? ) of soortgelijke, zodat je meer weet over de stoffen en hun werking. Laat je goed voorlichten zodat je straks een weloverwogen keuze kan maken en veel plezier in Ghana straks.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 22:57

Minimaal hoor. Ik heb dezelfde injecties gehad en nooit last gehad. Ja een tintelende arm voor een half uurtje. Maar dat is normaal. Daarnaast werk ik in de reiswereld waardoor ik ook dit soort adviezen moet geven, maar hoor bijna nooit iemand over ziek worden na een vaccinatie. Ik ben na alle 2 mijn vorige vaccinaties weer aan het werk gegaan. Dinsdag heb ik mijn derde en ga daarna ook weer gewoon naar mijn werk. Dus niets om je druk over te maken, zonde van je vrije dag. Kan je net zo goed even 2 uurtjes van je werk weg zijn Knipoog

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-08 23:02

Ik ben iemand die bijna nooit ziek is *klopt af
Van mijn hepatites B vaccin heb ik niets gehad, maar de griepprik daarentegen ben ik al 2 keer ziek van geworden Clown

Dus vandaar dat ik even info inwin hier Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 23:07

Ik zou trouwens vragen op je Hep A+B tegelijk te laten doen. Het is 1 prik meer maar je bent voor de rest van je leven ertegen beschermd.

Je moet in totaal 3x ervoor geprikt worden. De 1e keer bij je DTP bijv, de 2e x 1 maand later en de 3e keer moet je 6 maanden later. Maakt niet uit als je in die 6 maanden al op vakantie bent geweest, ikzelf was net na mijn 2e prik naar Cuba gegaan en moet nu dus dinsdag voor de 3e. Nouja, ben ik iig voor m'n leven ervanaf Knipoog Denk dat ze je het ook wel vragen bij de GGD, bij mij vroegen ze het ook.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 23:16

Als die ziekteverwekkers die je ingespoten krijgt toch niet zo verzwakt zijn als de bedoeling is, kun je er inderdaad ziek van worden.
Maar dat gebeurt bijna niet hoor. Lachen

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-08 23:35

Miss_Montana schreef:
Ik zou trouwens vragen op je Hep A+B tegelijk te laten doen. Het is 1 prik meer maar je bent voor de rest van je leven ertegen beschermd.

Hepatites B heb ik al Ja
Destijds was dat verplicht voor mijn stage in de ouderenzorg.

kler

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 09:05

Ik heb toch wel een nacht koorts gehad, maar komt niet vaak voor en ik voelde me niet zo ziek dat ik niet zou kunnen werken. Zou gewoon gaan. En Ghana wow, veel plezier!

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 10:27

Miss_Montana schreef:

Je moet in totaal 3x ervoor geprikt worden. De 1e keer bij je DTP bijv, de 2e x 1 maand later en de 3e keer moet je 6 maanden later. Maakt niet uit als je in die 6 maanden al op vakantie bent geweest, ikzelf was net na mijn 2e prik naar Cuba gegaan en moet nu dus dinsdag voor de 3e. Nouja, ben ik iig voor m'n leven ervanaf Knipoog Denk dat ze je het ook wel vragen bij de GGD, bij mij vroegen ze het ook.

Je bent maar een jaar of 10 beschermd hoor, niet je hele leven! En dat geldt bij HAV alleen als je binnen een jaar nog een vaccinatie krijgt. Bovendien wordt HBV vaccinatie bij korte reizen meestal niet aangeraden, maar kwaad kan het niet nee.
Je kan ziek worden van vaccins, maar dit komt maar zelden voor en is meestal erg licht. De antimalariapillen die je waarschijnlijk moet slikken kunnen vervelender zijn.

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-08 13:33

Malariapillen wil ik niet
Dus daar zal ik ook geen hinder van hebben Lachen

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 13:35

als jij een vaccin krijgt word er een beetje van de ziekteverwekker in je gespoten, daar word je dus een beetje ziek van maar omdat de hoeveelheid zo klein is kan je lichaam antistoffen maken waardoor je dan als je naar het buitenland gaat tegen die ziekteverwekkers kan dus ja je word er meestal een beetje ziek van.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 13:38

Nelleke1: ook als de hoeveelheid groot is maakt je lichaam antistoffen.
De antigenen die je krijgt ingespoten zijn verzwakt waardoor je er normaliter niet ziek van wordt. Echter is je weerstand niet helemaal lekker op dat moment kun je er wel ziek van worden.

Ik neem de woorden uit m'n vorige post terug trouwens *LOL*
Dat klopt niet helemaal Clown