Slecht om een keer een maaltijd over te slaan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

zorroJarig

Slecht om een keer een maaltijd over te slaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-08 19:26

De titel zegt het al, ik vraag me af of het nou echt zo slecht is om een keer een maaltijd over te slaan. Met een keer bedoel ik 1x per week Haha! Punt is namelijk dat ik elke vrijdag van 1 tot 9 werk. Tussen de middag eet ik warm, en ik heb savonds simpelweg geen honger.

Nu dus ook, heb nog geen eten weer gehad na vanmiddag 12 uur, en heb echt geen trek. Nou hoor ik mijn moeder in mijn achterhoofd al zeggen dat ik wel 3x per dag moet eten, en ik ga zo maar proberen om een kopje soep naar binnen te werken.

Maar ik vraag me in ieder geval af, of het nou werkelijk zo slecht is om het een keer over te slaan. Ik eet verder wel 3x per dag, heel soms dat ik door de week ook savonds een keer niet eet, maar dat gebeurt haast nooit. Ben verder op een prima gewicht, er mag wat af, maar ik ben niet op dieet ofzo, snoep gewoon niet, drink genoeg en eet gezond en gevarieert.

Ben benieuwd of iemand van jullie dit weet, ben er toch wel benieuwd naar.

Zesiram

Re: Slecht om een keer een maaltijd over te slaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 19:28

Je gaat er heus niet dood van hoor Knipoog Maar als je aan het werk bent, is het wel lekker als je wat te verbranden hebt. Als je tussen de middag warm eet, kan je 's avonds iets heel lichts nemen. Soep idd, of misschien wat fruit. Heb je dan als je thuiskomt ook geen honger?

zorroJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-08 19:38

Hahaha nee ik weet dat ik er niet dood van ga hoor Haha! , het is meer dat ik altijd iedereen hoor zeggen dat 3x per dag eten echt belangrijk is, en ik vraag me dan toch af of het echt zo slecht is om dat een keer niet te doen.

Maar nee, ik heb ook geen honger als ik thuis kom. Meestal staat er vrijdagsavonds wel wat chips ofzo op tafel, maar 1 of 2 stukjes en ik hoef al niet meer.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 19:40

Lijkt mij geen enkel probleem als je zo eens per week een maaltijd over slaat. Het wordt natuurlijk een ander verhaal als je dan vervolgens aan de chips of koek gaat Haha!.

Zoals jij het omschrijft lijkt het me geen punt Lachen. Je kunt altijd nog een sneetje brood nemen als je toch honger krijgt.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 19:41

Ik denk niet dat het slecht is om het een keer over te slaan.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 19:42

Als je je 's avonds dan niet vol stopt met chips, dan is er echt niks aan de hand hoor!

meliiSsatjje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 20:40

Ik denk wel dat het belangrijk is dat je genoeg voedingsstoffen binnen krijgt, dat je miss mist als je je avondmaal niet eet. Maar je zegt dat je 's middags al warm eet. Dus waarschijnlijk zouden daar de voedingsstoffen in moeten zitten. Het is beter dat je wel 3x per dag een goede maaltijd neemt (doe het ook niet altijd, sla soms lunch of ontbijt over). Maar een goede maaltijd is helemaal belangrijk als je werkt, maar het heeft ook te maken met wat voor werk je doet, als je bv veel moet nadenken is een stevige maaltijd wel even wat belangrijker dan als je niet veel hoeft te doen.