Knieblessure's

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Knieblessure's

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 21:14

Ik heb sinds een paar maanden last van 1 knie tijdens hardlopen, nu sinds een paar weken ook van de ander.
Omdat het écht niet meer ging ben ik gister naar de fysio gegaan, had echt pijn bij alles.
Blijkt dus dat mijn knieschijven helemaal scheef zijn gaan staan, waarschijnlijk omdat ik veel te veel gesport heb.
En daarnaast ben ik ook overstrekt en te mobiel.
Na een paar oefeningen kraakte het dus behoorlijk, nu zijn mijn beide knietjes helemaal in de tape gezet, moet een week blijven zitten, dan krijg ik weer nieuwe tape, enz.
Maandag moet ik terug, maar ik heb ook oefeningen te doen gekregen en het gaat gewoon écht niet.
Het doet zó zeer en ik ben geen aansteller.
Nu mocht ik niet meer hardlopen/rennen maar omdat er vandaag een paard in de sloot lag hier moest ik wel. Hiervoor deden de oefeningen echt er ook al zeer, alleen niet zo zwaar.
Moet ik die oefeningen nou gewoon blijven doen, of moet ik ermee ophouden en wachten tot ik contact op kan nemen, want ze zijn gesloten ivm de feestdagen enz?
Dus; wie heeft dit ook gehad?
En hoe deed je dat trouwens met douchen en bewegen met die tape want het is echt een ramp. Huilen van het lachen

Laar

Re: Knieblessure's

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 21:19

Heeft de fysio je iets gezegd over de pijn tijdens het doen van de oefeningen?

Ik zou toch even wachten met de oefeningen tot na de feestdagen, straks ben je iets aan het overbelasten en weet je niet zeker of wat je doet, goed is.. Ik zou dus even wachten tot.. vrijdag? of maandag?

_Marianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 21:20

Hee Lachen

Ik heb dan niet dit gehad (ik had loszittende botstukjes Verdrietig ), maar ik mocht ivm hechtingen etc vaak na de operatie ook niet douchen. Wat ik heb gedaan is heel simpel... gewoon huishoudfolie erom heen tapen! Van dat plastic, dat doorzichtige! Werkt perfect. Natuurlijk niet te los en niet te strak doen.. maar dat spreek voor zich. Met douchen werkte dit geweldig! Wij hebben geen bad, dus hoe dat werkt weet ik niet..

Mijn arts zegt altijd: doen tot je pijngrens. En dan niet denken als je pijn hebt: 'ach, ik kan dit wel hebben', maar dan gewoon stoppen, en bijvoorbeeld later weer proberen. Dan kun je (waarschijnlijk) telkens een stukje verder! Lachen

Succes! Ik hoop dat je r wat aan hebt!

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 22:39

Ik heb dit ook (gehad) Knipoog
Alleen ik moest het tape er na 3 dagen eraf halen en dan zelf nieuwe tape erop doen.. het tape gaat vanzelf losser zitten maar vooral de 1e dag is het erg vervelend.
Zelf zit ik nu niet meer bij de fysio ivm het toch geen zin meer heeft. Ik heb om allebeide knien een knielap zodat mijn knien stevig staan. Voor de rest kreeg ik de tip om mijn zadel wat hoger te zetten zodat je knien niet naar buiten gaan staan tijdens het fietsen. Ook als je gewoons STAAT te praten nooit je knien naar achteren zetten maar een knik erin laten, staat niet fijn maar als je dan weg wilt lopen, dan draai je meestal en word het probleem nog erger. voor meer vragen pb!
misschien heb je er wat aan!

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 22:58

*Meld zich*

Heb anderhalf á twee jaar geleden een fikse blessure opgelopen aan m'n rechterknie.
Ik had vaker pijntjes, maar toch even gevraagd aan trainer wat ik moest. Hij zei dat
het beter was om 4 á 6 weken niet te spelen. (voetbal) 1 week uitgehouden maar
daarna belangrijke wedstrijd en dus meegespeeld Scheve mond Dacht wel dat het kon, en dus geen
rust meer genomen ook niet de weken erna. Elke week last, steeds weer meer dus toch na
een tijdje naar de fysio gegaan. Oefeningen gekregen, mag alleen nog wedstrijden spelen
tot 'de grens' en dan stoppen. Rustig aan met trainen, geen knie overbelasten. Nu ook speciale
schoenen gekocht zodat ik m'n knie niet kan verdraaien. Als ik pijn blijf houden moet ik stoppen
met voetbal.. Soms denk ik echt, had ik die paar weken maar rust genomen, mischien had het
zich dan wel hersteld Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 23:02

Ja, ik mag nu ook niet meer hardlopen. Baal ik echt van want ik vind het zooo lekker.
Gezien de hoeveelheid die ik sport is het ook niet gek dat ik nu aan mijn limiet zit, maar leuk is anders..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 23:11

@monica08: Tape zelf doen is geen optie. Het is echt heel ingewikkeld, zit precies om knieschijven heen in allerlei bochten en draaien geplakt. Heel raar. *LOL*

Inge_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 23:15

Volgens mij kun je met tape gewoon douchen hoor.
Ik kon er destijds tenminste gewoon mee douchen.
Het wordt wel nat, maar het droogt ook weer, en blijven plakken is geen probleem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 10:36

Inge_83 schreef:
Volgens mij kun je met tape gewoon douchen hoor.
Ik kon er destijds tenminste gewoon mee douchen.
Het wordt wel nat, maar het droogt ook weer, en blijven plakken is geen probleem.

Ik heb er gister rond 7 uur mee gedoucht, nu is het nog steeds niet helemaal droog en de zijkanten laten los. Scheve mond
Maar ik heb maandag pas een afspraak om het te laten vernieuwen. Moet ik het eraf halen of laten zitten?

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 10:41

Je kan het tape het beste laten zitten. Eventueel de uiteindjes even met wat leukoplast vast zetten.
En inderdaad qua oefeningen zo ver gaan als je kan. Niet over je pijngrens heen gaan want dan forseer je juist weer.
De Fysio kan je oefeningen meegeven maar zal nooit kunnen voelen wat jij voelt. Dus op geleiden van de pijn bewegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 10:48

Oke, goed idee.

Met de oefeningen ben ik helemaal gestopt. Het was niet zo dat het vanaf een paar x zeer deed, maar gewoon echt al de eerste beweging sta ik te puffen en op mijn lip te bijten van de pijn.
Als ik het gevoel had dat het hielp, oké, maar ik blijf daarna ook zoveel pijn houden, het lijkt me gewoon niet goed.
Probeer haar al de hele week te bellen voor advies maar ze is er niet. Scheve mond

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 11:13

Guernica schreef:
@monica08: Tape zelf doen is geen optie. Het is echt heel ingewikkeld, zit precies om knieschijven heen in allerlei bochten en draaien geplakt. Heel raar. *LOL*

Tape vanaf de buitenkant heel hard trekken naar de binnenkant zodat er een soort ''gleufje'' zit.. en dat het bij mij wel geholpen.. zo word je knieschijf wat naar binnen getrokken zodat de pijn verminderd..