Ontstoken amandelen (?), hoe en wat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tante_trien

Ontstoken amandelen (?), hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-08 03:31

Ja, ik heb het weer eens te pakken. Het is alleen nog onzeker wat ik heb, ontstoken amandelen óf pfeiffer. Ik ga vrijdag bloed laten prikken, om te kijken of ik pfeiffer heb. Dan heb ik ook nog antibiotica voor het geval ik ontstoken amandelen heb, als dat niet het geval is, krijg ik huiduitslag van die antibiotica dus dan weten we ook zeker dat dat het niet is (en als 't het wel is, is 't natuurlijk wel gelijk weg hopen we Knipoog ).

Nou heb ik een paar vraagjes.
De dokter zei dat ik geen warme dranken mag, mag ik 's avonds wel een hapje van het warme eten?
Als ik huiduitslag krijg, en het is duidelijk dat het niet me amandelen zijn, moet ik dan doorgaan met de antibiotica?

En voorderest graag de do's en de don't's.
Ik heb op het moment echt het idee dat ik me hele keel eruithoest, en ik voel me echt beroerd.
En nee, ik kan nu niet slapen haha.

_Luziream

Re: Ontstoken amandelen (?), hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 03:37

Huiduitslag zou betekenen dat je dus een allergische reactie heb op die antibiotica dus eventueel zou je dus via de arts een andere voorgeschreven moeten kunnen krijgen.
De Antibiotica is voor als je dus een gewone keelontsteking heb. Dus dan wel doorgaan. Altijd kuur afmaken! Nooit zomaar stoppen tenzij je dus allergisch bent!
Warme dranken mag wel alleen vaak pijnlijk! Dus vandaar koud. Koud is ook wat pijnstillend, vooral ijs!
Sterkte! Knipoog

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-08 03:40

Mork schreef:
Huiduitslag zou betekenen dat je dus een allergische reactie heb op die antibiotica dus eventueel zou je dus via de arts een andere voorgeschreven moeten kunnen krijgen.
De Antibiotica is voor als je dus een gewone keelontsteking heb. Dus dan wel doorgaan. Altijd kuur afmaken! Nooit zomaar stoppen tenzij je dus allergisch bent!
Warme dranken mag wel alleen vaak pijnlijk! Dus vandaar koud. Koud is ook wat pijnstillend, vooral ijs!
Sterkte! Knipoog

Oooh wat raar, die dokter zei tegen mij dat ik huiduitslag kreeg als het niet aan me amandelen lag. Anyway, kur afmaken dus, en aan het koude drinken blijven Lachen .

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 07:07

tante_trien schreef:
Mork schreef:
Sterkte! Knipoog

Oooh wat raar, die dokter zei tegen mij dat ik huiduitslag kreeg als het niet aan me amandelen lag. Anyway, kur afmaken dus, en aan het koude drinken blijven Lachen .

Verward Wat een rare opmerking, hoe kan je nou zeggen als je Antibiotica gebruikt dat als je uitslag krijgt het in ieder geval niet aan je amandelen ligt?
maar mocht je dus wel uitslag, roodheid of jeuk krijgen, wel arts waarschuwen! waarschijnlijk ben je dan allergisch voor een bepaaalde stof in de antibiotica.

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-08 09:20

Is prima, ik waarschuw mijn éigen arts dan wel.
Was gister op 't uitloopspreekuur, mocht niet kiezen welke arts, met deze arts heb ik altijd probleempjes.

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 10:34

Je mag best warm eten enzo hoor. Het is meer dat door koele dranken je amandelen iets koelen waardoor de pijn iets afneemt. Ik heb ook heel vaak angina en ik eet dan veel waterijsjes.

Sterkte ermee Lachen

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-08 12:03

Mijn hoofd staat niet bepaald naar waterijsjes..

Pff, ik ben mijn bed hélemaal zat nou, en het ziek zijn ook.. Nagelbijten / Gniffelen Maar volgens mij ben ik er voorlopig nog niet vanaf..

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 14:56

Ik had het ook hoor, had een zware keelontsteking en kreeg ook antibiotica, echter passen de symptomen die ik had ook bij Pfeiffer inderdaad. Als ik uitslag kreeg n.a.v. de medicatie was het inderdaad Pfeiffer.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 15:05

Koud drinken/ ijsjes inderdaad en bij mij heeft gorgelen met zout water ook erg goed geholpen..... Ik ben ervan overtuigd dat dat de genezing behoorlijk heeft versneld en dat zonder antibiotica

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-08 18:36

_rosita_ schreef:
Koud drinken/ ijsjes inderdaad en bij mij heeft gorgelen met zout water ook erg goed geholpen..... Ik ben ervan overtuigd dat dat de genezing behoorlijk heeft versneld en dat zonder antibiotica

Jaa, ik kom van een normaal keelpijntje al niet af zonder antibiotica, dus hiervan al helemaal niet haha.

Nog een vraag trouwens, ik moet mijn antibiotica 2 uur voor het eten, of 1 uur na het eten in nemen. Mag ik dan echt 3 uur niet eten?

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 21:31

Maakt niet uit. Beter is om op een volle maag alles in te nemen.
Hoe is het nu met je?

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-08 11:23

Mork schreef:
Maakt niet uit. Beter is om op een volle maag alles in te nemen.
Hoe is het nu met je?

Stukken beter, mijn antibioticakur is afgerond, maar het is nog niet helemaal weg..
Ik heb geen pfeiffer, maar ik schijn het wel (ooit) gehad te hebben. Lachen