Minibultjes op hand nadat ik van pony kom

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Musetta

Minibultjes op hand nadat ik van pony kom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-08 19:05

Als ik van de manege kom begint de rug van mijn rechterhand altijd te jeuken. Ik zie er hele kleine bultjes op, de huid ziet ook lichtjes rood, maar dat komt door de jeuk, het zijn geen rode plekjes van zichzelf. Ik weet niet of het echt met de manege te maken heeft, maar het lijkt toch steeds erger te zijn als ik daarvan kom. Nog iemand hier last van? Zijn het misschien die exceemvliegjes?

corinec

Re: Minibultjes op hand nadat ik van pony kom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 19:06

Heb je handschoenen aan met paardrijden? Misschien dat je niet tegen die stof kan of tegen de teugels ofzo?

Valentinow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 19:07

Ik had dit gisteren ook. Ik dacht dat het een allergische reactie van de zon was (ben ook verbrandt) maar vond het wel zo raar dat het enkel op mijn hand was want ik was op mijn borstkas (kan het niet beter verwoorden maar had een topje aan onder mijn nek zo daar dus Tong uitsteken )erg verbrand en daar hadik het niet. En het was ook pas na het rijden (in een bos) ..

Dus ik lees even mee.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 19:08

Ik denk ook een allergische reactie.
Eczeemvliegjes zijn het niet. Zomereczeem bij paarden is een andere aandoening als eczeem bij mensen.

Musetta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-08 19:08

Het is niet altijd na het paardrijden. Ook als ik gewoon gaan poetsen ben. Als het erger wordt, ga ik wel bij de huisarts langs.

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 19:10

ik heb daar ook last van,maar alleen als een paard aan het verharen is,is een allergie voor paarden haar,trekt bij mij wel weer weg,het zijn een soort vocht bultjes.

AliesMeijer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 19:11

ik had ook een keertje zoiets. het jeukte. bij mij bleek het door het stro te komen: ik had die middag opgetrooit met een t-shirtje aan Haha! .

Musetta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-08 19:14

knooopje schreef:
ik heb daar ook last van,maar alleen als een paard aan het verharen is,is een allergie voor paarden haar,trekt bij mij wel weer weg,het zijn een soort vocht bultjes.

Zou goed kunnen aangezien ik rechtshandig ben en ik de uitslag nu ook op mijn rechterpols (binnenkant) heb ontdekt.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 19:17

crossmonster schreef:
Ik denk ook een allergische reactie.
Eczeemvliegjes zijn het niet. Zomereczeem bij paarden is een andere aandoening als eczeem bij mensen.

Ik krijg anders wel bultjes van die mugjes als ik te lang in de wei ben bezig geweest... Huilen
Doe nu maar regelmatig handschoenen aan... Knipoog

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 19:26

Die mugjes zitten er alleen snachts en in de schemering.
Wij mensen krijgen er geen zomereczeem van.

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 19:30

Ik heb dit ook ineens. Idd nadat ik in de zon gezeten had. Ook op de rug van mn handen. Scheve mond Nooit eerder last van gehad en ze zijn nu nog steeds niet helemaal weg. Misschien combinatie paarden/zon? Dat je huid dat niet aankan? Lachen

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 21:09

Galbultjes waarschijnlijk. Je hebt het over minibultjes, dus ik denk persoonlijk aan een lichte allergische reactie op paarden/stof of een combinatie van het seizoen (hooikoorts is in the air..) en bovenstaande.
Ik heb het zelf heel erg als ik in aanraking kom met dieren of in de lente in gras ga liggen. Krijg echt heeel veel bultjes, ook echt grote plekken. Neem meestal een antihistaminicapilletje om een allergische reactie te onderdrukken.
Verder helpt koelen of een warm/heet washandje tegen de jeuk. Na een warm washandje wel even wat vaseline oid op de plek smeren; anders wordt het droog en gaat het nog meer jeuken!

Musetta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-08 21:12

Vaseline zal ik proberen. Ik heb Neutrogena bodymilk geprobeerd, maar daar werd het juist erger door.

katrien214

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 22:08

Ik heb daar rond deze tijd van het jaar ook erg veel last van. Waarschijnlijk krijg ik het van koolzaad en boterbloemen. Ik krijg rode bulten op mijn handen die ontzettend jeuken en pijn doen. Als ik geen handschoenen aandoe, of een dikke laag vette creme op mijn handen smeer worden de bultjes heel groot en dik. Er zit dan vocht onder. Tot nu toe heb ik nog niets gevonden dat die bulten echt kan voorkomen of tegengaan. Dus ik houd het op creme en handschoenen. Heerlijk warm.... Clown