Buikpijn na het eten.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bienotje

Buikpijn na het eten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-08 13:11

Het valt me dus de laatste tijd op dat ik met grote regelmaat buikpijn krijg direct na het (middag) eten.

Ik ontbijt summier met 3 crackertjes, rond tien uur eet ik iets tussendoor. En om 12 uur middageten dus: 2 boterhammen met vleeswaren en fruit of een yoghurtje. ´s avonds dus gewoon avondeten.

Vooral na het middageten merk ik dan dat er even een sterke buikpijn opsteekt. Soms na het avondeten ook maar dat gebeurt veel minder.

Na het eten van kiwi´s, gekoelde yoghurt en pasta´s (tomatenpuree) lijk ik er last van te hebben. Net als na het drinken van bv. appelsap en druivensap.

Iemand die dit herkent? Of enig idee heeft hoe wat waarom?
Geen fruit en zuivel meer lijkt natuurlijk wel een aardige oplossing Knipoog Maar op den duur zal dat ook wel niet bevorderend voor de gezondheid zijn..

Wildgirl

Re: Buikpijn na het eten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 13:13

dat bij die fruitsappen zou veroorzaakt kunnen worden door de zuurgraad; de rest weet ik niet.
succes ermee; lijkt me heel vervelend

BoktponyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 13:15

ik heb dit ook na bepaalde dingen. en of ik eet ze niet meer of in een andere verhouding. probeer bijv eens kleinere porties te eten van de yoghurt en de pasta minder te kruiden en dan kijken of er verbetering is. dit scheelt bij mij echt super...

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-08 13:20

Dankjulliewel, lastige is dat ik er nog niet echt uit ben waar het nu precies door wordt veroorzaakt. Knipoog

Mandarijnen heb ik volgens mij geen last van, maar die hebben we dit seizoen nog even niet Knipoog

Ik blijf het gewoon in de gaten houden en op den duur krijg ik er hopenlijk inderdaad wat meer grip op zodat het beperkt blijft.

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 13:22

Misschien heb je een allergie voor zuivel ontwikkeld. Mijn zus kreeg nadat ze melk dronk ook buikpijn, die mag geen melk meer. ( inmiddels mag ze heel veel niet meer)
Ik zou toch wel even langs de dokter gaan.

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 13:25

Ik zou even naar de HA gaan Lachen .

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 17:45

Zuivel heeft je lichaam niet nodig. Fruit wel, maar er zijn ook vast fruitsoorten waar je wel tegen kan.

Ik heb dit heel erg als ik te vet heb gegeten, ik gebruik echt nauwelijks vet, maar als ik bij iemand eet die wel meer vet gebruikt in het eten heb ik direct buikpijn.

Gewoon goed opletten wat je wel en niet eet.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-08 19:40

Lenneke, is dat echt waar dat je lichaam geen zuivel nodig heeft? Ik eet ook boterloos, geen kaas en drink geen melk dus zonder yoghurt of iets tussendoor krijg ik er echt niets van binnen..

Fruit heb ik weinig variatie voor maar wel alternatieven als appel of mandarijn denk ik.. Maar die zuivel dus niet echt..

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 19:42

denk dat je wel de calcuim nodig hebt die in zuivel zit..
dus toch wel iets vervangend gebruiken dan?

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 19:45

Persoonlijk zou ik je adviseren een tijdje geen zuivelproducten te eten of te drinken. Daarnaast kan je beter niet fruit gelijk met andere maaltijd combineren. Als je dit een weekje volhoudt en dan nog last heb van je buik moet je eens naar de huisarts.

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 19:47

O, en het is wetenschappelijk aangetoont dat calcium opname vanuit de melk niet waar is. Vandaar dat zuivel fabrikanten dat niet meer als argument mogen gebruiken bij reclames. Melk is geschikt voor babies en kinderen tot ongeveer 6 a 7 jaar. Daarna is melk overbodig voor volwassenen.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 19:48

Leentje_ schreef:
denk dat je wel de calcuim nodig hebt die in zuivel zit..
dus toch wel iets vervangend gebruiken dan?

In veel groenten zit er meer calcium dan er in melk zit Lachen

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 19:48

Eleonoor schreef:
O, en het is wetenschappelijk aangetoont dat calcium opname vanuit de melk niet waar is. Vandaar dat zuivel fabrikanten dat niet meer als argument mogen gebruiken bij reclames. Melk is geschikt voor babies en kinderen tot ongeveer 6 a 7 jaar. Daarna is melk overbodig voor volwassenen.

ohh ok ook goed Bloos Haha!

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 19:49

Misschien het beste dat je even langs de HA gaat?
Ik had ook altijd buikpijn als ik zuiveldingen at en dergelijke, en ik had een ontstoken apendix. Ik wil je niet bang maken, maar je geeft zelf aan erge buikpijn te hebben, dat is niet gezond Lachen

llittlellady

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 21:51

misschien heb je last van een spastische darm... daar is eigk niet veel aan te doen, goed voldoende vezels eten en vocht erbij nemen.
En calcium is wel belangrijk hoor zeker ook weer bij het ouder worden ist niet onbelangrijk dat je botten goed blijven Knipoog
maar dan moet de calcium wel in combinatie met vitamine D (in halvarine) genomen worden want anders wordt het niet opgenomen in het lichaam.
het kan idd met de melkproducten te maken hebben maar dat zou je moeten laten testen. Het kan ook te maken hebben dat je wel vezels binnen krijgt maar onvoldoende vocht. De vezels hebben vocht nodig om goed door je darmen te kunnen gaan, ze zwellen met behulp van vocht op en kunnen zo makkelijk door je darmen glijden anders worden ze hard en zrogen voor obstipatie dat ook weer voor buikpijn kan zorgen Lachen.
Je zou idd kunnen kijken ofdat het met de melkproducten te maken heeft door ze even te skippen en goed in de gaten te houden als je ze wel weer neemt. Let er dan wel op als je ze weer gaat nemen dat je geen andere 'speciale' dingen tegelijk neemt wan tdan weet je nog niet waar het aan ligt. Verder zijn melkproducten gewoon belangrijk om te nemen net als groente, fruit, brood enzzzzz... en vooral de combinatie van dit alles!!!!!!

meliiSsatjje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 12:52

Ik heb het ook. Volgens mij ben ik gevoelig voor vet. Heb het vaak na bami en de MAC en die vette troep.

_Knofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 22:35

ik heb het ook vaak,
dat als ik iets eet, k daarna echt heel erg buikpijn krijgt, en dan naar een tijdje is het weer over,
ik eet nu ook heel weinig,omdat het dan gewoon veel minder is!

Eefste

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 23:42

hoi hoi,
Ik heb dit ook heel erg lang gehad.
Uiteindelijk bleek ik allergisch voor erg veel wat ik at..
De buikpijn (en enorm opgezette buik.. leek soms wel maanden zwanger, kwam door een tarwe allergie)
Verder eet ik ook geen dierlijke eiwitten (vlees, kaas, melk en ei) Ook daar kan ik niet tegen.
Met aanvullende pillen, vleesvervangers enz kom ik niets te kort (bloed laat ik erop testen)
Maaaar, een bezoekje aan de huisarts is dus misschien wel handig.. Dan weet je misschien wat meer (of allergoloog) Ook deze artsen weten natuurlijk niet altijd alles..