Eczeem/extreem droge handen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CM_

Eczeem/extreem droge handen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-08 16:45

Ik denk dat het vergelijkbaar is met kapperseczeem, ik werk vaak met chemicalien, en ondanks dat ik handschoenen draag, krijg ik toch flinke droge handen, ik denk ook een vorm van eczeem.

Op andere plaatsen dan mijn handen, ben ik erg gebaat bij Balneum hermal.

Helaas mag dit niet baten op mijn handjes.

Er vormen een soort blaasjes, waarna mijn huid gewoon volledig loslaat, soort schilferhuid zeg maar?

Het doet ook zeer natuurlijk.
Ik heb echt alle soorten handcreme al geprobeerd, goedkope, dure, paardenmelk, maar geen van allen werken afdoende.

Binnenkort moet ik toch naar de huisarts voor uitstrijkje mbt baarmoederkankeronderzoek, dus dan vraag ik het meteen. Maar misschien heeft iemand hier DE tip?

Anoniem

Re: Eczeem/extreem droge handen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 17:54

Kan het niet juist aan je handschoenen liggen? Ik werk veel met schoonmaakmiddelen en droeg altijd rubberen handschoenen. Daar kreeg ik dezelfde syptomen van die jij noemt.

Heb je ook veel jeuk trouwens?

Ik heb nu anti-allergeen handschoenen en nu gaat het beter. Handen moeten nog genezen, maar het wordt al minder. Ik gebruik trouwens Cardiflor creme tegen de jeuk en irritatie.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-08 18:04

Het jeukt niet , soms als er spul op is gekomen.
Nu je het zegt, kan het misschien ook aan de handschoenen liggen. Maar die vervangen door hypoallergene is geen optie, want op maandags heb ik een paar of 15 nodig, elke beer een schoon paar Haha!

Het doet wel zeer, en het is echt droog, ik heb foto's gemaakt, die zal ik straks ff uploaden.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-08 18:22

mm de kwaliteit vd foto is zodanig achteruit gegaan dat je er niks meer van ziet

Afbeelding

Aprilsgatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 18:24

Dat heb ik ook, van naar de huisarts gegaan heb een zalfje daarvoor ik had ook een soort eczeem je kan het beste toch even naar de huisarts gaan, als je wil weten hoe de zalf heet hoor ik het graag! Knipoog

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 00:08

ik heb het ook en bij mij is het een nikkel allergie.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 00:10

de zalf van ecoprotecta (butterfly naturals)
daar heb ik hele goede ervaringen mee !

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 01:42

Dé tip voor echt echt echt droge handen is wat mij betreft Hemp Chanvre (hand protector, dry to exremely dry skin) van de Body Shop.
Maar goed, dat werkt dus tegen droogte, niet tegen eczeem. Bij mij werkt een kortdurend kuurtje met cortisonzalf altijd goed, misschien weet je huisarts of dermatoloog hier een onderhoudsdosering voor, dat is gemengd met een gewone, vette zalf?

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 12:55

Als je naar de huisarts gaat krijg je waarschijnlijk cortisonzalf inderdaad, hormonaal wat dus de huid nog dunner en gevoeliger maakt (die ervaring heb ik, na enkele dagen aanhouden wordt het wel minder maar over ging het niet). Gelukkig zijn mijn handen er overheen gegroeid en heb ik er minder last van.

Calendulan creme gaf mijn handen veel rust. Verder heb ik ook ooit eens een grotere fles met doseerpompje gehaald bij een drogist, ook dit hielp bij mij juist wel goed (als je de naam wil weten, pb maar dan kan ik die even opzoeken thuis).

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 13:13