Ijs en ijs koud...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Ijs en ijs koud...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-08 23:28

Hallo mensen...

Ik heb (voor de 3de keer in 4 maanden) keel ontsteking. De huisarts heeft me een soort van asperine gegeven die k moet gorgelen en opdrinken. Daarnaast krijg ik iets om mijn maag te beschermen tegen die pijnstiller. Nu vind ik dat allemaal geen probleem, pijn moet bestreden worden...

Het probleem is wel, dat ik het ijs en ijs en ijs koud heb. Ik lag net op de bank onder een deken in mijn kleren te rillen. Ik zit nu in bed onder een dubbeldik winterdekbed, en ik heb het koud... Weet iemand iets wat ik eraan kan doen?

Flowerpull

Re: Ijs en ijs koud...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 23:29

Oh jee zeg, dat is echt heel rot.
De oorzaak kan ik nie tveranderen, de gevolgen misschien wel. Een lekkere warme douche/bad nemen, warme kop thee wil ook wel eens helpen, of een lekker kruikje. Succes er in ieder geval mee!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-08 23:30

Ik heb het onder een 40 graden douche nog koud... Dat heb ik namelijk gedaan... Nu heb ik ook 40 graden koorts (morgen weer huisarts)...

Flowerpull

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 23:32

Oh-oh, niet goed dus. Lekker inpakken en proberen te slapen dan, denk ik. Misschien nog een lekker kopje thee met honing om een beetje beter te kunnen slapen. Of warme melk ofzo, helpt bij mij nog wel eens Ja Heel veel sterkte en beterschap!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-08 23:34

Dank je wel Lachen Morgen ziet mijn huisarts me wel, en mijn baas me niet...

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 23:34

Kruiken/kersenpitzak in je bed leggen, fleecepak aan, dekbed erover en weer een fleecedeken daaroverheen *LOL*

Ja Zo slaap ik regelmatig in de winter en mij helpt het Vork

Wat ik niet begrijp is dat je geen anti-biotica hebt gekregen maar enkel een pijnstiller Verward

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-08 23:36

Hij vond een anti-biotica niet nodig, hoewel ik hem verteld dat dat in februari goed hielp... Maar als ik hoge koorts kreeg moest ik terug, en gezien ik gewoonlijk rond de 36 graden zit, is 40 extreem hoog, zeker als je je bedenkt dat ik echt nooit koorts heb...

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 23:39

Ja Die enorme kou lijkt mij wel op koorts duiden ook! Vandaar!

Ik ben zo ook regelmatig naar huis gestuurd, waarna ik weken gevloerd lag met een fikse keelontsteking!

Mijn verwijzing om mijn amandelen te laten verwijderen ligt er al een jaar Nagelbijten / Gniffelen
Maar ik durf niet Clown
Dat middel wat je noemt werkt overigens goed mits je in een niet al te ver stadium bent Knipoog

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-08 10:09

het heet Ascal volgens mij... En het werkt eventjes koorts remmend, waardoor het zweet me aan alle kanten uitbreekt, en daarna gaat m'n koorts alleen maar verder omhoog...

Maar goed, vanmorgen om half 7 was het 37,3 nu is het 38,1

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 10:14

Oeh dat is vervelend, ik had het in augustus ook, hoge koorts en heel koud. Ik weet niet of je skied of snowboard? Want ik hebt toen thermo-ondergoed aangetrokken en mijn skibroek erover en nog 2 pulli's en dan onder de deken, dat hielp wel redelijk.

Beterschap in ieder geval, echt vervelend. Hoop niet dat je pfeiffer hebt, want zoals jij het beschrijft begon het bij mij ook en bij mij bleek na 3 weken dat ik pfeiffer had in een extreme vorm.

Beterschap!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-08 10:31

Nope, ik doe niet aan sneeuw sporten, ik ben zoiemand die dan met 3 gebroken benen thuiskomt...

Net mijn baas gebeld, met de mededeling dat ik best wil komen werken maar dat het echte harde doorwerken er niet in zit... En nu mag k thuisblijven vandaag...

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 10:32

Gelukkig maar, is ook wel verstandiger voor je gezondheid.
Ik zou echt even goed rusten en dan is het hopelijk snel weer over.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-08 10:35

*grinnikt* ik ben niet zo goed in rust nemen :p...

Ik ga straks ff met mijn vader heen en weer naar Breda om mijn spullen van mijn kamer te halen, gezien ik gisteren in alle haast ben vertrokken...

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 10:36

Ik heb ook sinds twee dagen weer keelontsteking. Precies hetzelfde geval als jou, ijskoud. Vannacht met 2 dekens dikke trui en kruik geslapen Bloos

Hou het even in de gaten hier Ja

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-08 10:39

Moet je ascal nemen, daar krijg je opvliegers van dat het niet leuk meer is. Ik heb zelf al mijn dosis gehalveerd, omdat ik aan alle kanten zweette, en gewoon zijknat was. Om vervolgens nog hogere koorts te krijgen... En t dus nog kouder te krijgen,..

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 10:46

Nou klinkt echt niet goed, het is moeilijk, maar wel verstandiger om te rusten, haha. Ik kan het zelf ook niet hoor.

Zie trouwens dat je ook op de nhtv zit in breda, grappig Haha!

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 10:59

koude koorts?
ik heb ook 4 keelontstekingen achter elkaar gehad (nu al wel 1,5 jaar geleden) en ik bleek uiteindelijk de ziekte van Pfeiffer te hebben. kan dat bij jou ook zijn?
ik werd iedere nachten rillend wakker van de kou, had 4 truien, 2 broeken en 3 dekens over me heen en nog had ik het koud. vreselijk gevoel.
voor de keelonsteking kreeg ik zware medicijnen omdat ik uitgedroogd was, hoefte gelukkig nét niet naar het ziekenhuis (ben vreselijk bang voor injecties e.d.)
asperines drukken de koorts, misschien helpt het iets?
ik neem voor de keel tegenwoordig trachitoll (verdoofd) of hibitane (ontsmet) (gewoon bij de kruidvat te halen), maar bij mij werkt het allemaal niet meer zo super. ik heb in de tijd van mn keelontstekingen ook blaasontsteking en andere kwaaltjes gehad en had zoveel anti biotica kuren achter elkaar, heb ze uiteindelijk ook niet af mogen maken van de dokter, en nu slaat eigenlijk niets nog aan.
pfeiffer is een virus, dus niet behandelbaar.
heel vervelend! ik hoop dat het goed komt met je Knipoog

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-08 16:04

Ik hoop heel hard dat t geen pfeiffer is, ik moet volgende week voor 2 weken naar Dublin!

Tragitol en hibitane werken niet... Totaal niet

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 18:13

hmmm vervelend.. ik hoop ook voor je dat het geen pfeiffer is..vooral als je naar dublin gaat!
(lijkt me trouwens super gaaf Cool )
ik heb een week of 6 last gehad van keelontstekingen, daarna was dat wel over maar ik ben nu nog niet over mn pfeiffer heen. vreselijk irritand virus is het, en het ergste is dat er niets aan te doen is..
maar als ik het zo lees is de kans er wel, of je moet het eerder hebben gehad.
kun je geen test laten doen? dan weet je het in ieder geval zeker, altijd fijn om te weten, zeker als je naar het buitenland gaat.