Helaas was m'n paardje iets te enthousiast en rukte zich weg waardoor mijn middelvinger goed gekneusd is. Hij is behoorlijk gezwollen en gevoelloos. Wie weet wat ik tegen de zwelling kan doen?
Overigens ben ik wel naar de seh geweest waar ik dik 3 uur heb zitten wachten voor noppes!
Edit: Ik heb bandenletsel (verrekking van de gewrichtsbanden)
Laatst bijgewerkt door fjordjes op 25-04-08 22:47, in het totaal 1 keer bewerkt
Als je vinger zwaar is gekneusd, zouden ze 'm hebben gespalkt of ingetapet zodat je vinger steun heeft aan de andere vingers.
Ik weet niet wanneer het precies is gebeurd, maar als het langer dan 12 uur geleden is, heeft koelen niet zoveel zin meer. Veel pijnstillers slikken is eigenlijk het enige wat je kunt doen. Rustig aan doen er mee, maar niet alleen maar stil houden, wel een beetje blijven bewegen.
Ik heb vaak gekneusde vingers gehad inclusief de hele dikke, blauwe, pijnlijke, nauwelijks beweegbare vingers. En echt, bewegen helpt het beste! Het doet vaak even pijn in het begin, maar je voelt gelijk dat je je vinger weer wat makkelijker kan bewegen!
Klinkt eigenlijk wel heel stom . Bij kneuzingen hoort normaal rust
Ik had tijdje geleden ook me vinger gekneusd alleen dan door hockey Maar gewoon intapen en even die steun geven als het na een tijdje betr gaat probeer je 's nachts zonder tape (2 nachten ofzo) en daarna overdag.. helpt echt!
Niet zelf gaan intapen hoor. Dat doen artsen zelf wel wanneer het nodig is. Anders zet je 'm alleen maar onnodig vast en voor je het weet doe je het verkeerd.
Heee, toevallig. Ik ben gister gevallen van de schommel (lach me niet uit) ne ben op mijn hand terecht gekomen. Was verder niks ergs, niet gebroken en niet gekneusd, maar hij heeft een flinke klap gehad. Ben even naar de dokter geweest en ik heb nu verband erom en ik moet hem veel rust geven.
Misty12
Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.
Volgens mij heb ik een tijd geleden het zelfde opgelopen. Ook op ongeveer de zelfde manier Mijn middelvinger is ook dik, maar ik voel wel de pijn. Het is het bovenste gewricht. Bij mij was het alleen al begin maart gebeurd en laatst kreeg ik die zelfde vinger tussen de klep van de container. AUW. Nu is mijn vinger weer wat dik en het gewrichtje is ook opgezwollen. Ik doe er verder niets meer aan. Ik kan moeilijk nu nog naar de huisarts stappen en zeggen dat ik 6 weken geleden mijn vinger heb bezeerd met een rare aktie van een paard. Ik dacht toen ook dat het na een dagje wel over zou zijn.......Nu gaat het wel weer beter, dus zal dit ook wel weer overgaan.
Heb ik ook gehad alleen dan mn wijsvinger. Vinger is gelijk in een soort verbandje aan de middelvinger gekoppeld en dit moest vijf dagen zo blijven. Daarna bij elke vorm van beweging welke belastend is voor de vinger intapen. Kneuzing duurt wel lang trouwens, heb er lang last van gehad alleen werd het wel minder en minder gelukkig.