Wat tegen rugpijn na val?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Roverrr

Wat tegen rugpijn na val?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-08 20:24

Ik was weer even zo slim om van 't paard af te vallen.
Haha (dat krijg je als je je beugels aan het doen bent stapend, en hij schrikt van een ander die lekker gaat rennen).
Dus ik ben hard gevallen op mijn rug.
Nou had ik al redelijk veel last van mijn rug.
En dat is nu natuurlijk niet beter zo.
Maargoed, ik heb dus last van de onderkant van mijn rug. Het is denk ik mijn spier, aan de rechterkant.
Ook nadat ik gevallen was zat ik stijf en helemaal trillen.
Maar iniedergeval, ik loop erbij als een kreupele pinguin Nagelbijten / Gniffelen
En ik kan niet op mijn linkerbeen steunen, ik zak er letterlijk doorheen.
Ik heb denk ik ook wat met de spieren in mijn nek gedaan want die voelen ook nogal pijnlijk.
Maar ik weet wel dat ik spieren een klap heb gegevn ect.
Maar ik wil even weten hoe het wat sneller weg gaat, want dit is eigelijk niet zo heel grappig meer Tong uitsteken.
Ik ben wel pijn gewend (gebroken armen ect.) Maar ik blijf nu al 2 dagen thuis omdat ik gewoon door m'n benen zak.
Iemand tips hier tegen? Tong uitsteken

Lien2

Re: Wat tegen rugpijn na val?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 21:04

Ik zou toch even naar de huisarts gaan. Door je benen zakken is nl geen goed teken. Je kan beter een keer teveel gaan dan je later voor je kop slaan omdat je toch meer schade hebt dan dat je in de eerste instantie dacht.

Roverrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-08 11:00

Ik heb vanmiddag fysio, dus die zou er opzich ook even naar kunnen kijken.
Vandaag ging iniedergeval een stuk beter. Heb een stukje gelopen enzo. Maar morgen word het bij de paarden denk ik toch vooral kantine hangen enzo Tong uitsteken

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 11:04

Ik gebruik dan altijd sipergel, werkt het beste voor mij en de paarden Lachen
Maar je kan het ook gewoon uitzitten.
Flesje van 500 ml is trouwens 12,50
En je kan het voor mens en paard gebruiken.
Sterkte iig Ach gut

Kapi_Dust

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 17:28

ik gebruik spul met de naam: Spiroflor (ofzo)

als je wilt, mag je mijn tube wel lenen

Roverrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-08 17:31

Nou eigelijk wil ik er liever geen spul opsmeren Bloos .
Ik merk dat als ik onder een hete douche heb gestaan het ookal beter gaat.
Maar laaste keet dat mijn moeder iets opsmeerde, heeft ze een paar maanden blessure daar door gehad.
Mijn fysio zei dat ik gewoon rustig aan moest doen. En voor de rest lekker doen wat ik wil, maar niet te veel dus Knipoog

Kapi_Dust

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 17:32

ben jij blij dat je vakantie hebt volgende week (toch?)

Roverrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-08 17:46

Kapi_Dust schreef:
ben jij blij dat je vakantie hebt volgende week (toch?)

Ja nogal. Maar zeker wel dat ik gewoon op het paard klim! Tong uitsteken

Roverrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-08 17:30

Ik heb vandaag een bos rit gemaakt, van anderhalf uur.
Ik zat op Rover, een gevoelig hittepetitje Tong uitsteken Maar dus nadat we de weg over waren gestoken begon die als een gek te bokken, en ik kreeg aardig wat klappen op mijn rug, deed zó veel pijn. Daarna ben ik maar voorop gegaan, maar dan met een ander paard. Die supper braaf is. De hele rit zat ik niet zo lekker met mijn rug maar ben er doorheen gereden. En toen ik afstapte. Ohhhh wat een pijn. Ik kon nauwlijks lopen & het zat helemaal vast. Alsnog m'n paard gedaan. En daarna ben ik gaan zitten. Ik kon niet eens op mijn fiets komen , dus naar huis gebeld of ze me kwamen halen. Daarna 2 uur op bed gelegen en nu gaat het wel weer. Ik heb bijna een week thuis gezeten en niets gedaan, dus ik had eigelijk verwacht dat dit wel kon.. Tong uitsteken
(We wouden ook maar een uurtje, maar ik was ipv naar rechts gegaan, dus haddewn we nog even een rondje gereden).
Maargoed, donderdag heb ik weer een rit van 2 uur, en ik wil die heel graag doen, want ik heb dus eerst een operatie gehad, waardoor ik een halfjaar niet gereden heb, en nu zit ik er net een paar weken weer op, moet ik er zo nodig af vallen. Ik heb gezegd, als ik er na de vakantie, nog zó veel last van heb, ga ik naar de huisarts. (Ik hou niet zo van de huisarts).
Vanavond ga ik zwemmen, kijken hoe dat gaat. Tong uitsteken

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 17:32

vooral eigenwijs blijven en niet naar de huisarts gaan....
ik vind je echt een eigenwijze dondersteen, straks hou je er iets blijvends aan over....!

Roverrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-08 10:43

Ariebombarie schreef:
vooral eigenwijs blijven en niet naar de huisarts gaan....
ik vind je echt een eigenwijze dondersteen, straks hou je er iets blijvends aan over....!

Maar het is niet echt dat ik het gevoel dat het supper ernstig is, ben gewoon banketstaaf op mijn spier gevallen Tong uitsteken
Ik kan nu ook weer gewoon lopen enzo. Zwemmen heeft me goed gedaan Lachen

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 10:50

door je been zakken, je been niet meer voelen als je er op loopt/staat dat zijn toch echt een soort van verlammingsverschijnselen hoor... ik weet zo'n beetje alles van rugproblemen en ik zou echt wel naar de HA gegaan zijn voor alle zekerheid....

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 11:55

Zo dat is niets niks. Zou toch maar even langs de huisarts gaan en zeker de komende tijd even niet rijden. Het is wel je rug he en daar heb je er maar 1 van!
Straks heb je wel wat gescheurt ofzo en maak je het alleen maar erger als je zo onvoorzichtig mee omspringt Nagelbijten / Gniffelen

Wat zeggen ze er thuis trouwens van? Lijkt mij dat die ook wel doorhebben dat je zoveel pijn hebt.

Roverrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-08 20:33

Thats_Me schreef:
Zo dat is niets niks. Zou toch maar even langs de huisarts gaan en zeker de komende tijd even niet rijden. Het is wel je rug he en daar heb je er maar 1 van!
Straks heb je wel wat gescheurt ofzo en maak je het alleen maar erger als je zo onvoorzichtig mee omspringt Nagelbijten / Gniffelen

Wat zeggen ze er thuis trouwens van? Lijkt mij dat die ook wel doorhebben dat je zoveel pijn hebt.

Hehe morgen zijn ze dicht, en donderdag heb ik ook geen tijd Tong uitsteken
Maar de pijn is nu ondertussen van m'n onder rug gezakt naar mijn linker boven been.

Thuis zijn ze er redelijk nuchter op. Ik val wel vaker, heb ook een tijdje met een scheur in het bot van mijn arm zonder gips ect. gelopen Nagelbijten / Gniffelen
En als ik bijv. pijn heb, en een uurtje stil zit, kan ik alles ook gewoon weer.

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 20:37

probeer wel zo veel mogelijk te bewegen (niet plat op bed gaan liggen... of exstreem veel stil zitten!!!!) anders worden ze nog stijver..
ik zou anders nu even naar de HAP gaan .... voor de zekerheid Knipoog
beter een keer te veel dan een keer te weinig Knipoog

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 20:39

Meeste huisartsen werken morgen hoor Ja

Tja je vraagt om advies, je symptomen klinken toch erger dan je met een paracetamolletje weg kan nemen.
Dan krijg je advies om toch eens langs de huisarts te gaan en dan ga je niet.

Wat wil je dan? Van mij mag je er gewoon mee door lopen ik voel de pijn toch niet Vork toch lijkt het mij verstandig langs de huisarts te gaan zeker als je aangeeft zoveel pijn te hebben. Dan heb je tenminste zekerheid beter keertje te veel dan te weinig. Je moet nog je hele leven met jezelf door.

beterschap.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 20:40

Als een paard niet helemaal lekker loopt komt er meteen DA, fysio of osteopaat bij, maar de ruiter loopt maar door met klachten? Waarom? Je moet allebei gezond zijn.
Ga dus naar je huisarts, al had je meteen na de val al naar de EHBO gemoeten, zeker als je al klachten had.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 20:49

ik snap trouwens ook niet waarom je er niets op wilt smeren als je ook niet naar de h.a. wil. ik gebruik ook altijd gewoon spiroflor,is van vsm en homeopatisch kan dus geen kwaad (tenzij je allergisch bent zoals ik voor de creme) ik heb 1x dusdanig pijn gehad van een val dat ik ook haast niet kon lopen nou dan ga ik dus echt wel naar de ehbo!

Roverrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-08 21:26

Haha oke ik snap jullie punt.
Morgen middag even kijken welke ha hier in de buurt open is.
(ik kan sochtends echt niet, ga naar m'n opa en oma, en die kan ik écht niet afzeggen Nagelbijten / Gniffelen )
Maargoed. Iniedergeval ik ben benieuwd.
Misschien wil ik niet naar de ha, ik heb toch een soort angst om wat gebroken te hebben en dan weer een operatie of iets in die richting te moeten.
Terwijl het niet zo ernsitg is.