Wat te doen bij slijmbeursontsteking?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Wat te doen bij slijmbeursontsteking?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 18:45

Hallo allemaal.

Ik had sinds zondag een dikke warme rode knie, die heel erg zeer deed. Daarvoor ben ik vanochtend bij de huisarts geweest (hadden eerder geen plek).
Nu zei de dokter tegen mij, dat ik tegen een slijmbeursontsteking aan zat.

Maar ze zei tegen mij, dat ik gewoon alles kon doen, maar niet op mijn knieen mocht gaan. En dat als het rood en warm werdt ik meteen terug moest komen. (nu is het tot en met gisterochtend rood geweest, en warm is het nog steeds maar dat was neit erg volgens haar? Nagelbijten / Gniffelen ).

Nu vraag ik me af, of jullie tips hebben wat ik beter wel of niet moet doen. En wat ik tegen die pijn kan doen (kan namelijk écht geen trappen lopen, hinkel half naar boven. En fietsen doet ook zo zeer Scheve mond )

Nikka

Re: Wat te doen bij slijmbeursontsteking?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 18:48

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 18:56

Het zit inderdaad aan de voorkant van mijn knie Ja

Klinkt allemaal heel duidelijk wat daar staat, bedankt!
Volgens de dokter heb ik dan nog geen ontsteking, maar mijn knie is wel erg warm op die plek.
Ik heb vandaag mijn werk (vakken vullen) afgezegt. Baal ik wel van, zo verdien ik natuurlik mijn geld niet..

Maar kan ik (nu ik nog net geen ontsteking heb) wel gewoon fietsen en lopen enzo?
En stallen uitmesten en vakkenvullen en paardrijden?

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 18:59

In beweging blijven is nooit slecht, maar alles wat zwaar is zou ik even vermijden. Lopen, afgewisseld met zitten en staan lijkt me niet zo'n probleem. Fietsen en paardrijden geven wel een wat andere belasting. Als dit echt erg pijn doet zou ik er een beetje mee uitkijken. Misschien even overleggen over een pijnstiller als Ibuprofen? Werkt namelijk ontstekingsremmend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 19:07

Oke, mijn paard kan ik wel aan Rianne toevertrouwens Ja Dat is niet zon probleem, maar ik zal toch nog moeten fietsen morgen, moet eerst naar mijn stagebedrijf en daarna door naar school (bij elkaar opgeteld inclusief terugreis zon drie uur fietsen Nagelbijten / Gniffelen als ik rustig fiets).

Denk alleen dat mijn twee bazen het niet erg grappig gaan vinden als ik mijn werk af zeg Nagelbijten / Gniffelen Mischien zo meteen maar even bellen, naar de eigenaar van het pension waar ik werk. Vakken vullen heb ik vandaag afgezegt, vandaag heb ik er echt veel te veel last van (die dokter heeft ook zo aan mijn knie zitten te plukken Nagelbijten / Gniffelen ).

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 19:12

koelen met een coolpack is de eerste dagen wel fijn.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 19:19

Heb je gezegd tegen de HA, dat je 3 uur moet fietsen? Ik vind dat een behoorlijke belasting.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 19:29

ze zei tegen mij dat ik gewoon alles kon doen Nagelbijten / Gniffelen
plus ik kan morgen niet anders dan die drie uur fietsen helaas.. waar ik heen moet rijden geen bussen, en vanuit daar meot ik meteen door naar school, en als ik dat niet doe, scheelt dat behoorlijk in mijn cijfers (is een erg belangrijk deel van mijn opleiding). een ding scheelt wel, vriend van mij gaat met zijn brommertje mee (poegje), en we gaan over afgelegen landweggetjes Schijnheilig

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 19:33

Misschien dat hij je een duwtje kan geven. Ik snap wel dat je huisarts dat heeft gezegd, maar ik denk niet dat ze er rekening mee heeft gehouden dat je 3 uur zou moeten fietsen.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 19:35

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 19:46

ik zit nog wel tégen de ontsteking aan, ik heb hem nog niet (ofnouja.. niet volgens de huisarts, mijn knie was afgelopen week rood én warm).

Mijn vriend kennende vind hij het toch te langzaam gaan (vind hij van mijn normale fietstempo al, nu fiets ik twee keer zo zacht), dus gaat hij me toch wel duwen Ja
Zou wel een stuk schelen inderdaad Ja

Moet trouwens ook zeggen, dat mijn knie ineens weer een stuk dikker is nu ik bij de dokter geweest ben Nagelbijten / Gniffelen Hij begon weer wat af te slanken, maar nu is hij weer even dik als in het begin.. Volgens mij heeft ze het meer geforcerd dan geholpen Nagelbijten / Gniffelen

Ik denk dat ik het nog even aankijk, en inderdaad rustig aan doe met alles, en maar meteen kassa gaan leren draaien (doe nu vakken vullen, maar kassa staat op de planning), en van de meivakantie rustig aan ga doen. En als het nog steeds zo erg is van het weekend, mischien toch weer terug naar de dokter...

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 19:50

En wat Beantsje zei: een coolpack. Niet rechtstreeks op de huid hoor, natte lap eronder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 19:58

Tja een coolpack hebben we hier niet in huis (net even aan mijn moeder gevraagd). Wél diepvries groente Huilen van het lachen

Ik heb toen straks ook een koude kraan erop gezet (douchekop), verkoeld inderdaad behoorlijk Ja Voelde erg fijn aan Haha!

Kijk net trouwens naar mijn knie, hij is wel wat rood uitgeslagen, vergeleken met rechts. Wel echt op 1 plek. waar mijn knie dik is, en dan precies in het midden zit een rode plek.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 20:00

Diepvriesgroenten kunnen ook Haha! Erwten zijn prima ervoor. Of van die ijsklontjes in van die zakjes enz.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 20:05

Oke Haha! Ga ik zometeen een zak halen Tong uitsteken

Bedankt voor al je tips Haha! Ik ga er nu vandoor, morgen doe ik rustig aan (vriend van mijn duwt me wel Schijnheilig ). En dan kijk ik nog wel even of ik morgen ga werken of niet. Even kijken hoe mijn knie morgen is, als hij dan nog zo zeer doet ga ik niet werken.

En als je nog meer tips hebt, zijn ze welkom Haha!
Heel erg bedankt Haha!
Ga nu even tv kijken, met mijn pootje omhoog Tong uitsteken

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 20:07

Goed zo en geen dank! beterschapjes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 17:45

Afbeelding

Mijn knie is rood Scheve mond én warm..
Het is dus zover Nagelbijten / Gniffelen En moet vanaaf werken Nagelbijten / Gniffelen

Iemand tips wat ik nu moet doen? Kan pas maandag bij de huisarts terecht (die zit dicht nu Nagelbijten / Gniffelen ).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 17:45

Let trouwens niet op mijn lelijke dikke benen Huilen van het lachen

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 18:18

Hetzelfde wat je eerder moest doen, niet te veel belasten en koelen en eventueel een NSAID (Ibuprofen, Nurofen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 23:02

Ik heb vandaag wel gewerkt (werd goed rekening mee gehouden, geld tellen op kantoor moest ik en later de groenten eruit halen).
Verder heb ik het niet zo veel belast, behalve het fietsen dan Nagelbijten / Gniffelen
Ik ga nu even een zak ijs halen Ja (mijn mam heeft zon ding gehaald voor me Lovers ).
Bedankt voor al je tips Haha! Kusje