Posttraumatische Dystrofie, Ervaringen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lisannaaa

Posttraumatische Dystrofie, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-08 12:15

Heeft hier iemand ervaringen mee? Vooral eigenlijk met paardrijden?

Ik rijd nu met een brace om mijn pols en opzich gaat dit best wel goed. Alleen sommige dagen lukt het gewoon niet,, en wat ik echt niet wil is stoppen met paardrijden!!

Ik heb mijn pols vorig jaar 2x achter elkaar gebroken door een stomme fout van het zh. Nu blijft hij zeer doen en hij wordt blauw en af en toe blijft hij echt een paar dagen goed dik.Ik kan soms zelfs geen boek optillen. Nu zei mijn tante dat ik eens posttraumatische dystrofie moest voorstellen aan mijn arts, maar die zei dat dat kul was. Maar een andere arts in het zh zei juist weer dat dit goed mogelijk kon zijn.

Graag zou ik jullie ervaringen willen horen en hoe jullie ermee omgaan.
Reacties zou ik zeer waarderen. Bloos

Groetjes,

Lisanne

(ps ik weet dat hier andere topics over zijn geweest maar die waren te oud om nog te reageren)

ankem

Re: Posttraumatische Dystrofie, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 15:26

Dystrofie hoeft niet het einde van de wereld te betekenen. Je leest soms verhalen van mensen die dit blijvend hebben, maar ik heb het zelf twee keer aan mijn rechtervoet gehad en ben beide keren genezen.
Ik heb diverse behandelingen gevolgd en kan daar, als je wilt, wel de nodige info over geven.
Het beste wat mij heeft geholpen is positief blijven en door de pijngrens heen oefenen.

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 15:33

Ik heb dit ook gehad. Ook mijn pols gebroken wat het ziekenhuis nooit heeft gezien. Naar een jaar kreeg ik ook de dystrofie klachten en geist om een verwijzing naar het zieknhuis. Daar ook een brace gekregen. Als ik veel pijn had reed ik niet maar anders ook gewoon met brace. Wel zou ik als ik jou was echt goed na laten kijken. Ik moet zeggen ik ben er helemaal vanaf ze waren bij mij in een vroeg stadium en de behandeling sloeg bij mij meteen aan! Idd kan ik je aanraden positief te blijven!
Maar laat het wel goed onderzoeken want een vriendinnetje van mij heeft het ook die was te laat en ze hebben de verkeerde behandeling voorgeschreven (niet om je te ontmoedigen) Maar zei is inmiddels verlamd en heeft wel heel veel pijn. Als je er verder over praten pb kan altijd Lachen

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 15:38

Een goede vriendin van mij heeft dystrofie. Opgelopen door een operatie waarbij haar duim met een pin werd vastgezet omdat deze telkens uit de kom vloog. Zij heeft ook diverse therapieën gehad maar niets hielp. Ze ligt nu 4x per jaar 10 dagen in het ziekenhuis voor een manitolkuur. Dat neemt de enorme zwelling in haar arm weg waardoor ze minder pijn heeft en kan ze er weer even tegen aan tot haar volgende ziekenhuisbezoek. (ze ligt er nu overigens ook weer net in) Ik weet persoonlijk niet in welke gradaties je dystrofie hebt. Ik heb altijd begrepen dat als je het eenmaal hebt je er niet meer geheel vanaf komt. Maar ik ben geen kenner. Ik ken alleen de ervaring van die vriendin. Ik zou eens goed informeren hier en daar zodat je zeker weet of het dystrofie is. Er zijn ook speciale fora hierover. Misschien kan je daar je licht eens opdoen.
Hier een linkje maar er zijn er meer hoor!
http://www.pdforum.nl

Lisannaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-08 15:51

bedankt voor jullie reacties allemaal!
Ik blijf ook gewoon positief en train mezelf door die pijngrens heen! als ik aan het rijden ben ik en hij doet zeer stap ik zowiezo niet af.
Maar ik word er af en toe gewoon een beetje moe van, constant die pijn.
Ankem, welke behandelingen heb je gevolgd?

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 19:49

Lisannaaa schreef:
bedankt voor jullie reacties allemaal!
Ik blijf ook gewoon positief en train mezelf door die pijngrens heen! als ik aan het rijden ben ik en hij doet zeer stap ik zowiezo niet af.
Maar ik word er af en toe gewoon een beetje moe van, constant die pijn.
Ankem, welke behandelingen heb je gevolgd?

Ik zal je even een uitgebreide pb sturen straks waarin ik alle behandelingen uitleg Knipoog
Ben nu nog even op visite Knipoog