dode handen met brommerijden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ninaricci85

dode handen met brommerijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-08 11:15

ik heb sinds kort een brommer waar ik stad en land mee afrijd. nu is het zo gek, ik krijg bij langere ritten ( zeg maar na een half uur) last van tintelende handen. en ik kan mijn vingers dan echt niet meer bewegen. als ik stop met rijden worden mijn handen na een paar minuten weer normaal. heel raar vind ik dat. iemand een idee wat dit kan zijn of iemand die dit ook heeft?

lieniminnie

Re: dode handen met brommerijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 11:16

Bedoel je dat ze 'slapen' net als dat je wel is in je been hebt?
Dan zit er een zenuw bekneld, zit je misschien verkramt als je brommert? of span je je heel erg in? ik denk dat het zoiets is.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 11:19

als het niet van de kou is kan het misschien komen doordat er iets in je nek bekneld zit.
Als je je hoofd dan in een bepaalde houding hebt,zoals op de brommer(ik heb het bij in de tuin wieden)dan raakt de doorbloeding of zenuwen bekneld en gaan je handen tintelen,en erger nog gewoon slapen,ook irritant!
Probeer ook eens ,voorzichtig,de andere kant op te kijken,misschien helpt dat,wel op de weg kijken hoor!!!

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-08 11:20

lieniminnie schreef:
Bedoel je dat ze 'slapen' net als dat je wel is in je been hebt?
Dan zit er een zenuw bekneld, zit je misschien verkramt als je brommert? of span je je heel erg in? ik denk dat het zoiets is.

ja dat is wat ik bedoel. ze tintelen dan heel erg. ik zit niet echt verkrampt volgens mij. gewoon normaal. maar ik wil niet naar de huisarts gaan omdat het dus alleen is als ik brommerrijd ( of fiets)

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 11:22

nee ik snap het, let er is op hoe je zit als je rijd, ik klem namelijk mijn kaken opelkeer Vork

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 11:30

Hou je je polsen niet te schuin?
Ik bedoel dat bijv. bij je gas, je in het begin je hand erop legt, en dan gas geeft, je pols knikt zeg maar

Ik had dat in het begin ook, moet je even verpakken, zodat je pols weer wat rechter komt.
Als je dan ook nog je vingers bij je remmen laat 'rusten' gaat het helemaal de verkeerde kant op, dan worden ze geel/blauw bij mij, en gevoelloos, dat is nog vervelender!

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-08 11:49

Kangaroo_Syl schreef:
Hou je je polsen niet te schuin?
Ik bedoel dat bijv. bij je gas, je in het begin je hand erop legt, en dan gas geeft, je pols knikt zeg maar

Ik had dat in het begin ook, moet je even verpakken, zodat je pols weer wat rechter komt.
Als je dan ook nog je vingers bij je remmen laat 'rusten' gaat het helemaal de verkeerde kant op, dan worden ze geel/blauw bij mij, en gevoelloos, dat is nog vervelender!

nee. daar heb ik al eens op gelet. ik pak hem inderdaad over. dus dat kan het probleem niet zijn. want ik heb het met fietsen ook.

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 15:38

Heb je handschoenen aan? Dat kan anders misschien ook nog een optie zijn wat je kan proberen?

Anders even langs de HA, kan niet helemaal goed zijn denk ik dan

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-08 15:40

Kangaroo_Syl schreef:
Heb je handschoenen aan? Dat kan anders misschien ook nog een optie zijn wat je kan proberen?

Anders even langs de HA, kan niet helemaal goed zijn denk ik dan

ik heb handschoenen aan. gewone dunne, maar ik heb er nooit koude handen mee. ik vind het probleem niet zo groot dat ik naar de huisarts moet, maar vind het toch wel lastig.

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 16:14

Misschien een keer dikkere proberen?

Loopt je scooter ook niet stationair te hoog, waardoor hij te veel trilt zeg maar? Misschien in combinatie van verkeerde handhouding, handschoenen en de trillingen?

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-08 16:16

nee, ik heb echt geen koude handen. anders voel ik dat wel. hij loopt ook niet te hars stationair. dan zou ik dat zeker gemerkt hebben.

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 16:22

Ik had ook geen koude handen, maar dikkere handschoenen hielpen wel!

Igg..ik weet t ook niet..

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-08 16:24

ik weet t zelf ook niet. t probleem is niet zo onoverkomelijk dat ik direct naar de ha moet, dus vandaar mijn vraag hier.

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 14:58

heb je inmiddels gelet of je niet onbewust verkrampt?

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-08 15:01

lieniminnie schreef:
heb je inmiddels gelet of je niet onbewust verkrampt?

nou, het moet wel aan de brommer liggen denk ik. ik heb het dus alleen met mijn gasgeef hand. ik heb er heel erg op gelet of ik niet te krampachtig vastpak maar dat is het niet. echt heel lastig (en pijnlijk)

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 15:03

Het kan goed zijn dat je stuur veel trillingen doorgeeft. Overleg eens met je plaatselijke brommerboer; voor motoren die dat hebben zijn stabilisatoren verkrijgbaar (gewicht dat je aan de buitenkant van de handvatten kunt laten monteren waardoor de trillingen verminderen).

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 18:18

inderdaad ik dacht ook aan de trilling, of tog dat je je hand zo houd als je gasgeeft e hem steeds in een houding houd..

oowie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 18:25

ik heb last van het carpale tunnel sundroom (kortweg CTS),dit is een beknellig van de zenuw in de pols,ik heb dit in beide polsen,werd er ook snachts wakker van.
de laatste tijd gaat het goed omdat ik snachts braces draag,en ik heb in beide polsen 1 maal een injectie met cortisonen gehad om de zwelling weg te nemen.
bij mij begonnen de klachten ook alleen met fietsen (polsen schuin houden) en zwaar handwerk,dus misschien is het toch verstandig om even langs de huisarts te gaan hiermee,voordat je je spieren/pezen beschadigt door te lang zo door te lopen.ik ben zelf nu al een paar maanden zo goed als vrij van klachten.
bij mij begon de hand waarmee je gas geeft ook af en toe zo erg te slapen dat ik steeds maar langzamer ging rijden!

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-08 13:39

oowie schreef:
ik heb last van het carpale tunnel sundroom (kortweg CTS),dit is een beknellig van de zenuw in de pols,ik heb dit in beide polsen,werd er ook snachts wakker van.
de laatste tijd gaat het goed omdat ik snachts braces draag,en ik heb in beide polsen 1 maal een injectie met cortisonen gehad om de zwelling weg te nemen.
bij mij begonnen de klachten ook alleen met fietsen (polsen schuin houden) en zwaar handwerk,dus misschien is het toch verstandig om even langs de huisarts te gaan hiermee,voordat je je spieren/pezen beschadigt door te lang zo door te lopen.ik ben zelf nu al een paar maanden zo goed als vrij van klachten.
bij mij begon de hand waarmee je gas geeft ook af en toe zo erg te slapen dat ik steeds maar langzamer ging rijden!

wat jij nu zegt baart me zorgen omdat mijn beide ouders hier ook aan geopereerd zijn. dan moet ik dus toch maar even langs de huisarts.

oowie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 16:48

lonneke schreef:
wat jij nu zegt baart me zorgen omdat mijn beide ouders hier ook aan geopereerd zijn. dan moet ik dus toch maar even langs de huisarts.

even langs gaan kan nooit kwaad!

tegen mij is ook gezegd dat als de injecties niet voldoende hielpen dat ik dan onder het mes moet.
het gaat nu al ruim een half jaar goed,af en toe heb ik is een slechte dag dat mijn polsen wat pijnlijk zijn als ik er kracht mee zet,en als ik mijn hand lang in 1 positie houd dan gaan ze nog snel slapen,maar de erge pijn is wel over dus voorlopig laat ik het maar zo,een operatie schijnt ook geen garantie te geven dat het weg gaat en/of blijft.