Vorige week maandag t/m donderdag had ik last van een grieperig gevoel...en het ging op en af...
Heel veel hoesten, maar dat deed ik al een hele tijd.
2 maanden geleden is bij mij astma geconstateerd en daar heb ik medicijnen voor gekregen.
Ik dacht dat het hoesten een bijwerking was van de medicijnen, maar toen ik na een maand nog steeds elke dag flinke hoestbuien had, ben ik teruggegaan naar de huisarts, zij vond het heel normaal, het was een bijwerking van de medicijnen, ik moest me niet druk maken.....dus ik maar weer naar huis gegaan. ( dit was op een donderdag 10 april)
De maandag erop kreeg ik klachten als: druk op mijn hoofd, borst, nog meer hoesten, kortademig en benauwd, dus ik maar weer naar de huisarts, dit was op dinsdag.
Ze had mijn longen nageluisterd en deze waren helemaal zuiver

Mijn astmamedicijnen moest ik nog maar 1 keer per dag nemen ipv 2 keer per dag.
Ondertussen werd ik zieker en zieker, kon niet/weinig meer eten, de druk op mijn borst werd erger en ik werd zwakker.
Donderdagavond ging het echt niet meer, ik had heel weinig lucht en voelde gewoon dat er iets echt niet goed was.
Ons mam de huisartsenpost gebeld en daar kon ik om half 9 's avonds terecht.
Hij had naar mijn longen geluisterd, ik had koorts een veel te hoge hartslag en hij dacht aan een flinke longontsteking en stuurde me door naar de EHBO afdeling om foto's en verder onderzoek te laten doen.
We kwamen op de EHBO binnen en ik kon al vrij vlug foto's laten maken, ik was ook echt zo benauwd toen...
Toen werden we vrijwel meteen binnengeroepen in zo'n kamertje waar ik op een bed mocht gaan liggen.
Dat was wel fijn, want ik was helemaal op...
Mijn hartslag was nog te hoog,dus maakte ze voor de zekerheid een hartfilmpje, er werden 8 buisjes bloed afgetapt en ik kreeg meteen een infuus.
Ik dacht al, dat word vrees ik een paar nachtjes ziekenhuis, maar ik gaf er niets meer om, als ik dit gevoel maar kwijt raak, dacht ik....
Het bleek inderdaad een flinke longontsteking te zijn in mijn rechterlong.
Ik moest ook een paar nachten blijven ivm de hoge hartslag, benauwdheid, koorts en het geven van medicijnen.
Ze vonden alleen dat de dokter een fout had gemaakt dinsdag, ze had moeten horen dat mijn longen niet zuiver waren.
Maar daar had ik weinig aan.
Ik ben van donderdag tot maandag in het ziekenhuis geweest en voel me nu alweer wat beter.
Ik ben de hele dag moe, dat wel en kan hele kleine stukjes lopen.
Het gaat ongeveer 3 maanden duren voordat ik weer helemaal de 'oude' ik ben...maar goed.
Als we het dan maar gehad hebben.
Gelukkig word mijn paardje doorgereden zodat ze toch de nodige beweging en aandacht krijgt, zoals ze verdient en ze loopt de hele dag buiten.
Zijn er nog meer mensen die ooit een longontsteking hebben gehad en zoja, wat zijn jullie ervaringen??
Bedankt voor het lezen! sorry voor mijn lange verhaal..