[mw]En zo heb je ineens een zware longontsteking....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

imposantje

[mw]En zo heb je ineens een zware longontsteking....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-08 09:03

Ik zal het verhaal niet al te lang maken.....

Vorige week maandag t/m donderdag had ik last van een grieperig gevoel...en het ging op en af...
Heel veel hoesten, maar dat deed ik al een hele tijd.
2 maanden geleden is bij mij astma geconstateerd en daar heb ik medicijnen voor gekregen.
Ik dacht dat het hoesten een bijwerking was van de medicijnen, maar toen ik na een maand nog steeds elke dag flinke hoestbuien had, ben ik teruggegaan naar de huisarts, zij vond het heel normaal, het was een bijwerking van de medicijnen, ik moest me niet druk maken.....dus ik maar weer naar huis gegaan. ( dit was op een donderdag 10 april)

De maandag erop kreeg ik klachten als: druk op mijn hoofd, borst, nog meer hoesten, kortademig en benauwd, dus ik maar weer naar de huisarts, dit was op dinsdag.
Ze had mijn longen nageluisterd en deze waren helemaal zuiver Scheve mond ....ik vond het raar, maar goed...de dokter zal het wel weten denk je dan.
Mijn astmamedicijnen moest ik nog maar 1 keer per dag nemen ipv 2 keer per dag.

Ondertussen werd ik zieker en zieker, kon niet/weinig meer eten, de druk op mijn borst werd erger en ik werd zwakker.
Donderdagavond ging het echt niet meer, ik had heel weinig lucht en voelde gewoon dat er iets echt niet goed was.
Ons mam de huisartsenpost gebeld en daar kon ik om half 9 's avonds terecht.
Hij had naar mijn longen geluisterd, ik had koorts een veel te hoge hartslag en hij dacht aan een flinke longontsteking en stuurde me door naar de EHBO afdeling om foto's en verder onderzoek te laten doen.

We kwamen op de EHBO binnen en ik kon al vrij vlug foto's laten maken, ik was ook echt zo benauwd toen...
Toen werden we vrijwel meteen binnengeroepen in zo'n kamertje waar ik op een bed mocht gaan liggen.
Dat was wel fijn, want ik was helemaal op...
Mijn hartslag was nog te hoog,dus maakte ze voor de zekerheid een hartfilmpje, er werden 8 buisjes bloed afgetapt en ik kreeg meteen een infuus.
Ik dacht al, dat word vrees ik een paar nachtjes ziekenhuis, maar ik gaf er niets meer om, als ik dit gevoel maar kwijt raak, dacht ik....
Het bleek inderdaad een flinke longontsteking te zijn in mijn rechterlong.
Ik moest ook een paar nachten blijven ivm de hoge hartslag, benauwdheid, koorts en het geven van medicijnen.
Ze vonden alleen dat de dokter een fout had gemaakt dinsdag, ze had moeten horen dat mijn longen niet zuiver waren.
Maar daar had ik weinig aan.

Ik ben van donderdag tot maandag in het ziekenhuis geweest en voel me nu alweer wat beter.
Ik ben de hele dag moe, dat wel en kan hele kleine stukjes lopen.
Het gaat ongeveer 3 maanden duren voordat ik weer helemaal de 'oude' ik ben...maar goed.
Als we het dan maar gehad hebben.
Gelukkig word mijn paardje doorgereden zodat ze toch de nodige beweging en aandacht krijgt, zoals ze verdient en ze loopt de hele dag buiten.

Zijn er nog meer mensen die ooit een longontsteking hebben gehad en zoja, wat zijn jullie ervaringen??

Bedankt voor het lezen! sorry voor mijn lange verhaal..

Keeva

Re: [mw]En zo heb je ineens een zware longontsteking....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 09:07

Tel in plaats van 3 maanden maar op een herstel van een half jaar tot een jaar, ik heb vorig jaar februari een longontsteking gehad, en merk nu dat het nog altijd een zwakke plek is. Rustig de tijd nemen om weer aan te sterken, niet te snel te veel willen !

Sterkte ermee !!

Jethafa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 09:58

Tsjonge he, heftig! Zeker ook omdat je huisarts je gerust stelt en je dan denkt dat het wel goed komt. Doe maar lekker rustig aan en fijn dat je paardje er niet onder lijdt. Sterkte!

imposantje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-08 16:43

@ Keeva: Das wel erg lang........pffffffff hoop niet dat het bij mij ook zolang gaat duren...

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 16:45

Geen ervaring, gelukkig. Wel dit: beterschap! Vriendjes zijn?

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 22:29

Ik heb ook een een longontsteking gehad, al ging ik toen niet naar de dokter.
Ik kon niet normaal gaan slapen, moest mezelf heel langzaam laten zakken tot ik lag. Ik begon zitten en eindigde 10 minuten later liggen. Ging ik direct liggen, dan verstopte de boel. Het was zelfs zo erg dat ik soms moest hoesten, dan kwam de boel vast te zitten en dan nog eens hoesten is HEEL lastig Verdrietig Kreeg soms echt geen lucht, was echt vervelend.
Ik ging toen nog gewoon naar school, wat ook niet echt goed voor me was, waardoor ik er zeker 3 weken mee heb rondgelopen (dat alles steeds verstopte etc..) Het ging wel over, maar dat duurde wel een tijdje.
Rust (slapen vooral) en veel water drinken helpt goed. Eventueel medicijnen, maar ik ben daar nogal huiverig mee. Heb het niet zo op medicijnen.
Hopelijk ben je er snel vanaf Ach gut

imposantje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-08 10:23

@ rebel_Jits: Het is heel gevaarlijk om door te lopen met een longontsteking.
Een kennis van ons is er zelfs aan overleden.
Maar ik slaap heel veel, heb medicijnen en drink heel veel water, komt allemaal wel weer goed.
Het heeft gewoon tijd nodig.

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 10:33

Jeetje, ook hier nog een keer beterschap!!! Ach gut
En die huisarts, die mag echt wel op haar vingers getikt worden Scheve mond

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 10:39

ik heb met de kerst een dubbele longonsteking gehad; resultaat was 8 dagen ziekenhuis.
toen ik thuis was ben ik veel te snel weer aan het werk gegaan (na de kerstvakantie, was net 5 dagen thuis), met het gevolg dat ik iedere dag koortsig was en dood en doodmoe.
in april heb ik weer een week thuis gezeten met de griep en voor ieder virusje ben ik ontvankelijk.
heb nu een fikse vitamine-injectie gekregen en daar knap ik wel van op gelukkig.