achillespees..... wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nathalie_v

achillespees..... wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-08 16:29

ik zoek "lotgenoten" die ook last hebben van hun achillespees...

Ik heb nu al voor de 4e keer een ontstoken achillespees... Ik loop nu vanaf vrijdag alweer op krukken.
Ik was naar het keukenhof geweest en daar redelijk veel gelopen... (iets van 3 uur...) Ik kon het eigenlijk al raden.. ik zou de volgende dag niet meer normaal kunnen lopen omdat ik dan alweer een ontstoken achillespees zou hebben... en ja hoor ik had het goed Clown
Ik kan ook geen coupertest/piepjesloop lopen wand dan krijg ik er ook gelijk weer last van... Ik ben nog maar 14.. en heb het nu al 4x gehad.. volgens mij klopt dit niet.....

ik heb zelf steunzolen en oefeningen.. (en ja die doe ik Knipoog )

Ik denk dat er nog wel meer bokkker zijn die er last van hebben....

Annemarie

Re: achillespees..... wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 16:50

Hmm, wel last van mijn achillespees, maar op een andere manier.
Omdat ik vroeger altijd op mijn tenen liep is mijn achillespees (en die spieren daarzo) niet genoeg meegegroeid/gerekt, waardoor ik nu mijn voeten niet meer goed kan afwikkelen omdat 'ie te kort is. Lopen kan ik wel goed (maar dus niet normaal, al zie je er niets aan), maar als ik bijvoorbeeld bij paardrijden m'n hakken uit moet drukken heb ik er wel snel last van omdat er dan veel spanning op staat.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 16:52

Mijn vader had het ook, die was erg geholpen met fysiotherapie,
welke vormen van therapie heb je gehad?

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 16:53

natje93 schreef:
ik zoek "lotgenoten" die ook last hebben van hun achillespees...

Ik heb nu al voor de 4e keer een ontstoken achillespees... Ik loop nu vanaf vrijdag alweer op krukken.
Ik was naar het keukenhof geweest en daar redelijk veel gelopen... (iets van 3 uur...) Ik kon het eigenlijk al raden.. ik zou de volgende dag niet meer normaal kunnen lopen omdat ik dan alweer een ontstoken achillespees zou hebben... en ja hoor ik had het goed Clown
Ik kan ook geen coupertest/piepjesloop lopen wand dan krijg ik er ook gelijk weer last van... Ik ben nog maar 14.. en heb het nu al 4x gehad.. volgens mij klopt dit niet.....
ik heb zelf steunzolen en oefeningen.. (en ja die doe ik Knipoog )

Ik denk dat er nog wel meer bokkker zijn die er last van hebben....

Heb je al eens een bloedtest laten nemen bij de dokter? Om te kijken of er misschien andere dingen de oorzaak zijn?
Heb je bijvoorbeeld ook wel een last van ontstoken ogen of last van je rug?

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-08 16:58

rindin @ ik heb inderdaat ook last van mijn rug.... en ik heb geen bloedtest laten doen... wat zouden ze daar dan kunnen vinden? wat zou het dan kunnen zijn?

crossmonster @ ik heb fysio(1x) osteopaat(1x) gewoon alleen krukken(1x nu voor de 2e keer)
Op dit moment doe ik eventjes helemaal niets meer... (ga binnenkort op vakantie etc.

iloveiwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 17:00

ik ben dan wel 13 maar soms als ik net wakker ben en ik stap ui bed dan doet het echt zeer of je er niet op kan staan

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 17:02

ik had het een paar jaar terug van het hockeyen. Ik kon niet meer fatsoenlijk lopen en ben bij de fysio behandeld met stroomstootjes. Hierdoor is het een stuk beter geworden. Rennen op harde ondergrond is nog steeds niet goed, maar zolang ik dat niet doe heb ik nergens last van. Misschien zou je zo'n optie kunnen voorleggen aan je fysio?
(ik was ongeveer 13 a 14 toen ik er last van had)

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 17:04

natje93 schreef:
rindin @ ik heb inderdaat ook last van mijn rug.... en ik heb geen bloedtest laten doen... wat zouden ze daar dan kunnen vinden? wat zou het dan kunnen zijn?

crossmonster @ ik heb fysio(1x) osteopaat(1x) gewoon alleen krukken(1x nu voor de 2e keer)
Op dit moment doe ik eventjes helemaal niets meer... (ga binnenkort op vakantie etc.

Wat is de last van je rug? Laag of hoog? Aan beide kanten of afwisselend links en rechts?
Ik stuur je zo wel ff een PM...

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-08 17:07

ja dat heeft de fysio bij mij gedaan... jammer dat het meer dan een half jaar heeft geduurt....
daarna be ik naar de osteopaat geweest dat duurde 3 a 4 maanden... de afgelopen keer dat ik op krukken liep duurden het 4 maanden... dus naar de fysio ga ik niet meer (ik ben voor verschillende dingen bij veel fysio's maar ik ben er niet zo tevreden over...)

rindin @ Onder in mijn rug.. (net boven mij achterwerk.. (netjes he ?? Bloos ) rechts meer dan links..
Ik wacht op je pm Knipoog

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 17:13

Je hebt een PM

doriangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 22:40

Ik had hier ook regelmatig last van toen ik nog "jong" was lol, tussen de 10-12 jaar denk ik.
Heb ook een keer of 4-5 in het gips gelegen met een ontstoken achillespees...
Ook verschillende dingen geprobeerd, ben zelf weken achter elkaar bij een kinesist geweest, maar het probleem kwam altijd terug.
Ik heb dan een paar keertjes lasertherapie gehad en toen was ik er ineens vanaf, af en toe voelde ik nog wel eens iets, maar van een ontsteking is het nooit meer gekomen.

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-08 18:58

wat is een kinesist?
lasertherapie heeft dus bij jou geholpen... ik ga eerst nog eventjes langs bij mijn HA... ik zie daarna nog wel weer veder Knipoog

sammy07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 21:23

Mijn man heeft er erg veel last van!!! Na maanden fysio en oefeningen is hij nu begonnen met acupunctuur en dat werkt nu na 2 behandelingen erg goed!

doriangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 22:32

Ik denk dat kinesitherapie vergelijkbaar is met fysiotherapie, ik ben van BE dus blijkbaar noemt het bij jullie niet zo Haha!

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-08 12:45

Weer een nieuw woordje geleerd Tong uitsteken haha..
maar nu snap ik het Knipoog bedankt

sammy07 @ ik ben niet zo fan van naalden Bloos ROFL Huilen van het lachen hoe klein ze ook zijn

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 12:50

Heb zelf al eens mijn achillispees gescheurd gehad, gelukkig nooit ontstoken. Heb toen ook een tijdje op krukken gelopen en mocht de pees niet belasten want dan was het risico dat hij zou afscheuren. Inmiddels 3 jaar verder heb ik er niet veel last meer van alleen bij weersveranderingen en kan geen hakken dragen, mja het dragen gaat wel goed maar dan kan ik de dag erna niet meer op platte schoenen lopen, pees is dan ook opgezet en dik, zelfde bij weersveranderingen.