Gekneusde enkel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tjaldur

Gekneusde enkel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-08 16:48

Gisteren maakte ik een geweldige sprong vanaf mijn fiets op de straat. Ik reed aan de buitenkant in de vooronderstelling dat we linksaf sloegen, terwijl mijn vriendin, die aan de binnenkant fietste rechtdoor reed. Knal, boem dus. Eigenlijk had ik gewoon met fiets en al moeten vallen, maar daarmee liep ik het risico mijn nieuwe broek (van 25 euro Bloos ) kapot te vallen, dus besloot ik te springen, waarbij ik welliswaar overeind bleef, maar wel met mijn volle (over)gewicht op één voet terecht kwam. En dat was pijnlijk. Koppig als ik ben, ben ik toch op de bus gestapt om het kampioensfeest van PSV te gaan vieren in de stad en ik heb het daar in het verband laten zetten door de mensen van de EHBO. Daarna ben ik vrij snel naar huis gegaan, want ik kon echt niet meer op mijn pijnlijke, gezwollen enkel staan.
Vannacht de hele nacht wakker gelegen van de pijn, dus vanmorgen naar de dokter. Die vertrouwde het niet en dacht dat er iets gebroken zou zijn. Ik dus naar het ziekenhuis, maar op de foto's was niks te zien. Gekneusd dus, ik moet het woensdag in laten tapen en tot die tijd omhoog liggen met die voet en er niet op lopen.
Nu is mijn moeder het nooit zo eens geweest met mijn hobby (paardrijden) en roept bij alles: 'jaaa, nu kun je heeeel lang niet meer rijden'. Zo ook nu. Maar ik vraag me af of het werkelijk zo lang zal duren. Ik heb wel veel pijn, maar een gekneusde enkel zal toch niet zoveel tijd nodig hebben om te genezen? Ik mis mijn paard nu al! Iemand enig idee hoelang dit zou kunnen duren?

Lise81

Re: Gekneusde enkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 19:49

Heeft he huisarts verder niks gezegd en bij het ziekenhuis ook niet wat je moet gaan doen en kunt gaan doen? Wanneer je weer mag belasten e.d. / of mag je dat al?

Bel even een fysiotherapeut (kijk in je polis van je zorgverzekeraar of je daarvoor nog een verwijzing nodig hebt - meestal niet namelijk), die kan je daarin begeleiden - met deze vraag en anderen. Het verschilt namelijk erg per persoon en per verstuiking hoe lang zoiets kan gaan duren. Verder kan niemand je natuurlijk tegen houden Knipoog

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 19:51

Als ik jouw was zou ik hier even de arts over bellen dan weet je het zeker, of anders degene die je woensdag intapet. Maar weet je zeker dat je enkel alleen gekneusd is? Tapen gebeurt volgens mij alleen wanneer je een scheurtje in je enkelband hebt. En dat duurt heel lang om te herstellen. Bij mij is het nu een paar jaar geleden en heb er nu zelfs nog wel eens last van met paardrijden.

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 19:53

Hier ben je wel een week of 5-6 zoet mee denk ik!
Beterschap!

Lieke__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 19:58

Ik heb ook eens m'n enkel gekneust en was binnen een week weer genezen. Werd helemaal gek van die krukken, dus heb bijna alleen maar op m'n voet gelopen. Slecht ik weet het, maar was pas 9, dus maakte me niets uit Haha!

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 21:20

Ik zou het gewoon is aan je arts vragen.

Ik heb ook een paar jaar geleden mijn enkel zwaar gekneusd, moest zoveel mogelijk met mijn been omhoog zitten en ben hier denk ik wel een week of 4 zoet mee geweest voordat ik weer een beetje goed kon lopen...

Tjaldur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-08 09:48

Aaah das verschrikkelijk! Huisarts heeft gezegd dat van tevoren niet gezegd kan worden hoelang het gaat duren. Dat is afhankelijk van het letsel zelf en verschilt ook per persoon. Het is niet zeker dat het niet gescheurd is, heb ook geen idee hoe ze hier achter gaan komen. Op de foto's was iig alles in orde.
Ik mag er ook niet op lopen, maar aangezien ik niet met die krukken overweg kan heb ik dat toch gedaan. Ik mag vanmiddag die tape al, dus ik zal eens goed informeren.
Bedankt voor de reacties!