Gisteren maakte ik een geweldige sprong vanaf mijn fiets op de straat. Ik reed aan de buitenkant in de vooronderstelling dat we linksaf sloegen, terwijl mijn vriendin, die aan de binnenkant fietste rechtdoor reed. Knal, boem dus. Eigenlijk had ik gewoon met fiets en al moeten vallen, maar daarmee liep ik het risico mijn nieuwe broek (van 25 euro
) kapot te vallen, dus besloot ik te springen, waarbij ik welliswaar overeind bleef, maar wel met mijn volle (over)gewicht op één voet terecht kwam. En dat was pijnlijk. Koppig als ik ben, ben ik toch op de bus gestapt om het kampioensfeest van PSV te gaan vieren in de stad en ik heb het daar in het verband laten zetten door de mensen van de EHBO. Daarna ben ik vrij snel naar huis gegaan, want ik kon echt niet meer op mijn pijnlijke, gezwollen enkel staan.
Vannacht de hele nacht wakker gelegen van de pijn, dus vanmorgen naar de dokter. Die vertrouwde het niet en dacht dat er iets gebroken zou zijn. Ik dus naar het ziekenhuis, maar op de foto's was niks te zien. Gekneusd dus, ik moet het woensdag in laten tapen en tot die tijd omhoog liggen met die voet en er niet op lopen.
Nu is mijn moeder het nooit zo eens geweest met mijn hobby (paardrijden) en roept bij alles: 'jaaa, nu kun je heeeel lang niet meer rijden'. Zo ook nu. Maar ik vraag me af of het werkelijk zo lang zal duren. Ik heb wel veel pijn, maar een gekneusde enkel zal toch niet zoveel tijd nodig hebben om te genezen? Ik mis mijn paard nu al! Iemand enig idee hoelang dit zou kunnen duren?