Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
dasj_02 schreef:ik heb het blad niet, maar wat staat er zoal in
kohtje schreef:Paardrijden is een eenzijdige sport. Door naar de sportschool te gaan train je andere spieren vooral rompspieren zijn belangrijk. Ik train bv hard aan mijn rug en buikspieren. Ook het soepeler worden is belangrijk. Na 29 jaar paardensport heb ik bv hele korte kuitspieren. Dat valt vooral op als ik mijn benen met rekoefening in de lucht steek, zo krom als een hoepel.
Het is ook de bedoeling dat je bewuster van je lichaam bent. Dus wanneer verzuur ik en wat doe ik dan? Hoe zit dat dan bij mijn paard? De tweede week kon ik niet meer op of neer van de spierpijn, doe je dan rustig trainen of stop je even. Ik heb nu geleerd met welke spierpijn ik even stop en welke weg gaat met lichte training. Zo ga je dus ook over je paard na denken, even een dagje rust of wanneer toch wat rijden.
Ik reed 6 dagen per week maar had de conditie van een natte krant. Nu rij ik 4 dagen en merk dat ik losser wordt in mijn lichaam. Door het trainen van je spieren ga je ook meer verbranden en daar val je dan van af.
Nog vragen...kom maar op.
Sonja_vR schreef:leuke actie, maar op de site vrij weinig echt zinnigs te vinden over het programma zelf , althans niet op een handige manier
jiehaaa schreef:Ik zal het zeker volgen, dit initiatief. Ik heb je nog wel eens zien rijden bij Stal Jasper en je rijdt echt heel goed. Ik ben benieuwd wat het effect van dit project op je rijden zal zijn, ik denk dat je er dan nog veel meer uit kan halen. Sterkte met de spierpijn!