Ik heb gezocht met de zoekfunctie maar kan geen ander topic vinden die antwoord geeft op mijn vraag..
Ik ben sinds vorige week begonnen met afvallen, ik werd namelijk wel erg zwaar en leefde ook niet echt gezond.
Ik was zo zwaar omdat ik te weinig gezond had, 's avonds vaak makkelijk kookte en vooral veel snoepte en dat niet met mate maar gewoon erg veel..
Nu lijkt eindelijk de knop om te zijn en gaat het al de hele week goed vol (hiervoor ging het steeds na een dag of 2 mis en gaf ik het weer op tot de volgende week..). Ik eet gezonder maar gun mezelf ook wel geregeld wat lekkers (ongezonds) tussendoor.
Mijn dag ziet er nu gemiddeld als volgt uit: 1 schaaltje special K met Melk als ontbijt, tussendoor een pakje liga framboos, tussen de middag 2 sneetjes brood met smeerworstje en een schaaltje fruit, tussendoor een stuk fruit en/of een plakje kruidkoek, 's avonds afwisselend. Geregeld groente aardappelen en vlees of macaroni/nasi en ook een keer taco's (niet heel gezond) gegeten. 's avonds wisselt per dag en neem ik als ik trek heb een stukje fruit of een stukje kaas of worst. Verder drink ik 2 liter water per dag en snoep ik tussendoor nog wel enkele zoete dropjes (4 of 5 per dag op mijn werkdagen). Gezonder dan ik deed maar geen geheelonthouding (dan gaat het juist mis bij mij, want wat niet mag is verleidelijk

Nu ben ik dus afgelopen week (morgen is mijn officiele weegmoment) ruim 4 kilo afgevallen en krijg ik al snel reacties als: gaat dat niet te snel? dat is niet goed! Ik ben eerder al eens 30 kilo afgevallen (7 jaar terug) en toen deed ik het op dezelfde manier, gewoon wat beter opletten. Toen viel ik ook de eerste paar weken al snel 4 a 5 kilo per week af de eerste 2 a 3 weken.
Nu heb ik een overgewicht van ruim 20 kilo. Dat is er pas na erge lange tijd weer aangekomen doordat het snoepen er toch weer ingeslopen is en ik ook nog eens op mezelf ben gaan wonen waardoor dat nog even wat makkelijker gaat en je sneller makkelijk eet omdat je naast je werk, studie en paarden niet zo heel veel tijd meer overhoud, vooral niet in de winter als het vroeg donker wordt..
Nu mijn vragen: wanneer spreek je van te snel afvallen? Vinden jullie dat bij mij de eerste week te snel is gegaan?
Waarom is te snel afvallen slecht? Wat kan ik doen om langzamer af te vallen? Ik heb geen last van honger, wel af en toe van trek in wat zoets of lekkers en dat komt voort uit gewoonte en gewenning...
Mijn idee is altijd een beetje geweest dat het zo snel gaat doordat ik best aardig overgewicht heb, als je dan overgaat van een onregelmatig en ongezond eetpatroon op een gezond(er) en regelmatig(er) eetpatroon gooit je lichaam vanzelf de overtollige vetten weg en omdat dat er erg veel zijn gaat dat in het begin sneller..
Ik hoor graag jullie mening!
Alvast bedankt!