Nagels bijten, Argg!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Navidad

Nagels bijten, Argg!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-08 23:41

Hebben jullie mischien tips om van het nagels bijten af te komen, echt ik heb alles al gebrobeert, zelfs dat byte X gebeuren (potje van de apotheek). bij dat potje was het geval, dat het potje leeg was, en mijn nagels waren ook op Clown . ik bijt er dus gewoon door heen.

Ik ben een man. Dus ik denk niet dat nepnagels zullen staan Haha!

Iemand ander soort tips?

Alvast bedankt

xxxdonja

Re: Nagels bijten, Argg!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 23:47

Ja ik herken het, echt vreselijk... Heb op sommige plaatsen geen nagels meer over, dat het zelfs zeer doet... :p
Geen oplossing, ik bijt ook altijd gewoon als er nagellak op zit enzo.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 23:50

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 23:57

Pfff, dat ken ik ja...

Ik probeer op jaarbasis ongeveer 20 keer te stoppen met nagelbijten schat ik zo. Soms lukt het heel aardig, soms lijkt het echt wat te worden, maar uiteindelijk mislukt het toch steeds weer.

Dingen die ik heb geprobeerd:

*Al je vingertoppen inwikkelen met sporttape of pleisters
*Een gedeelte van je vingertoppen inwikkelen met sporttape of pleisters (zodat je nog IETS te bijten hebt terwijl de rest groeit)
*Bite-ex (zorgde gewoon dat ik bij 't bijten niet met tong of lippen aan m'n nagels kwam......)
*Bite-ex (again: trok me gewoon niets meer aan van die zooi......)
*Nagellak (eerst nagellak er af schrapen met tanden, daarna nagelbijten)
*Nagelverharder (zelfde verhaal)
*constant met schaar en vijl op zak rondlopen zodat je haaltjes direct bij kunt werken (tanden zijn gemakkelijker...)
*Gewoon niet bijten (gaat, afhankelijk van wat ik allemaal te doen heb, max anderhalve week goed)
*Heel hard willen ("als je het maar echt wil, kun je heus wel stoppen")

Nou ja, ga zo maar door. De sporttape is een hele aardige optie, alleen heel praktisch is het niet. Ook moet je die geregeld vervangen, want met sporttape om je vingers zie je pas écht wat een vuil je in een dag tijd eigenlijk aanraakt met je vingers. Verder kijkt iedereen je raar aan, vraagt iedereen zich af wat je in godsnaam uit hebt gespookt met je vingers en plakt het spul ontzettend goed aan je nagels vast (eerst het beginstuk dat op je nagels komt minder plakkerig maken). Ook laat het nogal lijmresten achter wanneer je de tape er onder de douche af haalt.

Maar dat werkt wel.

Tot je dat gedoe met de tape weer helemaal zat bent. Clown

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-08 00:01

Jellie schreef:
Heb er zelf geen last meer van nadat mijn tante (toen ik 6 was) vertelde dat je er wormen van kan krijgen Bloos Clown maar mss heb je hier http://www.nagelsbijten.nl/bijten.html wat aan.. succes!

Dankje.. Ik zag die laatste foto van die vingertoppen en kreeg een beetje afschuw.. Dat ik er niet aan moet denken om zulke vingertoppen te krijgen..

Zo extreem is het bij mij niet.

maar zou graag willen weten hoe de mensen die nagel hebben gebeten eraf zijn gekomen.

@t Nouks.

Die sporttape ga ik maar is proberen als ik de avond thuis op de bank zit.. want meestal bijt ik dan het extreems Tong uitsteken

Zeker een goede optie.. ben een keer drie weken gestopt geweest, omdat ik in een hotel in slowakije sliep, waar ik het zoo vies vond.. hahah Had er een beetje afschuw van maar het blijft maar terug komen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 00:09

Ja, probeer dat maar eens dan! Sporttape kun je gewoon vinden bij bijvoorbeeld de apotheek ofzo.

Overigens: ik ken iemand die ergens rond z'n 35e een kunstgebit had omdat z'n eigen gebit dusdanig aangetast was door het nagelbijten dat het niet meer kon. Mijn snijtanden vertonen ook wel enige slijtage. Mijn vader heeft totaal geen nagels meer... Bij mij is, mede door het zien van de gevolgen, de motivatie om er mee te stoppen er dus echt wel. Desondanks lukt het me maar niet.... Dus mocht je nog tips voor mij hebben, zijn die ook welkom Knipoog

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-08 00:16

Of ik tips heb.. nee niet echt ik kom zelf niet echt verder als sporttape. Heb wel gegoogled, maar daar was ook niet erg veel te vinden. Ik las wel een verwant iets om je nagels in te smeren met azijn. Maar het lijkt me dus niks om een hele dag een azijn geur achter me aan te hebben ! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 00:20

Haha, lijkt me ook niet echt een optie... Als 'k nu in de landbouw werkte ofzo, ok. Maar ik zie mezelf al op kantoor zitten met die azijnlucht om me heen Haha!

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 00:22

Ik beet ook altijd nagels, en mijn nagelriemen. Totdat ik een keer geld zou krijgen van mijn pa als ik mijn nagels zou laten groeien Clown Sindsdien doe ik het alleen nog maar als ik stress heb. Nagelriemen moeten er helaas nog steeds aan geloven..

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 00:23

tja je bent eenman wilde net gaan zeggen ga zwanger worden haha,vanaf ik zwanger ben bijt ik niet meer ze groeien heel snel,en zijn ook noog eens te hard om op te knagen nu.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 00:28

patsur schreef:
Ik beet ook altijd nagels, en mijn nagelriemen. Totdat ik een keer geld zou krijgen van mijn pa als ik mijn nagels zou laten groeien Clown Sindsdien doe ik het alleen nog maar als ik stress heb. Nagelriemen moeten er helaas nog steeds aan geloven..

Haha zulke deals zijn bij mij ook al geregeld mislukt. Op een gegeven moment kreeg ik een ring te leen van een vriendin van me, paste voor geen meter, veel te klein... Als ik weer begon met nagelbijten moest ik hem terug geven, als dat binnen 72 uur was zou ze "heel erg teleurgesteld" zijn, als ik de ring na twee (of drie?) maand nog had, kreeg ik een soortgelijke ring van haar in mijn eigen maat.

Weekje later toch weer terug moeten geven...

Ooit ook weddenschap gehad met m'n vader: hij stoppen met roken, ik met nagelbijten. Hem is 't gelukt...

melkbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 00:45

Ik ben gewoon begonnen met een pleister om mijn pink. Als je ziet dat die mooi is begin je er niet zo gauw meer aan. Ik heb nu nog 1 duimnagel die ik bijt voor noodgevallen.
Oh en pleister om je vinger roept niet al te veel vragen op dus je kan het lekker stiekum doen.
Succes er mee!

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 00:59

Nouks schreef:
patsur schreef:

Haha zulke deals zijn bij mij ook al geregeld mislukt. Op een gegeven moment kreeg ik een ring te leen van een vriendin van me, paste voor geen meter, veel te klein... Als ik weer begon met nagelbijten moest ik hem terug geven, als dat binnen 72 uur was zou ze "heel erg teleurgesteld" zijn, als ik de ring na twee (of drie?) maand nog had, kreeg ik een soortgelijke ring van haar in mijn eigen maat.

Weekje later toch weer terug moeten geven...

Ooit ook weddenschap gehad met m'n vader: hij stoppen met roken, ik met nagelbijten. Hem is 't gelukt...

Dat met die ring zal bij mij ook niet werken denk ik :p Maar dat geld deed het goed bij mij hoor Knipoog

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 09:28

Ik wou zeggen nagellak Clown Maar is ook niet echt wat als jongenszijnde.

Ik was zelf ook een heeel fanatieke nagelbijter. Totdat ik opeens een supermooie ring kreeg en elke dag weer wat nieuwe calciumhardner op mijn nagels ging doen. Nu, ben ik helemaal gestopt, snap mezelf niet!! Ik beet echt door alles heen, dat bytex spul, pleisters trok ik van m'n vingers uit frustratie. Niemand had ooit gedacht dat het me zou lukken.

En weetje, het is nu zoooo makkelijk om van mijn nagels af te blijven, echt vreemd gewoon.

Ik denk dat als je het ECHT wil, het ook lukt!

moniekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 09:30

nagelsbijten doe je niet zo maar.. waarschijnlijk is er een reden voor zoals, spanning, stres, of iets anders. probeer dat eens te achterhalen!

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 09:32

Citaat:
Dat met die ring zal bij mij ook niet werken denk ik :p Maar dat geld deed het goed bij mij hoor Knipoog

Haha, ja met geld.. Kan ik me nog goed herrinneren. Ik was een jaar of 14/15 en toen zei mijn oom: ''als je mooie witte randjes hebt, krijg je van mij 5 euro''. Nou, toen wilde het opeens wel. Maar toen ik het geld binnen had, waren mijn nagels er binnen een dag weer af Clown En boos dat mama was Haha!

Aniek93

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 09:32

mijn zusje had dit probleem ook, we hadden bij de etos toen een potje gekocht, waarin een sponsje zat en dan moest je je nagel in dat potje doen, en dan kreeg je een hele vieze smaak, bij mij zusje heeft het geholpen!
het is een potje met een blauwe dop, de naam is nail watch

misschien heb je er wat aan! Knipoog

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 09:35

Ik deed het ook altijd, maar toen ik een beugel kreeg kon ik ze een stuk moeilijker afbijten. (zeg maar "gewoon niet"..) en sinds 2,5 jaar heb ik dus weer goeie nagels... Ben benieuwd of ik toch de neiging weer krijg als de beugel eruit is *LOL*

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 13:36

Sambal op je nagels smeren schijnt goe dte werken.
Een uod schoolvriendinnetje van mij deed dat en is helemaal van het nagelbijten af.
De smaak van Byt ex daar ga je aan wennen, aan de smaak van sambal niet, als je dan wilt bijten krijg je een hete (vieze?) smaak in je mond

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 13:40

Ik ben een maandje geleden begonnen met een potje van de da, wat ook je nagels verzorgt enz.
het hielp super Haha! dit smaakje was toch iets viezer dan bite-x
ik had hele mooie nagels.
helaas was ik vorige week vergeten het er opnieuw op te smeren, en heb ik niks meer over Bloos en kan dus weer opnieuw beginnen.

Dit is speciaal voor mijn zus haar trouwdag, omdat ik nepnagels wil laten zetten, maar met zulke korte nagels als die van mij gaat dat niet lukken.

Larisske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 14:48

Karin_88 schreef:
Ik deed het ook altijd, maar toen ik een beugel kreeg kon ik ze een stuk moeilijker afbijten. (zeg maar "gewoon niet"..) en sinds 2,5 jaar heb ik dus weer goeie nagels... Ben benieuwd of ik toch de neiging weer krijg als de beugel eruit is *LOL*

Heb ik ook ik heb blokjes en kan er gewoon niet meer op bijten Cool ben ook benieuwd of ik als de blokjes eraf gaan niet terug zal beginnen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 17:56

Je moet het echt WILLEN.
Van kleins af aan beet ik al nagels en echt alles geprobeerd. Byte-X, goed verzorgen, vijlen, pleisters, weddenschappen, cadeautjes als ik een week niet beet etc. etc.
Niks hielp.

Tot ik een jaar geleden ineens de ingeving kreeg * en nu stop ik er mee * er ging echt inene een knop om.
Sindsdien geen nagels meer gebeten.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 18:31

Ik heb echt altijd nagelgebeten..
Tot ik er echt vanaf wilde, ben begonnen met de afspraak 1 nagel lang te laten groeien, 1 pink,daarna 2 pinken.
nadeel is wel dat je in het begin hele broze nagels hebt,dus als je je vingers stoot en ze breken af,dan bijt je alles weer af..

Ik had lange nagels tot ik voor mijn rijbewijs op moest..toen beet ik weer..

Dat heeft weer een tijde geduurd voordat ze weer lang werden.
Nu heb ik 8 lange nagels en nog 2 kortere,maar ook die krijgen al weer randjes..

Ik ben zelfs zo erg geweest,dat de duim aan mijn rechterhand niet eens meer een nagel had.. Ook beet ik het vel van mijn knokkels af.. echt extreem dus!

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-08 18:37

Marchador schreef:
Sambal op je nagels smeren schijnt goe dte werken.
Een uod schoolvriendinnetje van mij deed dat en is helemaal van het nagelbijten af.
De smaak van Byt ex daar ga je aan wennen, aan de smaak van sambal niet, als je dan wilt bijten krijg je een hete (vieze?) smaak in je mond

zooo ook gedaan! kijken of het werkt Tong uitsteken

[edit] twee vliegen in een klap. ken nu ook geen sigaret draaien hahahah Clown [/edit]