Droog haar..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Monchou

Droog haar..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-08 16:57

Hallo,

Ik heb al een tijd lang een beetje droog haar, en ik kan er maar niet achterkomen hoe het komt.. Scheve mond
Ik heb Nivea Hair Care shampoo gebruikt, af en toe gebruik ik John Frieda shampoo, maar nu heb ik Herbal Essences. Ik was het niet vaker als 2 à 3 keer per week, en gebruik ook na de shampoo altijd conditioner. Ik fohn het bijna nooit, wel stijl ik het af en toe, maar dit is maximaal 1x per week..
Verder gebruik ik nòòit mousse of haarlak, ik doe na het wassen alleen wat John Frieda straightener erin, wat Gliss Kur ontwarringsspray en soms wat wax. Allemaal spullen waar je haar niet hard van wordt dus... Nagelbijten / Gniffelen Oja, en een haarmasker heb ik ook al eens geprobeerd. Dan is het daarna wel even zacht, maar de dag erna weet net zo droog.. Ben ik nu hopeloos? Huilen van het lachen

Wie kan mij helpen? Huilen

Groetjes, [***]

Sheran

Re: Droog haar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 17:01

Ik zou er juist wel mousse in doen. Ik heb zelf ook ontzettend droog haar. Zonder die mousse wordt het ontzettend statisch. En misschien eens van shampoo wisselen? Ik gebruik Fructis Lachen. En douchen zonder je haar te wassen droogt je haar ook uit.

Diva_Jenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 17:06

Ik heb zelf ook droog haar, ik gebruik altijd andrelon care and repair, ook het haarmasker er van gooi ik er eens in de zoveel tijd in werkt bij mij wel goed moet ik zeggen!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 17:07

Ga zowiezo eens langs de kapper, op tijd knippen en evt wat shampoo van de kapper kan wonderen doen.

Je moet juist wel styling in je haar doen,omdat deze je haar beschermt tegen invloeden van buitenaf Knipoog

Verder eens per week een maskertje Knipoog

herbal essences is volgens kappers juist slecht voor je haar, net als panthene en fructis

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 17:10

Je kan bij de kapper vragen om een maskertje, ik kan je vertellen dat die heel wat anders doet dan een doe-het-zelf maskertje. En vraag bij de kapper eens naar een goede conditioner die vocht inbrengt( evt. conditioner voor krullen, die zorgt ook voor vocht in het haar) een een olie voor in je haar. Die maakt je haar niet vettig, maar verzorgt wel heel goed.

Miiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 17:28

vaak als je dooide punten hebt word je haar ook wat droger dacht ik, dus misschien een knipbeurt

kamaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 17:29

Dat steilen met die steiltang is echt wel de boosdoener hoor is giga slecht voor je haar, dit kun je wel beschermen met zon speciale spray vooraf maar dan nog word je haar dr droog van...dus daar zou ik echt mee minderen en idd een goede kapper die de puntjes goed knipt en een fijne creme/masker.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-08 22:02

Hoi, bedankt voor de reacties! Lachen

@Sheran: Mijn haar is opzich niet statisch. En ik heb er een hekel aan als mijn haar hard word, vandaar dat ik geen mousse indoe Clown

@Crossmonster: Hmm, misschien moet ik dan maar eens stoppen met Herbal.. Scheve mond Maar hij ruikt zo lekker Huilen van het lachen En ik zal binnenkort wel weer eens naar de kapper gaan inderdaad, om de dode punten eraf te laten halen.

@Tientje: Hmmja, dat wil ik opzich wel eens proberen. Alleen is dat spul van de kapper altijd zo duur! Bloos!

@Kamaron: Als ik het stijl doe ik er van tevoren wel spul in dat het beschermt.. bovendien voelt mijn haar als ik het gestijld heb prettiger aan als daarvoor! Bloos! En ik ken mensen die het elke dag stijlen dus ik denk niet dat dat de grootste boosdoener is eigenlijk...

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 22:09

crossmonster schreef:
Ga zowiezo eens langs de kapper, op tijd knippen en evt wat shampoo van de kapper kan wonderen doen.

Je moet juist wel styling in je haar doen,omdat deze je haar beschermt tegen invloeden van buitenaf Knipoog

herbal essences is volgens kappers juist slecht voor je haar, net als panthene en fructis

idd, altijd als ik van de kapper afkom is mn haar heel anders, ik heb echt strodroog haar, heb nu sinds paar weken masker van andrelon en sindsdien knapt me haar echt op, ook als ik het lekker met zwitsal shampoo was Haha!

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 09:35

crossmonster schreef:

Mijn kapper zegt niet dat herbal, panthene en fructis slecht is hoor??

kamaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 09:46

Vraag maar es aan een kapper dan wat steilen voor je haar doet...
Die shampoos zoals panthene en fructis zijn niet zo denderend nee word beweert ivm de laagjes die ze om je haar leggen.
Maar goed als je t niet wilt aannemen...prima..
moet je ook geen advies vragen he.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 10:05

^Waar staat dat ze het niet wil aannemen?

Misschien is fructis slecht (ik weet het ook niet hoor) maar bij mij werkt het in elk geval. Andrelon werkt echt totaal niet. Mijn moeder heeft kappersshampoo (kerastase) en die werkt ook wle maar is errug duur!

Heb je al speciale shampoo voor droog haar?

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 11:14

Er is toen idd bewezen dat vooral Fructis erg slecht voor je haar is. Na langer gebruik vallen de haren zelfs uit. Ik denk als je op google zoekt dat je wel wat hits hebt, want het was toen overal te lezen.

Ik vind de shampoo's van Elvive het fijnst. Je hebt daarvan ook een speciale voor droog haar met een anti-frizz formule erin.

kamaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 11:29

Martine_R schreef:
En ik ken mensen die het elke dag stijlen dus ik denk niet dat dat de grootste boosdoener is eigenlijk...

hier misschien?

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 11:34

zijdeglans. gebruik ik altijd, is erg voedzaam voor je haar. Vraag de kapper hier haar, die weet het wel.
Ik had altijd droog en pluizig haar, en nu ik het gebruik is het een stuk minder geworden! Knipoog

succes!

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 11:43

Je hebt van Andrelon ook zon flesje. Kost maar 3 euro en bij mij werkt het wel aardig Lachen Op mijn flesje staat: ''Gewichtsloze volume crème. Voor slap of futloos haar''

Je hebt ook nog andere soorten. Bijvoorbeeld herstellende dacht ik. Elke dag een beetje erin en het glanst weer Lachen

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 11:50

Ik doe er 1 keer per jaar warme olijf olie in,dat laat ik een uur zitten en dan kan mijn haar er weer een tijdje tegen.

Simba_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 11:52

Sheran schreef:
Ik zou er juist wel mousse in doen. Ik heb zelf ook ontzettend droog haar. Zonder die mousse wordt het ontzettend statisch. En misschien eens van shampoo wisselen? Ik gebruik Fructis Lachen. En douchen zonder je haar te wassen droogt je haar ook uit.

Juist!!! Mouse beschermt je haar en voorkomt gespleten haar punten en uitdroging Knipoog
Altijd, na het wassen mouse in je haar (zorg dat je haar handdoekdroog is)

marel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 13:56

Heb je krullen? Ik heb ook krullen en dan heb je helaas al snel droger haar. En pluizig ook. Ik heb ontzettend droog haar sinds dat ik weer een bos met krullen heb gekregen (schijnt door hormoonwisseling te komen) en gebruik Redken hiervoor. Smooth Down heet het, en ik heb ook nog eens een apart vochtinbrengend spulletetje ervoor. Allemaal van Redken dus, het is wel duur moet ik zeggen, zo'n 18 euro voor een flesje. Je doet er wel lang mee, en mijn haar is eindelijk weer handelbaar.

Flor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 14:14

Ik heb van dat spul.. even kijken hoe het heet.. van John Frieda, Brilliant Brunette --> Shine Shock.

Ik douche me, was mijn haren met shampoo 2x en dan conditioner. Dan wikkel ik mijn haren in een handdoek, als ze een beetje droog zijn kam ik ze voorzichtig door (of met mijn vingers, om breken te voorkomen), smeer er wat van dit spul in en doe mijn haar in een losse klem (zodat het niet 'geplet' wordt of breekt) en laat het opdrogen. Werkt super!

kamaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 14:19

marleen_usar schreef:
Ik doe er 1 keer per jaar warme olijf olie in,dat laat ik een uur zitten en dan kan mijn haar er weer een tijdje tegen.

na het wassen of na de cremespoeling?
En ruikt dat dan niet vies?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 15:01

kamaron schreef:
marleen_usar schreef:

na het wassen of na de cremespoeling?
En ruikt dat dan niet vies?

Ik zou niet naar haar luisteren als ik jou was Tong uitsteken , zij heeft wel meer vreemde adviezen!

Ik denk dat je met regelmatig knippen en goede (kappers)producten een heel eind komt. Niet te vaak föhnen en dergelijke...

En ook gezond eten en leven, want schoonheid komt nog altijd van binnenuit Lachen

lilykashmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 21:48

Martine_R schreef:
@Crossmonster: Hmm, misschien moet ik dan maar eens stoppen met Herbal.. Scheve mond Maar hij ruikt zo lekker Huilen van het lachen En ik zal binnenkort wel weer eens naar de kapper gaan inderdaad, om de dode punten eraf te laten halen.

Komt me idd bekend voor Huilen van het lachen .
Ik heb hetzelfde probleem, dus even een stipje!

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 13:05

Ik heb hetzelfde probleem... Mijn haar is best lang (tot op m'n kont) en dan vind ik het wel erg belangrijk dat het er mooi uit ziet.

De spullen bij de kapper zijn idd erg duur, maar zeker de moeite waard. Ik koop het ook (met maskers), maar gebruik het echt niet iedere dag daar is het mij ook te duur voor hoor Knipoog
Maar meestal 1 of 2 x in de week met de spullen van de kapper en verder met Elvive (roze fles, weet ff de naam niet meer, maar ook best duur). Cremespoeling gebruik ik van Palmolive, niet duur en werkt prima.

Wat ik soms ook doe is die tubes 'hot oil' van Gliss kur. Werkt ook prima. Moet je even in een kopje met heet/gekookt water doen, voor het wassen over je haar verdelen, inmasseren even laten intrekken en dan gewoon je haar wassen.

Je bent er even mee bezig, en het is niet geheel kosteloos, maar ik krijg altijd veel complimenten dat mijn haar zo mooi glanst Lachen

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 13:30

Gewoon nat maken en dan de olie er in doen,en dan na een half uur goed uitwassen.