Depressie door overgewicht?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Woest

Depressie door overgewicht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-08 19:10

Beste Bokkers

Met mij gaat het van kwaad naar erger, ik wordt meer en meer depressief door mijn overgewicht.
Ik eet wel snoep maar zéker niet met overmaten, ik kan dagen bijna niets eten (onwillig gewoon op honger gevoel afgaande) en dagen dat ik geen potje youchurt of een koekje mag zien liggen of ik heb er zooooo zin in.

wat ik zoal eet op een dag:
s'morgens om 4,30 (werk) 3 beschuiten met wat hagelslag
om 6 uur begint het werk en om 8 u is mijn eerste pauze en ik een granenreep
om 10 u eet ik boterhamme, meestal me light kaas , af en toe iets niet light zoals tonijnsalade en een flesje frisdrank, meestal cola light of fanta als ik me futloos voel
om 12,20 is de laatste pauze en dan eet ik meestal niets want als ik dan om twee uur thuis kom eet ik een magere youchurt of deel ik met mijn moeder wat rijstpap (niet zo gezond maar zijn max 4 soeplepels)
dan eet ik niets tot 6 uur dan ik gewoon de portie die mijn moeder opschept van het middag eten , altijd wel groenten en ALLEEN kippenvlees = mager
dan s'avonds (soms eet ik dan youchurt/pudding/ of een stuk fruit) en om 8.30 lig ik alweer in mijn bed, en ik volg dit al eeen week en ik verlies geen GRAM vet!

Volgens mij ben ik ook verslaafd aan eten bv.
Het programma HOUSE MD. moest!! ik in dertijds kijken,en ohwee wie er durfde te praten, maar als ik zin had in iets lekkers en ik vroeg het aan mijn ouders (ja wij moeten dat nog vragen Clown ) en ik kreeg NEE als antwoord, werk ik zo giftig in mezelf, er kwamen (komen) tranen in mijn ogen en interesseert mij die programma echt niet meer, en het enige dat ik nog kan op concentreren is mijn nee antwoord op datgene dat ik wou!

Ik wil niet winkelen, solden zijn een hel, ik voel me continue onzeker, in ALLE situaties!
Vroeger was ik enorm enorm sociaal, nu zit ik het liefst thuis of bij de paarden, ik heb geen zin om opstapt te gaan noch mijn vrienden te zien.

Ik ben naar de huisarts geweest heb me laten testen voor soorten ziekten ivm diabetes en andere zwaarlijvige aandoeningen.
Maar alles was perfect zelfs mijn cholestorol gehalte.

Maar ik werk nu loop 8 u op een dag (en dan bedoel ik GAAN MET DIE BANAAN tot soms het zweet je op de voorhoofd staat) ik mag thuis niet gaan zitten of ik kan bijna niet op van de pijn in mijn knie en de vermoeidheid.

Ik heb een fitness abonement en rijpaard, mijn conditie is hierdoor echt wel goed, ik was vroeger de bij de 3 beste zwemmers, kon het langste de biep-test uithouden van alle meisjes in mijn klas (ben de zwaarste) en kon het langste touwtje springen.

Maar ik wordt zooooooooooooo depressief ivm mijn overgewicht dat ik gewoon in huilen kan uitbarsten bij het denken aan winkelen, ik heb tallllllloze dieten gevolgd, en wil zelfs een maagverkleining maar mijn ouders en de huisarts willen dat niet en ik heb een bmi van 34,5!!!!*

ik ben fit, kan feilloos mijn paard mee, hij heeft geen last van mij en iedereen zegt "goh ik had je ECHT niet zoveel geschat"

nu hebben mijn ouders binnen twee weken een groot feest voor hun 25 jaar huwelijke en op1 augustus trouwt mijn zus.... ik wil echt niet winkelen, wil ik iets mooi's bv mooie hakschoenen met een iets dunnere hak, hoor ik enkel "daar ben je te zwaar voor "ect ect

pfffff zijn er nog zulke mensen hier op bokt die beetje weten wat ik bedoel, want ik heb echt wel wat nood aan steun.
Ik heb nu ook een week geleden mijn beste zielsmaatje (bull-terrier) verloren en ik ben nu echt "op de rand van..."
Laatst bijgewerkt door Woest op 18-04-08 19:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Cyntje

Re: Depressie door overgewicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 19:14

Ach gut

Ik was ook onwijs deprie dmv mijn overgewicht.
Tot bij mij in December het knopje omging en ik me nu beter voel dan ooit!
Ik heb nog veel kilo's te gaan maar ik doe weer meer aan mijn uiterlijk, kleed me leuker en ga ook weer liever de winkels in.

Ga naar een dieetist of zoek een andere oplossing!
Dan zul je je weer wat beter voelen als je weer lekker in je vel zit Ja

Esss

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 00:09

Het is een lastige situatie, maar ik denk zoals Cyntje al zegt; Volgens mij heb je hulp nodig om dit op te lossen. Dit kan in de vorm van therapie zijn of misschien een dietiste (al denk ik niet dat zo iemand je nog veel nieuws bij kan brengen).
Wat ook erg handig en leerzaam is, is om 'ns wat meer te leren over voeding. Dan leer je namelijk verder te kijken dan de calorieen en kijk je wat écht goed is voor je lichaam. Ik heb een keer een workshop gevolgt daarover en dat was echt een eye-opener. Pas als je goed voor jezelf zorgt en van jezelf houdt, dan zullen de kilo's ook verdwijnen.
Het klinkt vast allemaal als wijze praat van mij, maar ik snap wel hoe je je voelt. Ach gut Je moet er alleen écht voor kiezen om ervoor te gaan en oplossingen te zoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 00:11

Ik herken het, haatte mezelfs soms.....Ga met Cyntje mee, zoek een dietiste,
je eetpatroon mag wel aan gesleuteld worden, je eet niet effectief.

Of doe anders met ons mee in het HK topic namelijk [HK] Het SB-lotgenoten klets topic Wilde er eerst ook niet aan maar nu wel Bloos Was geschrokken toen ik mij op een dag ging wegen, zo zwaar was ik nog nooit geweest,
We stimuleren elkaar heel fijn en het werkt echt.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 01:41

Laat die beschuit met hagelslag maar eens achterwege, pak daarvoor in de plaats cracotte's dat zijn een soort crackers die zijn erg lekker, en dan 20+ kaas er op, leer je zelf je lichaam accepteren, niet dat dat zo makkelijk, maar het werkt wel

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 06:07

kan me goed voorstellen hoe je je voelt....

misschien eens naar een dietiste gaan.....

ik eet ook niet super veel maar ben wel veel te dik....

ik heb nu een goede dieet van dietiste....

en het verbaast me wat ik allemaal moet eten....

ik at niet veel maar wel slecht....

ik doe nu overgens mee aan een half jaarse fit test van het paardenmaandblad bit

www.fitmetbit.nl

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-08 08:02

hoi allemaal:

@Esss: ik ben niet naar een dieetiste gegaan omdat ik zo van jan en allemaal (zo naaste familie) hoorde dat ze eigelijk alleen zeggen wat je al weet, ik weet dat het mischien hun interpretatie is maar je begint dat ook te geloven, moederlief ook en dan krijg je zo situaties waar ze je liever niet zien gaan , maar ik ga het eens bekijken.

@chiqa: ik ga zeker eens in dat topic kijken! bedankt

@..quincy.. : die beschuit eet ik omdat ik ook rekening hou met mijn punten van weight watchers en ik mag bij uitrekening 24 punten eten, en dat zouden er 6 zijn , anders kwam ik niet aan mijn punten, nu ga ik vanaf vandaag (zaterdag dus) terug proberen te dieten, op goede hoop, want binne twee weken, (3mei) is het feest van mijn moeder.

Sigrid: jij hebt toevallig geen kopie van dat dieet?

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 08:18

Hier klinkt toch heel duidelijk in door dat je er gráág wat aan wil doen, dat is toch al een hele grote eerste stap toch? Zoek steun bij familie/medebokkers etc, en als je dat wil een dietiste.

Ik zou alleen niet gaan crashen de komende twee weken om maar 'slank' op dat feest te verschijnen. Denk dat je daar helaas weinig mee opschiet. Succes hoor (enne...ik begrijp wel dat je depri wordt, maar het leven is te kort en te mooi meis!)

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 15:20

sigrid1182 schreef:
kan me goed voorstellen hoe je je voelt....

misschien eens naar een dietiste gaan.....

ik eet ook niet super veel maar ben wel veel te dik....

ik heb nu een goede dieet van dietiste....

en het verbaast me wat ik allemaal moet eten....

ik at niet veel maar wel slecht....

ik doe nu overgens mee aan een half jaarse fit test van het paardenmaandblad bit

http://www.fitmetbit.nl

Ik heb net het artikel in Bit gelezen. Hartstikke goed van je dat je dit aandurft!

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 15:31

Ik begrijp dat je weight watchers probeert? Ik mocht toendertijd 21 punten eten gezien mijn gewicht, maar begon pas af te vallen toen ik er 18 at. Misschien dat je ook wat minder punten moet eten. Ik ging ook koekjes eten omdat ik anders niet aan mijn punten kwam (zoals jij de hagelslag) maar dat is natuurlijk niet de bedoeling. Probeer ook je suikerinname te beperkten, dus geen hagelslag, frisdrank e.d.. Ik word zelf heel erg moe en depri van teveel suiker eten en voel me geweldig en fit als ik het niet neem.

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-08 15:32

bedankt yinari: ik wil zéker er iets aan doen, en ik heb al zo vaak geprobeerd dat zelfs mijn moeder er geen aandacht meer aan schenkt, en ik kan het haar niet kwadelijk nemen, ze heeft al zovaak mee gedieet voor mij, terwijl ze dat niet nodig heeft. Maar het ergste is: ik heb het karakter niet om het te blijven volhoude, en veel zeggen dan "je zevert, creeër maar wat karakter" = dat zegt genoeg dus, dat GAAT NIET! ok, een beetje, maar je kunt niet even zeggen "zo en nu maak ik wat karakter aan, dan kan ik dat op mijn pinky volhouden".

vaak is mijn motivatie mijn haflinger, hij is 1m53 groot, en iedereen zegt dan "ach hij kan dat prima aan, ik heb erger gezien" maar dat gaat er niet in bij mij hoor Lachen

ik laat jullie weten hoe het gaat gaan, ik eet inderdaad al crackotten van LU wel gezout omdat ik de andere echt niet graag heb, maar er zou maar miniem zout in zitten, maar bij de weightwatcher punten zouden crackotten ook niet zo "weinig" punten bevatten, zeker 2p per crackot als ik het goed heb.

ik ben tegen 4 weken geleden wel 4 kilo afgevallen ik heb ik vandaag op de weegschaal gezien, maar nu blijf ik weer steken en ik heb schrik dat ik bij ga komen, zoals ALLLE vorige keren.

maar bedankt voor alle tips, het doet me goed!
Laatst bijgewerkt door Woest op 19-04-08 15:38, in het totaal 1 keer bewerkt

debje18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 15:32

Ik herken het ook wel een beetje, ik heb altijd een normaal gewicht gehad tot dat ik last kreeg van mijn schildklier. Sinds dien heb ik ook af en toe van die periodes dat ik me slecht voel. Ook al heb ik niet een super erge overgewicht, het zit me wel dwars. Ik ben op het moment ook wel 10 tot 12 kilo te zwaar.

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 15:37

En nu vergeet ik bijna dat ik eigenlijk wilde reageren op het bericht van Woest.

Afvallen is gewoon ontzettend moeilijk. Mensen zeggen maar al te makkelijk 'dan eet je toch wat minder!', maar dat zijn meestal de mensen die nooit last van overgewicht hebben gehad.

Heb je geen aardige vriendin of collega die met je mee wil doen? Waar je desnoods mee naar de weight watchers gaat of een andere dieetclub? Met iemand samen heb je altijd een stok achter de deur om je best te doen.

Ik lees dat je een fitnessabonnement hebt. Er zijn ook sportscholen die cursussen 'sportief afslanken' geven. Dus misschien ook bij jouw sportschool?

Probeer in ieder geval aan een goed dieet te komen. Als je op eigen houtje gaat lijnen, neem je toch vaak net de verkeerde dingen.
Wees niet bang als je af en toe blijft 'steken'. Dat hoort nou eenmaal bij afvallen. Grote kans dat er morgen dan ineens een kilo af is.

Ik hoop van harte dat het je gaat lukken en dat je je beter gaat voelen.

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-08 15:37

eva: ja dat dacht ik ook, maar die mevrouw zei dat als je te weinig punten innam je ook niets zou afvallen, en dus probeerde ik net dat aantal punten te eten Lachen maar ik zal dat ook maar eens gaan proberen, ik heb ook soep dieet gedaan aka ziekenhuis dieet, er gaan enorm veel groenten in die soep, en soep s'morgen eten is ook bijna niet te doen, maar ik bleef volhouden en er werd beloofd dat je van 3 tot 7 kilo kunt afvallen, nou ik was 1,2 kilo afgevallen.

ik voel me net iets gelukkiger met wat suiker innamen (natuurlijk geen kilo's, want zo gewoon snoep eet ik niet, wel bv een puddingkje, een balisto of ander koekje.

maar bv na een intensief privélesje snak ik naar een glas volle cola ook al hebben we alleen light cola (goedgekeurd door weightwatchers) of spa, of gearomatiseerd water, of fruitsap. dat laatste drink ik dan een groot glas of twee van = gelijk aan gewone volle cola maar dan is de nood aan "eten van suiker" ok weer over, ik sta dan voor een keuze: of ik eet iets gesuikerd of ik drink iets gesuikerd, meestal kies ik het laatste maar waarom?

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-08 15:44

innepin: zo je neemt me de woorden uit de mond Lachen
ik zit helaas niet meer op school, maar het meisje dat vroeger met me meedeed, had haar dieet met prodoc 80 goed volgehouden en is nu 15 kilo afgevallen, hierdoor is ze enorm veranderd,doet alsof ze de "princess" is , heeft de ene jongen na de andere, ect dus aan haar heb ik niets meer, ze brengt me nu zelfs op het slechte pad door de hele tijd na de fitniss een kebab of ander broodje te gaan eten, en als ik dan zeg nee (en ik lieg dan dat ik geen geld bijheb ofzo) dan wil ze me absoluut trakteren (elke keer) ja zo gaat dat niet hé, nu ik ontdek dat ze mij ook enkel nodig had voor auto vervoer is de fun helemaal voorbij en mijd ik haar nu liever.
ik heb prodoc geprobeerd, ten eerste kreeg ik niets dan overgeef neigingen van de smaak, = goor! maar goed, daar kan ik nog mee leven, maar ik kreeg altijd duizeligheden en gevoel van flauwvallen omdat je TOTAAL niets mag eten buiten dat papje, en mijn werk is hiervoor veel te intens.

verder deed mijn vader en moeder mee, en soms mijn zus, maar mijn zus valt snel af dus is ze snel terug tevreden en eet weer, mijn ma die kan niet zonder haar pudding of chocolade bij haar filmpjes (mooi en meedogenloos ect) maar zei heeft dat ook niet nodig,en mijn vader doet het stiekem Clown dusja blijft niet veel over hé

op fitnes club heb je inderdaad zo cursussen, maar dat kost té veel geld, ik moet tegenwoordig ook de auto verzekering ect betalen, lessen enz dus... helaas

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 15:47

volgens mij heeft dat met je bloedsuikerspiegel te maken,probeer gewoon eens helemaal geen suiker meer te eten,en ook geen light,dat is vergif...je mag wel veel eten,wortels,stukken komkommer,beetje fruit,groenten zitten weinig callorieen in,uitkijken met brood,pasta en rijst...de koolhydraten,dat zet je lichaam weer om in suikers en vetten,schiet ook niet op...

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 18:45

Het is gewoon echt verschrikkelijk moeilijk, zeker als je geen steun hebt van je omgeving.

Veel mensen begrijpen gewoon niet dat je altijd trek kan hebben en dat je, juist als je je ellendig voelt, zin hebt in wat zoets.
Ik heb ooit 95 kilo gewogen en dankzij de weight watchers en de sportschool ben ik toen 30 kilo afgevallen. Gelukkig zijn die er nooit meer aangekomen, maar dat onbegrip van de omgeving....

Het is inmiddels al zo'n 20 jaar geleden dat ik zoveel afviel, maar het kost me nog elke dag heel veel moeite om het zo te houden. Ik red het doordat ik door de weeks nog steeds het weightwatchersdieet volg. In het weekend eet ik letterlijk alles waar ik trek in heb.

Meid, ik hoop echt dat je snel wat hulp krijgt en dat het gaat lukken.
Mijn diëtiste zei altijd dat mensen die lijnen de échte doorzetters zijn. Elke dag proberen ze weer opnieuw! Hun hele leven lang!!
Succes!

Jennasilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 20:18

He Woest
Doe je rennen of touwtje springen om calorieen te verbranden? Misschien kan je bij de sportschool aangeven extra begeleiding te willen om af te vallen. Dat je naar de sportschool gaat betekent niet de je de juiste apparaten gebruikt om je spieren te trainen of af te vallen. Die beschuit s'morgens vult volgens mij niet zoveel en dan vindt ik persoonlijk 3 teveel. En die repen die hebben vaak veel suiker( dus verbrand snel en dan heb je gauw weer honger). Ik kan me voorstellen dat het helemaal niet makkelijk is om af te vallen en dan een minderwaardighiedscomplex van krijgt, maar de juiste dieet en begeleiding zul je zeker afvallen. Geef de moed niet op en houdt van jezelf. Die kilo's zullen eraf gaan met veel wilskracht en geef af en toe ,toe aan je trek, anders maak je je het je eigen te moeilijk

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 21:47

Woest,

Ik voelde me ook een hele tijd depressief. En eigenlijk nog wel is.

Ik had op een gegeven moment een BMI van 40, en ik heb net een maandje een maagband; momenteel heeft het niet veel effect omdat ik het moet laten bijspuiten. Maar het heeft even goed effect gehad doordat het gezwollen was van binnen door de operatie en ik kon haast niets meer eten.

Ik heb dus ook iets gevonden wat eindelijk bij mij helpt.

Mensen zeggen ook vaak tegen me dat ik nooit normaal zou worden en altijd dik zou blijven, aangezien ik ''eenmaal zo ben''. Vroeger huilde ik hierom, nu heb ik bij mezelf bedacht dat ik mezelf echt wel kan bewijzen tegen ze. Maar het is echt moeilijk als je geen steun hebt aan je omgeving. Ik heb toevallig mijn moeder die me veel steunt.

Misschien is een dietiste ook een idee, zoals iemand dat al voorstelde?

Ik hoop echt enorm dat Weight Watchers je kan helpen. Goed dat je al op fitness zit!

Je kan en mag me altijd PM'en (aangezien ik in hetzelfde schuitje zit) en dingen kwijt/of vragen

Liefs van Paulien

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-08 10:15

@innepin: wow 30 kilo dan verdien je een pluimpje!!
en wat je zegt is tot op het bot waar!

@ jennasilver: ik heb hier touwtje spring-touwtje liggen, maar ik mag gewoon niet hardlopen of touwspringen omwille van mijn knieen Boos!

@ flevogirly: ik zal je zeker pb'en, fijn voor je dat je eindelijk iets gevonden hebt, ik wil het ook zo graag maar mijn moeder en rest van de familie verbieden het, ze zijn er echt tegen, en om eerlijk te zijn heb ik ook véél negatieve dingen gehoord ivm openscheuren en lekkage, MAAR! dat zou maar bij enkele personen zijn.

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 11:30

Ik weet natuurlijk niet hoe zwaar je bent (hoef je niet te zeggen, zo bedoel ik het niet Knipoog)
Maar je zou kunnen overwegen om deel te nemen aan een zogenoemde obesitasgroep.
Je kunt dan gaan trainen met de fysio en je wordt geholpen door een dietiste.

Luuz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 17:22

Heel goed dat je zo graag wilt afvallen en ook genoeg beweegt!
Ik denk alleen dat je zelf nog wat meer moet leren over goede voeding etc.
Kijk anders eens bij voedertijd in het dieettopic naar de beginpost voor een gezonde dagindeling qua eten.
Het valt me bij zou op dat je niet erg regelmatig eet op de dag en ook niet helemaal de goede keuzes maakt.
Succes!

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 21:30

Haagsemeid schreef:
Ik weet natuurlijk niet hoe zwaar je bent (hoef je niet te zeggen, zo bedoel ik het niet Knipoog)
Maar je zou kunnen overwegen om deel te nemen aan een zogenoemde obesitasgroep.
Je kunt dan gaan trainen met de fysio en je wordt geholpen door een dietiste.

Dat lijkt mij ook wel een goed idee, zou dat niets zijn? Daar krijg je inderdaad veel begeleiding enzo.