Paar keer per dag een bloedneus?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Paar keer per dag een bloedneus?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-08 14:27

Ik heb bepaalde periodes dat ik elke dag wel een paar keer een bloedneus heb. Vannacht spoot het bloed eruit... er leuk om midden in de nacht je bed te verschonen Koe

Het is een bijwerking van mijn allergieneusdruppels (flixonase nasule), voorheen had ik de neusspray en ook last van bloedneus.

Ik ben regelmatig erg misselijk door het bloed en moe (ijzertekort?)

Wie heeft daar nog meer last van en/of tips?

Ik meld het zeker bij de kno-arts, maar van haar moest ik het eerst 3 maand proberen met die nasules. Is het verstandig om dokter of apotheker eerder te raadplegen? of is het normaal?

Is het verstandig om ijzerhoudende producten te eten? of loopt het bloedverlies niet zo'n storm?

oomens

Re: Paar keer per dag een bloedneus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 14:36

Ik heb het de laatste jaren gelukkig veel minder, maar nog steeds zijn er periodes (meestal voorjaar/zomer) waarin ik abnormaal veel (2-3 per dag) bloedneuzen heb.
Meestal duren ze gelukkig niet heel lang. Gelukkig ben ik er eigenlijk nooit misselijk of duizelig van.

Ik gebruik geen neussprays/allergiemiddelen, dus daar kan het bij mij niet van komen. Omdat mijn oma een stollingsfactor mist in haar bloed, ben ik daar ook op getest. Ik blijk hem wel gewoon te hebben, dus ook daaraan kan het niet liggen.

Wat wel opvallend is, is dat het "bloedneuzenseizoen" bij mij vrijwel samenvalt met het hooikoortsseizoen, en bijbehorende geïrriteerde slijmvliezen en veel niezen.

Ik weet niet hoeveel bloed jij verliest met je bloedneuzen, dus ik zou zo niet kunnen zeggen of het te veel is. Verder geloof ik dat vrouwen sowieso al meer bloed verliezen, maar of ze daardoor minder bloedverlies "aankunnen" of dat ze juist sneller nieuw bloed aanmaken, dat weet ik niet.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-08 14:39

Bij mij dus ook!
Ik durf amper te douchen omdat de bloedvaten zich dan extra verwijden en dan barst de boel weer open.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 14:48

Nog zo'n leuke: schoenen aandoen als je bloedneus net is gestopt

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 16:06

dat misselijke gevoel komt hoogstwaarschijnlijk doordat er bloed in je maag terecht komt. Magen vinden dit niet zo fijn, en hierdoor wordt je misselijk. Ik zou als ik jou was even contact opnemen met de doc/apotheker, zij kunnen je vertellen wat je er mee kunt doen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-08 16:10

Klopt, ik ben ook misselijk door al dat bloed (heb zowiezo al een gevoelige maag). Na het weekend maar even bellen met el doctore Lachen

Ene kant wil ik vandaag medicate overslaan zodat mijn neus kan herstellen, maar ja... bloedneus of allergische reactie Nagelbijten / Gniffelen

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 16:11

Ik heb er ook regelmatig last van (S'Nachts..) maar bij mij komt het mede omdat ik dan die dag kou heb gevat..

Alleen wat ik zo lees van jou.. ik zou toch maar even naar de huis arts gaan! Ja

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-08 16:13

Ik bel maandagochtend direct even Lachen

Want ik durf mijn neus niet meer te snuiten na wat er gister is gebeurd Nagelbijten / Gniffelen

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 19:52

Ik heb het vooral als het erg warm is. Heel fijn als je op vakantie gaat naar een warm land. Maar kunnen ze het niet dicht branden?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 19:54

heb je geen hoge bloeddruk?

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 19:58

Ik had eerst ook regelmatig bloedneuzen, maar dat kwam dus blijkbaar omdat mijn bloed niet goed stolt.. Misschien is een stollingsonderzoek een optie?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 23:13

het kan idd komen van je neusspray, heb dit ook gehad. Niet in zulke ernstige mate, bij mij was het gewoon altijd bloed als ik mijn neus snoot, en een klein beetje erna eventueel. Het spoot er dus niet uit, alhoewel ik keren heb gehad dat mijn kussen vol bloed lag 's morgens...
Ben naar de huisarts gegaan op een gegeven moment en deze is met mij gaan zoeken naar oplossingen. Het bleek te komen doordat mijn neusslijmvlies zo uitdroogde van de neusspray, dat het letterlijk barstte.
Enige oplossing was volgens hem een neusspray die minder agressief was en deze alleen in echte noodgevallen gebruiken. Als het niet hoefde: niet gebruiken.
Moet zeggen: sindsdien is het bij mij een stuk beter. Helaas is mijn slijmvlies lichtelijk aangetast, wat ik merk bij overgangen tussen warm en koud, maar heb lang niet meer zulke bloedneuzen als toen. Het heeft wel heel lang geduurd voor alles weer goed geheeld was, mede doordat ik er veel te lang mee rond gelopen heb...
Zou echt even langs je dokter gaan, want het kost je neus een hoop tijd om alles weer te herstellen als je er lang mee rond loopt en het idd je slijmvlies is... Bovendien loopt je meer kans om ziek te worden omdat je slijmvlies dus zijn werk niet kan doen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 23:37

Mijn oma had hier ook heel erg last van zo erg dat ze ervoor geopereerd is...En nu is het over.
Succes!! Hoop dat er een oplossing komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 00:19

Je kunt het meestal wel dicht laten branden bij de huisarts. Heb je het ook altijd uit hetzelfde neusgat?

Heb 't zelf ook trouwens... Erg vervelend... Inderdaad ook meestal samenlopend met hooikoortsseizoen en als het erg warm/benauwend/drukkend is. Daarnaast gedurende de rest van het jaar meestal ook "zomaar" (?) een paar perioden dat het weer even een aantal dagen (en vaak meerdere malen per dag) achter elkaar raak is.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 01:02

Vandaag hadden we na het werk "bokstraining" gehad van een Poolse collega. Behalve dat het heel vermoeiend was, was het natuurlijk ook weer prijs met mijn neus. (Is natuurlijk ook een beetje eigen schuld, dikke bult/lip)

Die collega wist niet dat ik zo makkelijk bloedneuzen heb, dus hij voelde zich gelijk schuldig.

_MelisS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 09:28

Ik had dit vroeger ook heel erg soms wel 3 x op een dag en dan hield het ook niet snel op

Tot mn 11e is het heel erg geweest en nu al steeds minder maar heb het nog wel
Ik ben 3 x doorgestuurd naar het ziekehuis om het dicht te laten branden want dat scheen te helpen
Iedere x een week en toen begon het weer, dus dat werkte niet.

Toen heeft de dokter inderdaad gezegt dat je veel buiten moet zijn Verward
En veel ijzerhoudnde dingen te eten ( spinazie enz)

Naja ikben der nu toch wel redelijk vanaf ben nu 17 en dokter zij dat je erover heen kan groeien
dus tja.. ben wel blij om dat dat bij mij wel zoo was Lachen

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-08 18:52

Mijn bloed stolt gelukkig goed en ik heb een tip gekregen uit een folder: hard snuiten om de bloedstolsels achterin de neus weg te krijgen. Die veroorzaken vaak de problemen. Wat denk je? Het is praktisch over!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 19:07

Hmm die stolsels moeten er wel uit inderdaad, maar daarna begint 't bij mij altijd weer van voor af aan. Herhaal dat een keer of 5 en je bent een uur verder, maar dan wordt je bloedneus toch minder Knipoog

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-08 19:33

Ik heb er nu al 4 dagen geen last meer van Lachen

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 20:54

Welshcobfan schreef:
Mijn bloed stolt gelukkig goed en ik heb een tip gekregen uit een folder: hard snuiten om de bloedstolsels achterin de neus weg te krijgen. Die veroorzaken vaak de problemen. Wat denk je? Het is praktisch over!

Soms helpt het, maar vaak snuit ik te hard of te vroeg, en dan begint de bloedneus weer opnieuw.

Ik heb ze trouwens ook wel eens op op zijn zachtst gezegd "ongelegen" momenten.
Laatst tijdens een tentamen in een overvolle tentamenzaal. Ik had natuurlijk geen zakdoekjes bij me. Helaas begon even later het andere gat ook nog.

Ik mocht toen onder begeleiding naar het toilet, en heb onderweg ook nog de zakdoek van een behulpzame surveillant volgebloed. Bloos

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 20:10

ik ken het ook, alleen was het vroeger mijn zus die mij regelmatig wakker maakte omdat ze een bloedneus had midden inde nacht. En dan moest ik weer een handdoek of theedoek ophalen. En mijn jongste dochter heeft het ook. Vanaf dat ze een jaar of 3 was begonnen de bloedneuzen. En meestal in bepaalde periodes: hooikoortsseizoen. Ook midden in de nacht kwam ze soms bij mijn bed omdat ze bloedneus had. Soms waren ze zo over en soms duurde het wat langer. we hebben wel eens een paar minuten midden in de nacht in mijn bed gezeten, terwijl ik haar neus dicht hield en mijn man merkte niets en sliep lekker verder. Dat was best lachen. Bij haar hielp inderdaad wel even hard snuiten en dan kwamen soms hele dikke bloedstolsels mee. Eigenlijk is ze er nu wel een beetje overheen gegroeid en nu begint de hooikoorts. Wat zij wel heel naar vond, is dat het wel eens heel ongelegen kwam: tijdens een proefwerk ofzo. Flats, een dikke bloedvlek op je blaadje. Ook als het warm en benauwd was, kwamen de bloedneuzen heel vaak. ooit ook tijdens de zwemles; lekker in zo'n warm en benauwd zwembad. Of in de vlindertuin in de dierentuin in Emmen. Gelukkig wordt het nu wat minder, maar ja, de hooikoorts is in aantocht (ben ik bang). Momenteel is ze ook erg benauwd en veel aan het hoesten. De HA denkt dus aan hooikoorts. Als ze dagen had dat ze veel bloedneuzen had, dan was ze ook heel moe. Toch ijzertekort denk ik. ach, ze is er wel groot om geworden. ze is nu 14.

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 20:18

Ik heb soms ook last van bloedneuzen. Komt erg onregelmatig. Dan heb ik er een hele periode geen last van, en dan opeens weer een week last van bloedneuzen. Dan wordt ik inderdaad ook misselijk enzo omdat er soms toch wat in je maag terecht komt.
Ik heb een keer een hele heftige gehad tijdens schoolreis in de bus. Was ook wel erg handig ..

En wat Sheela ook zegt, als het afgelopen is, van die dikke stolsels als je naderhand je neus snuit. (En dan moet ik als nog voorzichtig zijn, want voor ik het weet springen ze weer open)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-08 16:13

Ik heb nog steeds elke dag van die bloedstolsels in mijn neus, zonder bloedneus. Waar bloedt het dan? Bijholtes?

_MelisS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 17:51

Nouks schreef:
Hmm die stolsels moeten er wel uit inderdaad, maar daarna begint 't bij mij altijd weer van voor af aan. Herhaal dat een keer of 5 en je bent een uur verder, maar dan wordt je bloedneus toch minder Knipoog

jaa dat had ik ook altijd idd !