Vreselijk onzeker

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Udella

Vreselijk onzeker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-08 12:29

Ik ben echt vreselijk onzeker, altijd eigenlijk al geweest en wil er nu ook echt vanaf komen.. Het is zo'n vervelend gevoel, maar ik blijf het houden.

Ik vind mezelf niet echt lelijk ofzo, maar toch blijf ik onzeker.. Een jongen wou met mij afspreken en ik vind hem ook wel leuk genoeg om er iets mee te doen, maar ik stel het nu telkens uit vanwege mijn onzekerheid. Hij snapt er nu helemaal niets meer van.. Dit omdat hij ook aan de telefoon zegt dat hij mij een leuke meid vind, dan ben ik doodsbang dat als we afspreken en we elkaar echt leren kennen dat het dan tegenvalt voor hem. Ik durf gewoon niet! En hij wilt zo graag en ik ook, en hij denkt nu dat hij iets misdoet. Maar die stap om tóch te gaan is zo groot voor mij, ik maak het me ook zo moeilijk.. Het is niet via internet trouwens, hij woont hier vlakbij en ik heb hem nog niet zo vaak gezien. Meer contact over de telefoon enz. Ik ben er ook niet bang voor dat hij mij zijn bed insleurt, maar gewoon.. Ik hoop dat jullie het begrijpen.
En ik denk dat áls ik toch ga ik er helemaal geen plezier in heb, dat ik de hele tijd hartkloppingen heb en dat ik vreselijk zenuwachtig ben.. Van dat gevoel wil ik gewoon af!

Heeft iemand misschien tips? Want dit vind ik voor mijzelf een serieus probleem, als je zegt van 'gewoon doen joh, lekker gaan' dan zal dat voor mij niets helpen. En hebben meer mensen hier last van?

superwoman

Re: Vreselijk onzeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 12:39

tja, tis toch je instelling die je moet veranderen. Anders leren denken over keuses maken, minder zwaar. Blijkbaar ben je bang om fouten te maken of bang voor een oordeel van een ander. De wereld vergaat niet als jij een fout maakt, daar leer je van. Als hij achteraf jou tegen vind vallen, dan is dat zijn probleem. Nu is hij ook geen deel van je leven, dus als hij je straks niet meer wilt zien, dan hoef je 'm ook niet te missen Knipoog
Eerlijk nadenken over de consequenties. Wat áls, wat gebeurd er dan? Is dat echt zo erg?????

Veel mensen zijn té egoistisch, maar jij zou juist meer egoistich moeten worden.

Je leeft maar 1 x dus ga der voor.
Fouten maakt iedereen, lekker om lachen Knipoog

Udella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-08 12:44

Ja, ik zou daar echt bang voor zijn.. Ik wil dat ik gewoon normaal, als mezelf met iemand kan afspreken. Dit probleem komt dan ook alleen bij mannen voor.

Ik word gewoon zo snel onzeker! Bijvoorbeeld al als diegene contact heeft met een andere vrouw.. Dan kan ik mezelf helemaal gek maken..

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 12:49

psycholoog kan je helpen je denkwijze te veranderen.
Als je eerlijk nadenkt over de vraag "wat als" dan zul je zien dat het antwoordt harstikke mee valt.
En misschien helpt het als je eens over een ander persoon in die situatie nadenkt, bijv als je vriendin mee wordt gevaagd en die twijfelt, zeg/denk je dan niet - ach wat kan er nou eigenlijk misgaan en is dat echt zó erg?
Zijn er niet 100den mensen voor jouw geweest die in een vervelende situatie zijn geweest, bijv uitgaan van verkering of zelf huwelijk, die weer en nieuwe liefde gevonden hebben.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 12:56

Ik ben zelf ook snel onzeker, dus snap absoluut hoe je je voelt. Ik snap dat je weinig aan tips hebt als 'gewoon gaan', maar ik vrees dat dat wel de manier is.

Weet je, iedereen heeft mensen waar je goed mee kan, en waar je niet mee kan. En soms kan je eerst wel goed met iemand, en later niet meer, en andersom. Punt is gewoon dat iedereen gewoon wel eens tegenvalt bij een ander.

En er zijn maar weinig mensen die in 1 keer de ware tegenkomen, en daar hun hele leven bij blijven. Zelfde verhaal, er zijn vaak genoeg mannen en vrouwen voor de ware geweest, die op een bepaald punt toch tegenvielen.

Ik denk zelf dat je het op die manier moet proberen te bekijken. Stel dat het wel hartstikke goed klikt! Dan zou het zonde zijn geweest als je niet met hem had afgesproken. Zie het als een leerobject, want er is toch altijd kans dat het tegenvalt. Misschien valt hij bij jou wel heel erg tegen, is het totaal niet wat je verwacht had.

Je komt er alleen achter door toch te gaan. Snap heel goed dat dat een grote stap is om te nemen, en dat je over een behoorlijke drempel heen moet. Maar neem de stap toch, en spreek af. Zorg dat je je goed voelt, leuke kleren aan, er mooi uitzien, daardoor zul je waarschijnlijk al veel minder onzeker zijn. En laat het maar over je heen komen, en maak er iets leuks van. Als je bijvoorbeeld naar de bios gaat, kun je vlak voor de film begint afspreken, en kan je onder de film rustig even bijkomen van het idee dat je nu toch echt naast hem zit.

Udella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-08 15:03

Zucht. Verdrietig

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 16:13

tja iedereen is wel eens onzeker. Dat is toch iets waar je aan moet werken, want het gaat niet vanzelf over. Bekijk het eens met enthausiasme als en nieuwe uitdaging, als een nieuwe ervaring, zo stap ik over onzekerheden heen.

Aline_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 16:18

Ik ben ook altijd erg onzeker. Ik denk dat het toch het beste is om te proberen anders te gaan denken over jezelf. zoals al eerder is gezegd, een psycholoog kan je daar zeker mee helpen!
Probeer wat meer naar positieve dingen van jezelf te kijken, en probeer dat voor jezelf te laten overheersen! Ik snap dat het moeilijk is, heel veel succes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 16:23

Heel herkenbaar. Durfde ook nooit (zo snel) af te spreken enzo, heb ontzettend veel bevestiging nodig.
Moet wel zeggen dat het laatste tijd véél minder wordt.. denk gewoon aan de positieve dingen die mensen hebben gezegd als ik een negatieve bui heb. Werkt best goed. Ja

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 16:28

Laat die jongen maar weten hoe onzeker jij bent, dan zie je vanzelf waar het schip strandt of niet. Je moet je in ieder geval niet anders voordoen dan je bent.

Animal_ABC

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 16:31

Als je afspreekt ga dan samen iets DOEN, een wandeling ofzo. Mijn eerste date was 20 km door de Ardennen. Haha! Je hoeft dan niet de hele tijd te praten, en bent met iets anders dan je date bezig...

Udella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-08 17:03

Misschien is dat wel een goed idee ja.. Aangezien we anders hadden afgesproken om naar zijn huis te gaan, en ik ben dan bang voor veel stille momenten. Clown

Alleen ligt de Ardennen hier niet om de hoek..

Christel3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 17:19

Ga idd iets doen waarbij je niet de hele tijd hoeft te praten. Maar waar het wel KAN. Bioscoop kan je niet echt praten dat is ook niks. Een wanding is indd een goed idee!