ik werd ook erg misselijk van de antibiotica. Dit werd wel minder na een tijdje, maar je mag niet zonder overleg met de arts je antibiotica kuur stoppen.
Als ik jou was zou ik even contact opnemen met de HA want het is niet bepaald normaal hoor. Kan ook natuurlijk gewoon zijn dat je er een griepje overheen krijgt en daardoor de combinatie.
Je moet even aan de HA vragen of je ooit getest bent of getest kunt worden of je wel tegen penicilline kunt.
Ikzelf ben er allergisch voor. Heb het gekregen als babytje zijnde en raakte in een coma erdoor. Ik mag zelfs geen kléin beetje hebben en ben op mijn 15e ooit eens half gaan flippen in het ziekenhuis toen ze gingen testen of ik er niet 'overheen gegroeid' zou zijn.
Wel gek want het komt nog maar zelfden voor dat penicilline als antibiotica wordt voorgeschreven...
Is een bijwerking van AB. Er worden verschillende bacterien gedood, en dus vaak ook de goede bacterien. Hierdoor kan ook diarree ontstaan. Als je er teveel last van hebt, zou je terug kunnen gaan naar de HA.
Welke kuur heb je gekregen dan? Het kan een bijwerking zijn van het medicijn. Even overleggen met de arts, soms krijg je een andere kuur maar kan ook zijn dat de huisarts zegt probeer de kuur wel gewoon af te maken. Diarree kan bijvoorbeeld ook een vervelende bijwerking zijn.