Door de stress niet meer eten.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Udella

Door de stress niet meer eten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-08 20:47

Hoi!

Als ik wat problemen, of veel stress heb dan heb ik absoluut geen honger meer, en het is dan moeilijk om iets te eten. En als ik dat toch doe word ik meestal misselijk.. En dit terwijl de meeste mensen júist eten om zich beter te voelen. Maar met veel zorgen kan ik soms dagenlang weinig eten, dan moet ik het echt weer 'opbouwen' Ik heb dan totaal geen hongergevoel en kan er niet aan denken om iets te eten.

Verder ben ik gewoon prima op gewicht, en eet ik normaal. Ik heb geen anorexia-neigingen of iets dergelijks, maar met veel zorgen dan kun je eten bij mij wel vergeten.. Dit viel me de laatste tijd wel op, hebben meer mensen hier last van?

Marchador

Re: Door de stress niet meer eten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 21:15

Ja heel herkenbaar zat er de afgelopen dagen extra aan te denken dat ik zo weinig had gegeten Lachen
Ik doe er eigenlijk niets aan, hoewel ik wel bang ben dat ik weer veel te licht ga wegen.. Lachen

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 21:37

Idem hier Nagelbijten / Gniffelen al wijkt het bij meer af naar een beetje eten wat vooral ongezond is Nagelbijten / Gniffelen

brenda1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 21:40

vroeger toen ik stress had at ik ook niet veel, nu ik stress heb eet ik alles bij elkaar, dus elk pondje gaat door het mondje, met als gevolg 20 kilo zwaarder Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 21:45

Ik kan het ook niet hoor Als ik stress heb of depri ben stop ik met eten, krijg bijna niets door m'n keel. Toen mijn paard 's nachts koliek had wou ik de volgende morgen ook niets eten. Heel raar maar voor mij voelde het alsof het verkeerd was om te gaan eten. Iedere keer als ik dus stress ofzo heb voelt het voormij alsof ik niet mag eten omdat het verkeerd is. Echt vreemd. Nouja, liever dat dan dat ik me vol ga stoppen zodra er iets is Bloos

Udella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-08 21:58

Zoiets voel ik dus ook.. Soms heb ik zolang niets gegeten dat ik dan maar 2 boterhammen klaarmaak, dan heb ik 1 hap genomen en dan zit ik meteen al weer vol.. Dan kan ik de boterhammen weer gaan weggooien want ik heb dan simpelweg geen trek meer. Dit is dan vooral in stressvolle situaties, en nu maak ik me best wel druk dat ik niet te veel afval.. Aangezien ik al zo moeilijk aankom.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 22:21

Heel herkbenbaar.. Toen m'n vriend net in het ziekenhuis lag was ik zo gestresst dat ik de eerste dagen eigenlijk vrijwel niks gegeten had. Kon het gewoon niet door m'n keel krijgen..

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 22:50

Ik ken het ook...
Vaak probeer ik wel wat te eten.. En als ik het niet door me strotkrijg haal ik het later wel weer in....
Ook heb ik last ervan dat ik niet veel kan eten en daardoor heel erg met mijn gewicht schommel tussen te licht en normaal..

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 15:23

Ik heb het ook Lachen Dat komt omdat mijn 'gemoed' en gevoelens zich vertalen naar mijn eetgewoonte. Ik ben normaal een gewone, gezonde eter, maar gaat het niet goed in mijn hoofd, of gebeurt er plots iets waar ik erg mee zit of van slag ben, dan krijg ik geen hap binnen. Dan is het net of mijn maag zegt dat ze heel vol zit en niks wil Lachen Eens ik me terug beter voel, komt het eten weer op gang, maar ik eet meestal toch wel iets, omdat ik anders zou flauwvallen.

Aline_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 16:21

Hier heb ik ook last van, de afgelopen twee weken heb ik erg in de stress gezeten. Ik at smorgens een broodje zonder korsten op school niets en savonds drie aardappels en een schepje groente
Ik denk dat het een normaal verschijnsel is, en dat je moet proberen toch iets te eten. Ik heb laatst wel gehad dat ik me heel raar ging voelen, ja dan moet je wel. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 16:22

Heb ik ook hoor.. Ach ja, komt vanzelf wel goed. Haha!

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 16:24

heb ik ook, stress zorgt bij mij voor verlies van eetlust. sommige mensen gaan juist veel meer eten.
probeer licht verteerbare dingen te eten (je moet toch iets binnen hebben) en met kleine hoeveelheden.
geen zorgen maken

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 17:47

Ik heb een jaar lang enorme stress gehad en viel zelfs 5 kilo af (terwijl ik al richting ondergewicht zat aangezien ik amper aankom).
Ik moest toen ijs en een handje vol casewnoten per dag eten. Dat hielp aardig.
Mocht je nu toch meer hongergevoel willen krijgen probeer dan domperidom (kruidvat, etc). Dat legt een laagje in je maag dat helpt tegen de misselijkheid.

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 17:58

Hier nog één.

Stress is gewoon niet goed voor je. Maar ik zet mezelf er zeker niet toe om toch te eten, want dat werkt niet.
Gewoon hopen dat de stress snel overgaat. Scheve mond