stukje vulling afgebroken, hoe lang wachten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

stukje vulling afgebroken, hoe lang wachten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-08 20:23

Er is zojuist een stukje van mijn vulling afgebroken. Morgen kan ik absoluut niet naar de tandarts omdat we op de zaak dan maar met zijn tweeën zijn. Ik heb er geen last van, buiten dat het wat scherp is aan mijn tong.
Kan ik tot na het weekend wachten (ben dinsdag vrij) of is dat vragen om problemen?

Anoniem

Re: stukje vulling afgebroken, hoe lang wachten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 20:24

nee hoor, als je geen pijn hebt kan dat prima, gewoon ee keer extra poetsen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 20:26

Kijk alleen wel uit voor je tong.
Ik heb hetzelfde gehad, en kreeg door het continu schuren van mijn tong langs het scherpe stukje tijdens het praten, echt een zere tong aan de zijkant.

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 20:28

Je kan best een paar dagen wachten.
Inderdaad wel extra poetsen, kauwen aan de andere kant en proberen eraf te blijven met je tong.

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 20:29

heb ik vorig jaar gehad. En natuulijk in het weekend een hele vulling knapte er bij mij uit.
De dienstdoende tandarts gebeld en die zei dat ik maar een afspraak bij mijn eigen tandarts moest maken zolang het geen pijn deed, als het scherp was moest ik er maar een stukje kauwgom opplakken Gestoord
Ach het scherpe randjes verdwenen na het weekend en heb tot de half jaars controle gewacht. Deze was pas afgelopen maart......
Dus spoed heeft het niet hahaha

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 00:35

Ik doe op dit moment de opleiding tandartsassistente en als ik jou was zou ik er niet te lang op wachten.
De vulling is er al af, dus een deel van je tand is weg en het is dus kwetsbaarder.
Probeer zoveel mogelijk op de andere kant te eten en zolang je geen pijn hebt is het niet erg, maar als ik jou was zou ik toch zo snel mogelijk een afspraak maken om verdere gevolgen tegen te gaan.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 01:36

heel erg snel een afspraak gaan maken met je tandarts, weet je wel hoe zeer of dat doet als de boel gaat irriteren?

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 01:42

Snel een afspraak maken. Heb het onlangs ook voor gehad, bij gewoon eten en drinken geen last, maar als ik poetste en dus spoelde deed het gewoon verschrikkelijk veel pijn omdat het dan aan de zenuw kwam.. Tand is uiteindelijk ook getrokken, tandarts wou'm niet nog eens vullen. Lachen

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-08 08:28

tis maar een klein stukje op het randje van mijn kies, poetsen, eten, drinken, niks doet zeer. Kan dinsdag terecht trouwens

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 18:15

Een paar dagen kan wel, je tandarts zal toch ook even tijd voor je vrij moeten maken (helaas).

Langer wachten is echt niet raadzaam (zei zij na dezelfde fout gemaakt te hebben en een zenuwbehandeling verder....)

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 23:48

een paar dagen is opzich geen ramp, zolang je er maar niet al te veel last van hebt Knipoog (zelf heb ik 3 maanden met een "gat" in mijn mond gelopen, omdat een vulling eruti was gevallen, en ik niet naar de tandarts durfde Bloos )

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 23:52

Ik heb er wel eens een maand mee gewacht. Had de afspraak al staan toen t afbrak en omdat t verder geen pijn deed heb ik de afspraak ook niet vervroegd...