leniger worden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eva_

leniger worden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-08 16:47

Tsja, de titel zegt het al.
Ik wil leniger worden!
Vroeger kon ik alles, benen in mijn nek, bruggetje etc. etc. en nu ben ik de stijfste plank van al mijn leeftijdsgenoten. Wie heeft er tips, oefeningen oid.

nathalie_v

Re: leniger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 16:52

met je handen zo ver als je kan naar je voeten en dat steeds een stukje veder... na een tijdje kan je al een stuk veder!
voor de rest gewoon echt rekken en strekken (kan op de rarste marnieren hoor Tong uitsteken )
succes... (ik heb het zelfde "probleem" Tong uitsteken )

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 17:35

Stipje, ik kan nog net m'n tenen aanraken als ik sta Huilen van het lachen . Ben echt té niet-lenig Nagelbijten / Gniffelen

whitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 17:41

Ik wil verder niet banketstaaf zijn maar: leniger in je gewrichten kun je zo en zo niet worden want zo ben je gewoon geboren.
Wat natje93 zegt zou je kunnen doen, alleen hiermee verleng je je spieren nauwelijks het enige wat je hiermee doet is je pijngrens verleggen waardoor je verder komt, oftewel voor je idee leniger.

De echte slangemensen hebben gewrichten die veel verder kunnen bewegen als wat wij kunnen. Dus dat gaat hem zo en zo niet worden maar goed dat is ook niet waar je om vroeg in dit topic.

Wat je dus kan doen is, idd wat natje93 zegt, maar wat ik al zei wordt je niet echt leniger van. Maar je lijkt wel leniger dus ik zou zeggen probeer dat gewoon met de spieren die je 'leniger' wilt hebben.
Verers heb ik ook niet echt ideeën voor je sorry,

succes in ieder geval!

Eva_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-08 17:07

Whitje bedankt. Maarree ik ben altijd heel lenig geweest, voor ik ging turnen ook al, en toen ik ging turnen nog leniger. Maar nu turn ik al uhm 6 jaar niet meer... Dus ik ben wel met lenigheid geboren. Clown

Aranel ; ik kom net bij mijn knieën. Clown

Laurens1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 13:02

Ik dacht dat je wel leniger kon worden door elke dag een paar oefeningen te herhalen en blijven oefenen en oefenen. altijd eerst goed alles opwarmen om vervolgens enkele stretchoefeningen te doen. Probeer niet alles in een keer maar bouw langzaam op en forceer jezelf vooral niet, anders is dit ten nadele van je lichaam. Altijd eerst goed opwarmen voor je je lichaam gaat belasten met allerlei rekoefeningen... Je kan de oefeningen zo opbouwen door bv. met je benen elke dag na je opwarming soepel te maken.

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 13:07

Laurens1987 schreef:
Ik dacht dat je wel leniger kon worden door elke dag een paar oefeningen te herhalen en blijven oefenen en oefenen. altijd eerst goed alles opwarmen om vervolgens enkele stretchoefeningen te doen. Probeer niet alles in een keer maar bouw langzaam op en forceer jezelf vooral niet, anders is dit ten nadele van je lichaam. Altijd eerst goed opwarmen voor je je lichaam gaat belasten met allerlei rekoefeningen... Je kan de oefeningen zo opbouwen door bv. met je benen elke dag na je opwarming soepel te maken.

precies Ja op de grond zitten. benen wijd ( Clown ) en niet dat het te pijnlijk is natuurlijk Nagelbijten / Gniffelen en dan zeg maar plat gaan liggen met je buik op je been ( Clown ) dat je neus zeg maar je knieen/benen aanraakt Lachen ( gaat natuurlijk niet in een x ) rustig bbeginnen is belangrijk Ja

ik kan btw gewoon makkelijk bukken, en dan platte handen op de grond zetten Clown haha ROFL

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 13:34

Je moet de volgende ofeningen 2 x per dag 15 sec. per oefening doen, heb ik ook gedaan en na 2 weken kon ik de spagaat met mijn hoofd op mn knie Lachen

1. Voeten op schouderbreedte uit elkaar, Benen gestrekt houden en je rechterenkel pakken, je hoofd zover mogelijk naar je knie brengen, daarna doe je dit met je linkerbeen.
2. Benen naast elkaar, gestrekt houden en je enkels pakken, je hoofd zover mogelijk naar je knie brengen en als het lukt je handen op de grond zetten.
3. Afbeelding
Hierbij je handen op je voorste voet zetten. Dit keer ook weer de ene keer met je rechterbeen achter en dan weer met je linkerbeen achter. Je moet proberen je kruis zo laag mogelijk bij de grond te doen.
4. Afbeelding
Zet je been tegen de muur, beide benen gestrekt houden en je hoofd zo ve rmogelijk naar je knie brengen, wordt dit te makkelijk? Zet je voet hoger op de muur.
5. Spagaat, elke dag oefenen en vraag of iemand je iets verder naar beneden kan duwen, houd dit 15 seconden vast en zo kan je elke dag een stukje verder Lachen

Hopelijk heb je iets aan mijn uitleg en plaatjes Tong uitsteken

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 14:18

Idd oefeningen doen. Hierbij wel opletten dat je het niet iedere dag doet en niet te lang per keer (is niet goed voor je spieren) en dat je ze van te voren even opwarmt door te bewegen (koude spieren rekken is ook niet goed).

En verder oefeningen, ehh.. Kinuh geeft al een paar goede. En nu volhouden hè! (dat was mijn grootste probleem Schijnheilig )

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 16:26

Heel langzaam de oefeningen doen en zover stretchen... tot het een beetje pijn doet. Houdt dit ongeveer 15 tot 20 sec vast.
NOOIT VEREN!!! Als je op en neer veert dan krijg je kleine scheurtjes in je spier.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 16:27

rekken en strekken...

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 16:32

Ben echt niet lenig.
Maar ik kan met gemak mijn handen op de grond zetten terwijl ik rechtop sta Tong uitsteken

Eva_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-08 17:35

hey bedankt kinuh , voor de oefeningen!
Eens kijken of het gaat werken. Haha!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 17:38

Osteo en Yoga Knipoog

Met die combinatie, en dus onder goede begeleiding!! Moet het zeker lukken.

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 19:05

rekken Haha!

A2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 19:13

Pilates!! Lovers

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 19:14

wat is dat ????

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 19:17

google is your frend Knipoog

A2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 19:18

Een sport waarbij je alleen je spieren traint.. Veel voor billen, benen, buik en rug. Ik doe het sinds 2 maanden en ben leniger dan voorheen.

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 19:20

ow ok

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 16:41

Idd pilates work outs!

Dan train je op de goede manier je spieren en dus je lenigheid, je merkt ook vrij snel resultaat en dat is natuurlijk motiverend.

Ga niet te ver want als je je spieren verrekt of iets dergelijks dan ben je nog verder van huis!