Ik heb, inmiddels 14½ jaar geleden, ook Pfeiffer gehad. Ik was er (volgens de keuringsarts van mijn werkgever toch in ieder geval) gelukkig redelijk snel weer van "genezen" (ik ben in totaal maar 6 weken ziek thuis geweest).
Maar ook ik heb met "restverschijnselen" te kampen gehad, waarvan er eentje nu nog steeds aanhoudt: ik moet voor mijn werk nogal vroeg opstaan, ik begin om 7 uur 's ochtends en zit ongeveer drie kwartier in de auto voordat ik op mijn werk ben. Voordat ik Pfeiffer gehad had, kon ik prima vroeg opstaan, geen enkel probleem: 5 uur, ½6, 6 uur: maakte niet uit. Na mijn Pfeiffer heb ik ondervonden dat ik sindsdien 's ochtends veel moeilijker wakker word en veel trager op gang kom.
's Avonds is het hetzelfde liedje: "vroeger" kon ik makkelijk tot 12 of 1 uur wakker blijven en had aan een uur of 5 slaap genoeg om de volgende ochtend toch weer fris en fruitig op te staan. Ook dat is met de Pfeiffer veranderd: ik moet nu 's avonds vanaf een uur of 8, 9 flink moeite doen om mijn ogen überhaupt nog open te houden en niet op de bank in slaap te vallen (wat desondanks regelmatig toch gebeurt).
Dit alles is in de loop der jaren wel iets minder geworden dan in het begin, maar ik heb me al heel lang geleden neergelegd bij de gedachte dat het waarschijnlijk wel nooit meer helemaal over zal gaan.