Negatief veranderd na mijn pfeiffer.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Petrichor

Negatief veranderd na mijn pfeiffer.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-08 16:29

Hee bokkers.

Naar aanleiding van mijn vorige topic: [LZP] Pff ik erger me dood aan alles.
En naar aanleiding van dit topic: [MW] Pfeiffer hebben of gehad.!?
Bedenk ik mij dat ik na mijn pfeiffer heel erg ben veranderd in negatieve zin.
Ik voel me zins de tijd van mijn pfeiffer vorig jaar dus helemaal niet zo gelukkig meer.
Ik doe veel minder dan dat ik toen deed.
Ik zit eigenlijk alleen nog maar achter de PC, en ik ben vrijwel nooit buiten, want ik heb er gewoon geen zin aan.
Terwijl ik voor mijn pfeiffer veel levendiger was, ik zwom dagelijks nu hooguit 1 keer in de week.
Je kunt nu wel denken van kom op neem de stap en ga gewoon weer dezelfde dingen doen als je voor je pfeiffer deed, maar daar heb ik gewoon helemaal geen zin aan.
Ik word overal chagrijnig van, kom ik thuis moet ik eerst alles op mijn moeder afreageren terwijl ze helemaal niks verkeerd doet.
Kirsten kom je buiten de koffie is klaar, nee ik hoef geen koffie!
Ik ben het gewoon stront zat, ik wil weer worden zoals vroeger maar het lukt me gewoon niet.
En neem ik dan toch de stap om lekker naar buiten te gaan word ik helemaal chagrijnig, en kan ik mezelf wel helemaal opvreten, dus dat is ook geen optie om nog eens te doen.
Ik ben ook ontzettend boos, ik zit soms gewoon woedend achter de PC, en waarom?
Ik voel me gewoon ontzettend kl*ten.
Overigens ben ik door mijn pfeiffer 5 maanden niet op school geweest.
En op dit moment heb ik geen pfeiffer meer, helemaal pfeiffer vrij dus.
Ik wou dit gewoon even van mij afschrijven, maar tips zijn natuurlijk welkom.

Gr Kirsten.

Rebel_Jits

Re: Negatief veranderd naar mijn pfeiffer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 16:49

Weet je ook waarom je boos bent?
Want je zegt dat je boos bent, omdat je je kl*te voelt. En je voelt je kl*te, omdat je boos bent. Neerwaartse spiraal, kom je lastig uit Verdrietig
Ik zou niet teveel willen als ik jou was. Doe eens iets anders, ga hardlopen of met een vriendin paardrijden. Leef je eens lekker uit met uitgaan, maak plezier. Zeker met het mooie weer is het leuk om naar buiten te gaan.
Heb je dieren? Ga lekker met ze spelen en kroelen, dan helpt ook nog wel eens.

Misschien een troostje, maar ik moet me er ook altijd toe zetten iets te gaan doen. Vroeger was ik elke dag redelijk druk bezig, tegenwoordig zit ik dagenlang achter m'n pc niets te doen. Dus ik ben begonnen met hardlopen en ik ga dagelijks met de hond naar het bos. En dat helpt! Gewoon erop uit gaan en lach! Maak plezier. Het leven is te kort om je niet fijn te voelen.

Petrichor

Re: Negatief veranderd na mijn pfeiffer.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-08 16:54

Nee ik weet niet waarom ik boos ben.
Ik heb op het moment geen paard, mijn paard is verkocht wegens een been probleem, en dat paard was me beste maatje.
Het enige wezel waar ik me nooit aan heb geërgerd.

Ja ik heb wel dieren, maar ik moet er niet aan denken er wat mee te doen, t klinkt super bot maar ik moet even niks van ze weten.
Vorig jaar was ik gek met de honden speelde ik met ze, en ik heb nu het laatste jaar geen bal voor ze weggegooid.
Zelfs aan de honden erger ik me nog best vaak.
Ik weet het dit klinkt totaal niet diervriendelijk maar zo is het wel op het moment.
Het lijkt wel of ik een haat heb, ik kan zo heel erg veel dingen op noemen die ik haat.
Haten, ook iets van de laatste tijd.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 18:12

Hoi Kir_Ples,

Jouw verhaal klinkt mij zo bekend in de oren.
Helaas zijn ze bij mij er pas later achter gekomen dat ik Pfeiffer had en heb daarom geen moment rust gehad.
Nog steeds heb ik erg veel last van moeheid, geen zin hebben om dingen te doen. Op mijn werk vind ik het megazwaar terwijl het heel niet zo zwaar is.
Ik heb energiepillen geslikt die wel hielpen, maar voor korte duur, ik wil die pillen niet blijven slikken.

Weer ben ik naar de huisarts gegaan en heb mijn probleem voorgelegd, er is weer uitgebreid bloed onderzocht, maar daar was niets op te vinden. Helaas gaan mijn klachten daar niet van weg.
Ik ben nu doorverwezen naar de fysiotherapeut om samen met hun te trainen aan mijn conditie/moeheid.
Ik ben er nog niet geweest, mocht dat niet helpen, dan zou ik weer terugkomen bij de huisarts.
Ik was tijdens de pfeiffer en nu nog snel boos en geirriteerd en daar baal ik van, want zo ben ik helemaal niet!!

Ik heb ongelooflijk veel zin in die therapie, maar ik moet nog bellen voor een afspraak. Haha!

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-08 12:18

Ik heb net een gesprek gehad.
En ik ben depressief. Boos!

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 12:29

Dat is heel vervelend, maar aan de andere kant, nu het een naam heeft kan je ook er gericht aan werken. Wat is nu het stappenplan voor jou? Heel veel sterkte!

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 12:50

Ik heb, inmiddels 14½ jaar geleden, ook Pfeiffer gehad. Ik was er (volgens de keuringsarts van mijn werkgever toch in ieder geval) gelukkig redelijk snel weer van "genezen" (ik ben in totaal maar 6 weken ziek thuis geweest).

Maar ook ik heb met "restverschijnselen" te kampen gehad, waarvan er eentje nu nog steeds aanhoudt: ik moet voor mijn werk nogal vroeg opstaan, ik begin om 7 uur 's ochtends en zit ongeveer drie kwartier in de auto voordat ik op mijn werk ben. Voordat ik Pfeiffer gehad had, kon ik prima vroeg opstaan, geen enkel probleem: 5 uur, ½6, 6 uur: maakte niet uit. Na mijn Pfeiffer heb ik ondervonden dat ik sindsdien 's ochtends veel moeilijker wakker word en veel trager op gang kom.

's Avonds is het hetzelfde liedje: "vroeger" kon ik makkelijk tot 12 of 1 uur wakker blijven en had aan een uur of 5 slaap genoeg om de volgende ochtend toch weer fris en fruitig op te staan. Ook dat is met de Pfeiffer veranderd: ik moet nu 's avonds vanaf een uur of 8, 9 flink moeite doen om mijn ogen überhaupt nog open te houden en niet op de bank in slaap te vallen (wat desondanks regelmatig toch gebeurt).

Dit alles is in de loop der jaren wel iets minder geworden dan in het begin, maar ik heb me al heel lang geleden neergelegd bij de gedachte dat het waarschijnlijk wel nooit meer helemaal over zal gaan.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 12:58

Hier hetzelfde probleem. Ik heb het begin dit schooljaar opgelopen, en na een tijd doorgekwakkelt te hebben ben ik naar de dokter gegaan. Daar bleek dus dat ik Pfeiffer had. Toen ben ik heel erg achteruit gegaan, kon mezelf niet eens aankleden. (Heel fijn, ik doe sprintjaar vmbo-t. Dus de 3e+4e in één jaar, in Januari had ik dus al 2 examens, die ik gelukkig heb gehaald). Nu kan ik s'ochtends ook niet wakker worden, en kom ik moeilijk op gang. Ik ben er ook heel emotioneel van geworden, want het was zó frustrerend dat ik niks meer kon. Vorig jaar stond ik 5 dagen in de week om 10 voor 7 bij de bushalte (anderhalf uur naar school reizen), en nu kom ik met moeite om 10uur uit bed en kom maar langzaam op gang. Het is echt om je kapot te schamen (dat doe ik in iedergeval). Gelukkig gaat het sinds een tijdje iets beter. Naar school (halfuur fietsen) kan ik niet. Naar mn vzpony (halfuur fietsen) doe ik 1x in de week, want daar kan ik dan tenminste rustig zitten en uitpuffen en bijkomen. Verder doe ik ook niet zoveel. Heel veel achter de computer, de honden interesseren me ook raar genoeg niet zo veel. Gelukkig mn vzpony wel. Lachen
Ik wens je er heel veel sterkte mee, het is echt verrot om je zo te voelen!

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-08 17:08

Bedankt voor de reacties. Lachen

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 17:51

Ik heb hier ook wel last van. Heb ook Pfeiffer gehad en ben nog een klein beetje herstellende momenteel. Merk dat ik veel minder zin heb om dingen te ondernemen en te gaan doen.

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 17:57

Ik heb geen pfeiffer ( gehad ), maar ik ken wel je gevoel. Ik denk dat het bij mij dan komt door mijn bloedarmoede &PDS &ga zo maar door.

Er valt weinig aan te doen. Bij mij helpt het om op de momenten dat ik wél zin heb, het ook echt te gaan doen. En dan merk ik vanzelf dat het toch wel erg leuk ( of gezellig ) is en dan krijg je er meer zin in.

Maar soms... Soms heb je gewoon zo'n periode dat je echt in een dip zit. Ik hoop voor je dat dat het niet is in ieder geval.

Sterkte er mee, want het is zeker een rot gevoel. Ach gut

cracker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 19:04

De ziekte van pfeiffer is bij mij ook zo'n 2,5 jaar geleden vast gesteld en die chaggo buien herken ik goed.
Moe zijn, nergens zin in hebben en iedereen is irritant ook al bedoelen zij het nog zo goed Clown

Wat bij mij altijd wonderen doet is even naar buiten, uitwaaien.
Gewoon een rondje om het huis lopen deed mij vaak erg goed Lachen

Misschien helpt het bij jou ook iets, in ieder geval sterkte ermee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 19:11

hey.
ik heb geen pfeiffer, maar een allergie(nog niet bekend wat) en zit nu wel aan medicijnen (algemene allergie pillen + neuspoeder) en ik ben de laatste tijden net zoals jou ook erg moe en chagerijnig.
meestal als het weer lekker weer is buiten kom ik makkelijk me bed uit, maar ik heb nu al 2 weken moeite met opstaan.
Ook reageer ik heel chagerijnig op alles en iedereen en krijg dit ook vaak te horen.

Wat bij mij helpt is, om als ik geen zin heb om iets te doen, het gewoon te gaan doen zonder er bij na te denken. uiteindelijk als ik er dan ben heb ik het gewoon naar me zin.

Heel veel succes en pb staat open.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 19:18

aaaaaaaaaaaah is dat het, ik heb ook pfieiffer gehad waar ze pas achter kwamen toen het al weg was maar sindsien ben ik erg moe, sloom ,heb geen zin om dingen te ondernemen, snel geirriteerd, lusteloos...... blegh. heb vorige week met mn vriend gepraat hierover en hij vind dat ik mn bloed maar eens moet laten testen. maar als het misschien een nasleep van pfeiffer is weet ik dat het daarvan komt. gaat het ooit over? ik wil weer zo energiek zijn als voorheen. lekker sporten en bezig zijn. ik ben veel aangekomen het laatste jaar wat komt omdat ik zo'lui' ben geworden.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 19:25

Ik wilde net zeggen dat je bij pfeiffer heel vaak depressiviteit ziet.
Toen ik 3kwartjaar geleden de diagnose pfeiffer kreeg, werd me verteld dat ik heel rustig aan moest gaan doen, maar absoluut niet moest korten op de dingen die ik leuk vond. Ik moest vooral de leuke dingen wél blijven doen. Stom als ik was heb ik toen voor school gekozen als het belangrijkste, omdat ik dat moest en zou halen en de rest een beetje laten verslonzen. En idd, na een paar maanden ging het nog veel slechter. Tot mijn mentor op school tegen me zei: weet je wat jij moet doen? Ga gewoon nu even alleen de dingen doen die je leuk vind, en laat school even lekker barsten. Een jaartje extra maakt echt niet uit. Vanaf toen bestond mijn leven alleen uit paardrijden ( Haha!) en een beetje uit uitgaan (tot 2400, dan was ik kapot Clown ) en vooral leuke dingen doen met mn vriendinnen. Langzamerhand heb ik mijn school en bijbaantjes weer opgepikt. En ik moet zeggen, ik voel me prima, en weet nu wat belangrijk in mijn leven is; lol maken Knipoog

Gewoon even een voorbeeldje voor je. Misschien kun je er even echt tussenuit. Even lekker alleen doen wat je leuk vind, en al het moeilijke/minder leuke even lekker links laten liggen, daar knap je echt gauw van op Lachen