weight watchers iemand ervaring?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_MelisS

weight watchers iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-08 17:48

hallo!

nouja titel is denk wel duidelijk.
ik wil hier misschien aan gaan beginnen, Vanmiddag met een moeder van een vriendin erover gehad
en die doen het nu 3 weken en schijnt te werken, ze had me zn boekje laten zien enz.

maar wat voor ervaringen hebben jullie hiermee?
werkt het? of juist niet?
En is het dan de bedoeling dat je iedere week zeg maar heen gaat naar zn bijeenkomst?

noujaa ik hoor het graag Lachen

Groeten melissa

Erna_

Re: weight watchers iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 22:07

Al weer heel wat jaren geleden ben ik samen met een vriendin naar de ww geweest. Ik moest 30 kilo afvallen, heel wat dus.

Je moest elke week komen. Als je niet kon, kon je wel een andere bijeenkomst bijwonen in die week. Verzuimde je helemaal, dan moest je die week gewoon doorbetalen.

De eerste kilo's vlogen eraf. Het viel me hartstikke mee, niet echt honger, wel 'lekkere' trek. Gelukkig mocht je al snel een klein softijsje per week, of iets anders zoets.
Na een half jaar was ik 25 kilo kwijt en toen begon eigenlijk de ellende dat het niet meer met kilo's, maar met onsjes per week eraf ging. Als je dan de hele week je stinkende best had gedaan en je was maar 1 ons kwijt (en 16 gulden!), dan motiveerde dat niet echt.

In die periode begon een sportschool bij mij in de buurt met een cursus 'sportief afvallen'. Je moest daarbij veel sporten en je kreeg persoonlijke hulp van een diëtiste. Ik ben gestopt met de ww en ben de laatste kilo's met die cursus kwijtgeraakt. De adviezen van de diëtiste verschilde overigens niet veel van de ww adviezen. Ik ben daarom eigenlijk gewoon doorgegaan met het ww dieet.

Die 30 kilo is er gelukkig nooit meer bijgekomen. Door de week gebruik ik nog steeds mijn ww lijstje en in het weekend neem ik waar ik trek in hebt.

Op zich beviel de ww mij best, al vond ik het wel duur. Het was fijn dat ik samen met een vriendin ging, dat is toch een stok achter de deur.

ghisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 12:32

heb er ook wel eens over zitten denken, maar zoals innepin al zei, het kost iedere week geld, en dat kan je idd beter voor de sportschool of gezond eten gebruiken.
Het boekje van de weight watchers is ook in de winkel te koop.
Ben nu aan het lijnen op het werk met 2 collega's en doen het zelf. Iedere week wegen, lijst bijhouden en gezond eten. We vallen langzaam af ( komt het er ook minder snel weer aan) hebben een stimulans en voor elke kilo gaat er € 10 in je eigen spaarpot.
Zo houden we er op het eind nog wat aan over waarvan je iets leuks kan doen.

mawaikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 14:30

Mijn moeder doet het echt, gaat ook naar de bijeenkomsten enzo. Zij heeft voor mij zo'n boekje meegenomen, en aan de hand daarvan probeer ik een beetje op te letten. Nou moet ik wel zeggen, als student, en alleenwonend is het vrij lastig. Op een verenigingsavond drink je toch snel 5-10 biertjes. Dan zit je al over je puntenaantal heen Knipoog En koken; je hebt altijd te veel voor je alleen dus eet je maar wat meer Vork
Maar goed, voor mijn moeder werkt het erg goed. heet eerste wat ze doet in 20 jaar wat ook daadwerkelijk helpt. En voor mij, het is een mooie leidraad.

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 17:44

je hoeft niet naar bijeenkomsten, je kan gewoon de cdrom in je pc stoppenen dan moet je je wegen en je omtrek enzo meten en invullen en aan de hand daarvan kijkt dat ding hoeveel punten je op een dag mag, alles wat je eet vul je in en je mag niet over dat aantal punten in. niks vergeten bv vlees maar dan ook de boter waar je in bakt enzo (verborgen vetten) ik vind dat het heel goed helpt, je hebt eigelijk geen honger en fruit kan onbeperkt. alleen is het wel zo dat je dat eetpatroonm echt vol moet houden, ik val vaak na de feestdagenmofzo weer in mn oude eetpatroon.

DevilsFriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 18:24

oja het werkt XD
ik ben er al zo'n een maand mee bezig 5kg af :p
ik vind het het leuk omdat het nie zo een dieet is waar je niks mag eten .
ik heb zo'n boekje met alle voedings dingen in echt alles!
ik mag 22punten eten per dag Lachen
bv : een koekje met chocola zijn 2 punten
appels 0 punten..
succes x

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 18:29

Het lijkt mij ook elker om te doen, voor mij én mn lichaam

is ed online versie gratis? Clown

_MelisS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-08 20:26

Wow wat een reacties al! Haha!

Ja ik was inderdaad ook niet echt van plan om iedere week naar zn bijeenkomst te gaan,
ik bedoel ik heb zelf ook een weegschaal thuis Clown
nee maar hier is het altijd op dinsdag avond, naja meestal ben ik dan of aan het werk of ik ben aan het zwemmen Lachen

en ik eet de laatste tijd zo in zo al heeeel veel fruit Haha!
en bijna nix tussen door, want daar heb ik mn fruit voor Clown

Heb het er met mn moeder over gehad, en we gaan het waarscheinlijk proberen Haha!
en hoor over het algemeen vrij veel positieve dingen, dus waarom niet denk ik dan he Lachen
en inderdaad dat je alles mag blijven is wel fijn!
zoals bij sonja bakker mag je dus sommige dingen niet ofzo weetje wel naja das bij mij niet echt te doen Tong uitsteken

unexpected_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 22:11

ik zou gewoon lekker naar een dietiste gaan en hem/haar een goed gezond eetpatroon op laten stellen voor jou. heb ik ook gedaan, heb net verhaal gedaan bij topic van Nikitah86. moet je echt even lezen!